yamaha xv 1700 warrior

Status
Niet open voor verdere reacties.
Had ik het vorige week niet over een Viper-striping over de tank en achterkant? Done! Heb het design van mijn helm aangehouden en dit is het resultaat...

full

full

full


Zelf erg blij mee, wat vinden jullie?
 
Verlagen! Wie van jullie heeft er ervaring met het verlagen van je Warrior? Ik zou graag het gat tussen achterband en achterkant omlaag willen hebben. Hoewel in de advertentietekst bij aankoop stond dat de Warrior verlaagd was, ben ik er niet van overtuigd.

Ben onder andere deze sets tegengekomen: Verlagingskit Baron Yamaha XV1600 - XV1700 [13020253] - €118.95 : Chopperonderdelen.nl, Chopper onderdelen - Bobber onderdelen en Custom parts

Verlagingskit La Choppers Yamaha XV1600 - XV1700 [13040184] - €83.95 : Chopperonderdelen.nl, Chopper onderdelen - Bobber onderdelen en Custom parts

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf PCS Lowering Links gemonteerd en mijn motor daarmee 4,5cm omlaag gebracht. Zo'n setje kost ongeveer 8 tientjes en een ochtend werk, afhankelijk van hoe handig je bent. Je moet daarvoor je motor op een lift plaatsen en het achterwiel verwijderen om erbij te komen.

Afhankelijk van jouw gewicht en of je iemand achterop hebt zul je een zwaardere achterveer moeten monteren, om te voorkomen dat je achterwiel in het scherm gaat schrapen. Ik heb nooit iemand achterop en weeg 80kg en heb de originele veer er nog onder zitten. Daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Die setjes van Baron worden ook goed gewaardeerd door de leden op het RSW-forum. Baron heeft ook adjustable lowering links, die kun je qua hoogte zelf afstellen.
 
Thanks Mini-Max... :}

Heb een filmpje gevonden over hoe de Barons-kit te installeren, maar dat lijkt me toch tamelijk lastig:
Ook heb ik geen Spring Compression Tool zoals gebruikt in het filmpje.

Zal me even verdiepen in jouw PCS Lowering Links. Toevallig een linkje van de site waar je deze hebt aangeschaft?

Denk zelf dat ie een cm of 4 - 5 naar beneden kan/moet...

Zijn dit ze?
full




Ik heb zelf PCS Lowering Links gemonteerd en mijn motor daarmee 4,5cm omlaag gebracht. Zo'n setje kost ongeveer 8 tientjes en een ochtend werk, afhankelijk van hoe handig je bent. Je moet daarvoor je motor op een lift plaatsen en het achterwiel verwijderen om erbij te komen.

Afhankelijk van jouw gewicht en of je iemand achterop hebt zul je een zwaardere achterveer moeten monteren, om te voorkomen dat je achterwiel in het scherm gaat schrapen. Ik heb nooit iemand achterop en weeg 80kg en heb de originele veer er nog onder zitten. Daar heb ik nooit problemen mee gehad.

Die setjes van Baron worden ook goed gewaardeerd door de leden op het RSW-forum. Baron heeft ook adjustable lowering links, die kun je qua hoogte zelf afstellen.
 
Laatst bewerkt:
Ik gelof dat ik ook ergens (waarschijnlijk rswarrior.com) heb gelezen dat je de stock onderdelen kan aanpassen om de achterkant te verlagen.
Met een ingekort spatbord ziet het er wel veel beter uit als je 'm verlaagd.
Persoonlijk vind ik hoe het apparaat rijd toch belangrijker dan hoe hij er uit ziet, dus ik ga hem niet verlagen.
Als ik aan verlaging zou doen, dan waarschijnlijk met een air ride kit, zodat ik de rijhoogte makkelijk kan instellen.. maar da's weer een heel ander verhaal.
 
Qua rij-eigenschappen is het nog steeds goed voor elkaar na de verlaging. Het was gelijk na het verlagen heel even wennen, maar al vlot was ik eraan gewend en rijdt het heerlijk :]
 
Whahaha! _O- Misschien ga ik hem in het oranje wrappen met zwarte blokken (zoals mijn helm) en laat ik de velgen zwart poedercoaten. Maar goed.... Eens zien wat ik van de winter ga doen. Heb nog wel een wensenlijstje 8-)

@WarriorFan76: Deze foto laat wel zien hoe mijn motor eruit ziet met de PCS Lowering Links
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan