Yamaha XV Virago topic [deel II]

Hoi mijn xv 750se , loop prima maar de kleur van de bogie,s verschillen, de voorste is grijs/zwart.de achterste is zwart en roetig, wie weet ,
full
:}
 
Laatst bewerkt:
Kan iemand mij vertellen welke vervanging uitlaten geschikt zijn voor een Canadese import xv500se.

Het ding loopt en heeft nu een bijzonder mooi geluid maar ik denk niet dat ik met dat grote gat in de uitlaat hem weer op kenteken krijg bij het RDW
 
Hmmmm laat ik dit topic ook maar weer eens bij gaan houden

Iemand een idee of er spaakvelgen van andere motoren zijn welke één-op-één op een XV 1100 Virago passen? (rekening gehouden met de trommelrem en cardanaandrijving achter, en de dubbele remschijf voor).

B.v.d.
ik heb de spaakwielen van een 700 uit 86 onder mijn 1100 liggen, geen probleem, past exact
 
Laatst bewerkt:
de mijne lekt ook wat :(

maar ik weet niet precies waar het vandaan komt
dat is altijd moeilijk te bepalen, alles goed schoon maken, stukkie rijden en dan weer kijken.
bij mij komt het onder uit en langs de kabel doorvoer van de generator en de pulsgever bij de koppeling
 
Hallo XV liefhebbers,

deze topic loop niet zo heel storm zie ik maar wil jullie toch maar een op de hoogte brengen dat ik een nieuw project begonnen ben. En wel een xv caferacer.
jaja ik weet, de zoveelste die een xv/tr1 verbouwd maar ik probeer deze afbeelding te benaderen:

full


Vind het een prachtig ding.
Aangezien m'n vorige project ook aardig gelukt is (al zeg ik het zelf) ga ik hier nu ook weer een af-fabrieklook bike proberen neer te zetten.

De bike die ik heb gekocht zag er niet uit maar liep mooi en startte goed ;) (wel met meer gerammel als wat ik van een jap gewend ben) Dus voor de "echte" diehard liefhebbers die zweren bij het origineel: niet getreurd het was optisch niet bijzonder dus het kan alleen maar weer een mooi ding worden O-) :X

Wil je het project volgen:

SZR streetfighter/ the new TRX/ TR1 caferacer

Zal wel regematig in deze topic te vinden zijn voor jullie advies en ervaringen met de xv.
Als het mag ;)
 
Na lang Googlen en custommotormagazines doorbladeren zonder resultaat,
hier nog maar eens de vraag:

Heeft iemand een voorbeeld van een XV1100 welke is omgebouwd tot chopper,
maar waarop nog wél plek is voor een passagier?

Om de motor de gewenste look te geven zal ik hoogstwaarschijnlijk het frame waar dit de passagierszit ondersteunt moeten afslijpen net achter de bevestigingen voor de veren.
Echter, dan kan mevrouw niet meer achterop..
Ik zoek dus een oplossing waarbij de achterkant lager en korter wordt, maar er nog wel plek is voor een (kleine) buddy seat.
 
Hoi allemaal,

Ik zit al een tijdje met een probleem...

Mijn Canadese importmotor (Yamaha Virago XV 750 V-twin) van 1984 met 71751km op de klok, kan ik eigenlijk nergens kwijt. Tot 2 jaar terug heb ik er met veel plezier op gereden, maar er moet wel het nodige aan gedaan worden (accu. o-ring van de achterveer, startmotor). Verder ziet hij er nu niet meer zo fraai uit natuurlijk (na 2 jaar buitenstaan).

Hij is volgens mij interessant voor iemand die hem wil opknappen, maar ook voor onderdelen. Ik krijg hem alleen nergens goed als advertentie geplaatst. Het liefst zie ik hem nl. naar een liefhebber gaan.
Mijn probleem is dat ik hem anders naar de sloop moet brengen en dat vind ik zonde!

Heeft er iemand een idee???
 
Hoi allemaal,

Ik zit al een tijdje met een probleem...

Mijn Canadese importmotor (Yamaha Virago XV 750 V-twin) van 1984 met 71751km op de klok, kan ik eigenlijk nergens kwijt. Tot 2 jaar terug heb ik er met veel plezier op gereden, maar er moet wel het nodige aan gedaan worden (accu. o-ring van de achterveer, startmotor). Verder ziet hij er nu niet meer zo fraai uit natuurlijk (na 2 jaar buitenstaan).

Hij is volgens mij interessant voor iemand die hem wil opknappen, maar ook voor onderdelen. Ik krijg hem alleen nergens goed als advertentie geplaatst. Het liefst zie ik hem nl. naar een liefhebber gaan.
Mijn probleem is dat ik hem anders naar de sloop moet brengen en dat vind ik zonde!

Heeft er iemand een idee???


Heb je een plaatje? prijs?
 
Na mijn 5e bekeuring in 1.5 mnd heb ik het wel gehad met de Busa. Wil hem inruilen
voor een xv750 1997 kmst 27000 bij een dealer. Zijn er nog zwakke plekken bekend
bij deze types/bouwjaren?
 
een Busa voor een XV750?!?!

Waarom neem je geen 1000+cc chopper, dan heb je tenminste nog wat power bij het wegrijden en optrekken
 
Komop man, beetje zoeken kan je zelf ook, je hebt ook zelf de Viraga gevonden.

Hoe moeilijk kan lezen zijn, zoeken kan ik ook. Maar de vraag was, zijn er bij bepaalde types/bouwjaren kwalen bekend. Maar dat zal ik ook gaan Google'n, op dit forum wordt je niet veel wijzer. Welterusten allemaal. :W
 
:?

Gut gut, meneer krijgt geen direct antwoord op zijn vraag en het ligt aan een ander :r

Als je dit en het vorige topic had gelezen, had je de gebruikelijke kwalen tegen gekomen.
Voorkauwen is makkelijk he, maar zelf een beetje op onderzoek kan geen kwaad hoor. ;)
 
nou hij kreeg wel antwoord, maar niet erg vriendelijk.
jammer, is nergens voor nodig.


mij is niets bekend van de 97 versie kwa gebreken, maar af en toe komt startprobleem te voorschijn als je doorzoekt.
( oplossing:het start probleem is op te lossen.Niet door hetzelf te doen maar even contact op te nemen met motorservice v d Boomen te Nuenen. zijn de
enigste die dit op kunnen lossen,en je krijgt
2 jaar garantie tel 040283518 )

Dan heb je 9als het voorkomt) in ieder geval een hele fijn machine.

ik zou idd wel proefrijden of hij wel goed zit, of dat je toch een slagje groter moet hebben.
Lange mensen zitten niet goed op de 750.
( tip: laat digi foto van de zijkant nemen als je erop zit.
kun je zien hoe het staat)

Ik denk dat de trekkracht wel voldoende is, immers, je wilt iets minders om duidelijke redenen.

succes met het uitzoeken. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt Yamatwin,gelukkig zijn er nog mensen die het wel snappen.
Jou tips ga ik zeker gebruiken, zal kijken of het een 750 of 1100 wordt.
 
we hebben dit weekend YCC-NL Yamaha treffen
Zal er even rondvragen

( ik maak deel uit van de Roadwolves, what's in a name !!)
 
Terug
Bovenaan Onderaan