Yamaha xt 600e nieuw achterlicht

bramkooij

MF'er
28 jul 2015
121
0
Hallo medeleden,

Daar was ik weer.. de handige man die alles kan... Nee helaas dat nog verre van niet! Maar ik ben wel weer bezig met mijn volgende 'project'. Ik heb de vorige keer mijn knipperlichten vervangen en hier en daar wat gesoldeerd en nu ben ik ook begonnen aan die gigantische schaamlip waar het kenteken aan vast zit.

Ik heb samen met een vriend een kentekenplaathouder gemaakt en een ander (LED) achterlicht gekocht. Dit wordt wederom een soldeer projectje maar ik ben niet helemaal zeker welke draden ik waar op moet solderen. Zoals op de foto te zien is heeft het orginele acherlicht 3 draden: twee gekleurde en één zwarte. Mijn nieuwe achterlicht heeft dat ook. Echter, zijn deze kleuren verschillend van elkaar. Nou lijkt het me logisch dat de zwart op zwart gaat a.k.a de massa stekker alleen die andere twee?..... Wie kan het mij vertellen :?

Groeten,
full
 
euh, de ene gekleurde draad is de plus voor het remlicht en de andere gekleurde draad is voor het achterlicht? Spannender dan dat kan het niet worden :)
 
euh, de ene gekleurde draad is de plus voor het remlicht en de andere gekleurde draad is voor het achterlicht? Spannender dan dat kan het niet worden :)

zo ver was ik zelf ook al :P alleen nu is de vraag welke draad op welke draad..
 
Sluit zwart op massa aan, sluit kleur Y op draad X aan. Héé, achterlicht brand als ik op de rem trap. Hmm, zou het dan toch op die andere draad aangesloten moeten worden............

Je moet kiezen uit 2 draden.

(belastingsdienst..............) ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan