Yamaha XV Virago topic [deel II]

Zo jij ook al naar Andijk ;)
ik heb in de directe omgeving alleen maar mensen met een 750 en ik Heb de Oudste net als Yamatwin één 81er.
Maar mijn broertje en moeder rijden als ik me niet vergis een 96 of 97 maar die hebben voor zo ver ik weet geen klachten zo wel wist ik het wel en mocht ik het proberen op te lossen ;)
 
Zo jij ook al naar Andijk ;)
ik heb in de directe omgeving alleen maar mensen met een 750 en ik Heb de Oudste net als Yamatwin één 81er.
Maar mijn broertje en moeder rijden als ik me niet vergis een 96 of 97 maar die hebben voor zo ver ik weet geen klachten zo wel wist ik het wel en mocht ik het proberen op te lossen ;)

:W kom jij ook ? zoja, tot vrijdag :]
 
Je meent het?

haha nee dat zie je toch aan dit: :P
maar succes met je zoektocht, ik kan je helaas niet verder helpen

ik kan wel allerlei bikes gaan opnoemen, maar het ligt toch aan jezelf of je een 750 wilt of nie ;)

proefritjes doen op verschillende choppers is mijn tip :W
 
haha nee dat zie je toch aan dit: :P
maar succes met je zoektocht, ik kan je helaas niet verder helpen

ik kan wel allerlei bikes gaan opnoemen, maar het ligt toch aan jezelf of je een 750 wilt of nie ;)

proefritjes doen op verschillende choppers is mijn tip :W


Bedankt, het lijkt erop dat het een XV700 '86 gaat worden, weinig mijlen, goed onderhouden
leuke prijs. Na al het geweld, ga ik eens lekker relaxed rijden. :]
 
ik stuur je even een pb met info over een clubje mensen, die elke virago kunnen repareren
zitten in Groningen, dat wel.....
 
Bedankt, het lijkt erop dat het een XV700 '86 gaat worden, weinig mijlen, goed onderhouden
leuke prijs. Na al het geweld, ga ik eens lekker relaxed rijden. :]


Hi Wolves,
weet je zeker dat je een Yama 750 wilt gaan rijden? Ik vind zelf het verschil al erg groot als ik van mijn Honda VF1000 op de virago 750 stap. Vanaf een hayabusa lijkt me het verschil nog veel groter.

Overigens is zo'n xv750 wel erg goed voor je rijbewijs. Ik heb erop nog nooit de behoefte gevoeld om harder dan 120 te rijden., daar ik op de V4 moeite heb eronder te blijven.. :P
 
nou hij kreeg wel antwoord, maar niet erg vriendelijk.
jammer, is nergens voor nodig.


mij is niets bekend van de 97 versie kwa gebreken, maar af en toe komt startprobleem te voorschijn als je doorzoekt.
( oplossing:het start probleem is op te lossen.Niet door hetzelf te doen maar even contact op te nemen met motorservice v d Boomen te Nuenen. zijn de
enigste die dit op kunnen lossen,en je krijgt
2 jaar garantie tel 040283518 )

Dan heb je 9als het voorkomt) in ieder geval een hele fijn machine.

ik zou idd wel proefrijden of hij wel goed zit, of dat je toch een slagje groter moet hebben.
Lange mensen zitten niet goed op de 750.
( tip: laat digi foto van de zijkant nemen als je erop zit.
kun je zien hoe het staat)

Ik denk dat de trekkracht wel voldoende is, immers, je wilt iets minders om duidelijke redenen.

succes met het uitzoeken. ;)


Startproblemen met een Virago ?? iridium bougies en het is over met de start problemen.
 
Beste forum leden,

Wie kan mij helpen aan een paar foto's van gemonteerde valbeugels op een yamaha virago xv 700.
Het gaat dan met name om een paar close-up foto's van de bevestigings punten.
Ik heb (volgens mij) alles al geprobeerd maar krijg ze niet zonder extra beugeltjes gemonteerd.
Als ik foto's zie van andere virago's zitten ze veel "strakker" gemonteerd.

Ik zie de foto's graag tegemoed.
 
Hi Wolves,
weet je zeker dat je een Yama 750 wilt gaan rijden? Ik vind zelf het verschil al erg groot als ik van mijn Honda VF1000 op de virago 750 stap. Vanaf een hayabusa lijkt me het verschil nog veel groter.

Overigens is zo'n xv750 wel erg goed voor je rijbewijs. Ik heb erop nog nooit de behoefte gevoeld om harder dan 120 te rijden., daar ik op de V4 moeite heb eronder te blijven.. :P

Het laatste jaar reed ik al voornamelijk op de VT500 ter eigen bescherming, maar deze chopper heeft vooral op snelwegen en bij inhaal momenten toch wat weinig vermogen.
En eerlijk gezegd, mijn leeftijd gaat ook meespelen, hoofdstuk snelle motoren is dicht geslagen. Daarnaast zie ik ook vanuit mijn werk teveel ellende met motorongelukken
 
Ik heb mijn Yamaha Virago XV 750 uit 1993 te koop staan op marktplaats, heb een paar biedingen gehad, maar heb geen idee wat een redelijke prijs is, Het is nog een showroom motor, perfect onderhouden en altijd binnen gestaan, zie http://link.marktplaats.nl/591918567

Wat denken jullie wat een redelijke prijs zal zijn ?

Weet niet of ik hier die link mag plaatsen, maar denk het wel.
 
Zo mooie fiets.
Van prijzen heb ik niet echt een idee maar als je kijkt wat er voor de rest word gevraagd is het geen dat geboden is nog wel aan de lage kant.
 
Zo mooie fiets.
Van prijzen heb ik niet echt een idee maar als je kijkt wat er voor de rest word gevraagd is het geen dat geboden is nog wel aan de lage kant.


Het is nog een pracht, zelfs de binnenkant van de open voornaaf is nog gewoon in kleur. Gebruik hem bijna niet meer, rij dit jaar 43 jaar motor, maar mijn huidige vrouw durft niet achterop, heb deze ingeruild tegen mijn Goldwing en daar durfde ze al niet achterop en alleen of in clubverband rijden herb ik ook geen zin meer in.

Doet wel een beetje zeer om een streep achter deze hobby te zetten (hij is nog niet verkocht *D )
 
De geboden prijzen zijn idd wat aan de lage kant, vergeleken met andere Virago's. Dit is wel een prachtexemplaar zeg! Het is ook wat het in jouw ogen waard is, meestal is die hoger dn de bieders. Logisch.

In zou em zeker niet weg doen voor een laag bod, dan zou ik em lekker zelf houden. Want wat kost je deze motor nou per maand ;)
 
Misschien moet je een dragstar 650 of 1100 ook even meenemen in je beslissingen. Smoelt iets beter als je lang bent. Persoonlijk vind ik de virago's van eind negentiger jaren wat hoog geprijsd ten opzichte van een dragstar die je voor iets meer dan tweeduizend euro kunt scoren en veel moderner oogt. De dragstar 650 is gebaseerd op het blok van de xv535. En de 1100 op het oeroude blok van de xv920. Dus wat betreft duurzaamheid zit het wel goed. Starterkrans probleem kan trouwens ook bij de dragstar 1100 voorkomen.
 
Beste forum leden,

Wie kan mij helpen aan een paar foto's van gemonteerde valbeugels op een yamaha virago xv 700.
Het gaat dan met name om een paar close-up foto's van de bevestigings punten.
Ik heb (volgens mij) alles al geprobeerd maar krijg ze niet zonder extra beugeltjes gemonteerd.
Als ik foto's zie van andere virago's zitten ze veel "strakker" gemonteerd.

Ik zie de foto's graag tegemoed.


Heb je al fotos, anders moet ik ze ff maken, kijk anders even naar http://link.marktplaats.nl/591918567 misschien heb je daar al iets aan.
 
Laatst bewerkt:
Hallo B&Y

Helaas nog geen duidelijke foto's.MP foto's kan ik het ook niet echt goed op zien. Als jij nog een paar close-up foto's wil maken en per mail naar me wil sturen zou ik het zeer op prijs stellen.
 
Zou het mogelijk zijn om in m'n XV750SE '82 een voorvork te plaatsen van een VX920 incl voorwiel met dubbele schijfremmen? Heb nu een enkele remschijf en wil er toch wel graag twee. Alvast dank en groeten.
 
Zou het mogelijk zijn om in m'n XV750SE '82 een voorvork te plaatsen van een VX920 incl voorwiel met dubbele schijfremmen? Heb nu een enkele remschijf en wil er toch wel graag twee. Alvast dank en groeten.

FF uit mijn hoofd heb ik dat al eens gedaan.
Weet alleen de verschillende bouwjaren niet meer, om zeker te zijn van de passing.
 
Lijkt me geen probleem omdat de xv 920 ook van dat model is.
Frame is het zelfde dus zie eigenlijk geen probleem.
Eigenlijk ook wel een goed idee en dat ik er zelf niet ben op gekomen want ik vind de mijne ook wel erg weinig remkracht geven in verhouding met mij XJ750.

Maar even wat anders is er al een iemand die de lucht vering vervangen heeft voor een olie Demper/veer
 
Goed nieuws, bedankt. Nu op zoek naar een mooie set die we komende winter erop kunnen schroeven. Zal Woesthof eens mailen, die hebben vast wat liggen. Bedankt en groeten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan