Yamaha XV Virago topic [deel II]

Kan iemand mij uitleggen wat het "hoedje" is bij de bougie. Zie afbeelding.
De bougies op mn motor hebben hem niet.
Nieuwe die ik heb gekocht (exact zelfde bougie) heeft hem wel...
 

Bijlagen

  • NGK_BPR7ES_Candela_Spark_Plug.jpg
    NGK_BPR7ES_Candela_Spark_Plug.jpg
    51,6 KB · Weergaven: 8
Die zijn verschillende bougiedoppen. Sommige bougiedoppen passen alleen op de bougies met het hoedje en sommige alleen op de schroefdraad.
 
Kan iemand mij uitleggen wat het "hoedje" is bij de bougie. Zie afbeelding.
De bougies op mn motor hebben hem niet.
Nieuwe die ik heb gekocht (exact zelfde bougie) heeft hem wel...
In elk geval, ontstorende bougiedoppen hebben een bougie nodig met dat hoedje.
 
Passen alleen, is ook overdreven.
Je draait dat draadbusje erboven af, en je hebt dezelfde bougie.
Je kunt ze er vaak afdraaien ja maar niet altijd. Ik heb het nog maar 1 keer gezien dat ze er niet af wilden en dat was met een rare maat bougie.
 
Ik heb een vraagje over mijn achterveren. Daar zit een soort afstelling op, die ik kan verdraaien van stand 1 naar stand 4 (aan de bovenkant van de veer). Wat doet deze ring?

WhatsApp Image 2021-07-14 at 11.38.49.jpeg


en klopt het, dat ik aan de onderkant de voorspanning kan wijzigen (ivm passagiers)
 
Die ring houdt het op de plaats en de veering kan je afstellen op het gewicht van de duo persoon o f voor de zijspan
 
Inmiddels ben ik er achter, dat ik met de bovenste ring de demping kan instellen, en met de onderste ring de voorspanning. (dit is alleen standaard op de virago xv1100).
Heb nu de voorspanning van de veren wat lager gezet, en de demping iets lager (op 3 ipv 4), en ik merk dat de motor aanzienlijk fijner rijd (omdat hij nu verder in de vering zakt denk ik)
 
Ik kan maar geen passend remschijf slot vinden die past op de xv1100 xv de velg.... iemand tips?
Ik ben bang dat het niet gaat,de gaten waar zo,n slot doorheen zou moeten zitten te dicht bij de velg,
dus zal je waarschijnlijk een beugelslot moeten hebben,voor beugelsloten heb je ook houders die je
ergens achter aan de motor kan bevestigen ,zo kan je het beugelslot meenemen.
Een ander alternatief is een remgreep slot,
 
Ik kan maar geen passend remschijf slot vinden die past op de xv1100 xv de velg.... iemand tips?
Ik heb een Kryptonite schijfrem slot wat ik aan één kant vierkant heb geslepen. Het slot blijft gewoon werken. Als men een motor willen stelen dan kan dat zo wie zo altijd wel.

B82486AC-3567-4043-8F5B-6C9519717C17.jpeg0578CC59-DC15-4E48-8BF9-1026264B4EA1.jpegB82486AC-3567-4043-8F5B-6C9519717C17.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Thanks allemaal. Inmiddels een groter slot aangeschaft.

Nu heb ik nog 1 vraagje... heb nieuwe zadeltassen aangeschaft... hangen ze zo te dicht bij de uitlaat? Zie fotos.
 

Bijlagen

  • 20210731_111233.jpg
    20210731_111233.jpg
    305,7 KB · Weergaven: 22
  • IMG-20210730-WA0011.jpeg
    IMG-20210730-WA0011.jpeg
    155,8 KB · Weergaven: 21
Thanks allemaal. Inmiddels een groter slot aangeschaft.

Nu heb ik nog 1 vraagje... heb nieuwe zadeltassen aangeschaft... hangen ze zo te dicht bij de uitlaat? Zie fotos.
Niets mis mee, houdt er wel rekening dat de tas kan uitzakken. En je regenkleding in de andere tas hangen.😉
 
Iemand hier interesse in een reserve tank xv1100 en een brandstofniveau metertje?
 

Bijlagen

  • 20210801_150753.jpg
    20210801_150753.jpg
    124,2 KB · Weergaven: 13
  • 20210801_150756.jpg
    20210801_150756.jpg
    120,5 KB · Weergaven: 12
  • 20210801_150731.jpg
    20210801_150731.jpg
    117 KB · Weergaven: 13
  • 20210801_150725.jpg
    20210801_150725.jpg
    210,9 KB · Weergaven: 15
Zojuist inspectie gedaan van het luchtfilter en om het hele blok grondig te reinigen.. Nu zitten er (hele kleine drupjes) olie in het filter.. is dit nornaal n zijn echt 2 of 3 drupjes.
 

Bijlagen

  • 20210913_120838.jpg
    20210913_120838.jpg
    159,4 KB · Weergaven: 13
  • 20210913_121049.jpg
    20210913_121049.jpg
    121,4 KB · Weergaven: 15
Kleine druppels olie uit bovenste bout.. normaal? Tis heeeel minimaal
 

Bijlagen

  • 20210928_121236.jpg
    20210928_121236.jpg
    145,7 KB · Weergaven: 15
Huh.... Als je de bovenste van de 3 bouten bedoelt die vlak onder de tank zit kan het geen olie zijn, die houd "slechts" je blok op zijn plek.

De twee bouten die hetzelfde zijn en direct in de cilinderkop zitten houden de olietoevoer naar je tuimelaars dicht. Ook niet heel spannend, maar die zou je gewoon los kunnen draaien en met nieuwe koperen ringetjes weer vastzetten.

Als er olie van die bovenste bou lijkt af te komen zou het wel eens brandstof uit je tank kunnen zijn misschien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan