Yamaha XV Virago topic [deel II]

Ik heb vorig jaar eindelijk een 19 inch voorwiel verkocht. Aan iemand die graag de remschijven los wilde kopen. Wiel heb ik er dus maar gratis bij gedaan.

Misschien dacht je wat geld te kunnen verdienen? Maar je 'via via' zal blij zijn dat de spullen niet meer in de weg liggen.
 
Bedoel je spaak zoals bij fietsen? Of gewoon zoiets als dit;

20221108_154117.jpg

(CBR velg, puur ter voorbeeld)
 
Hoi allen, ik heb voor de 500 euro challenge (georganiseerd vanuit dit forum) een XV 750 gekocht die lang heeft stilgestaan. De vorige eigenaar heeft de carburateurs laten reinigen maar er ontbreken wat zaken zoals vlotternaalden. Zijn hier ook liefhebbers met een schuur vol onderdelen, die me wellicht verder kunnen helpen?

De motor is omgebouwd tot chopper met een hele basic kabelboom, ook stuurhendels, kabelboom, richtingaanwijzers zouden handig zijn in het proces om er een motor van te maken die ik gerust mee kan nemen voor een flinke trip.

FE206DCA-E080-43B2-AE8F-0FAB5F9273EC.jpeg
 
Hoi allen, ik heb voor de 500 euro challenge (georganiseerd vanuit dit forum) een XV 750 gekocht die lang heeft stilgestaan. De vorige eigenaar heeft de carburateurs laten reinigen maar er ontbreken wat zaken zoals vlotternaalden. Zijn hier ook liefhebbers met een schuur vol onderdelen, die me wellicht verder kunnen helpen?

De motor is omgebouwd tot chopper met een hele basic kabelboom, ook stuurhendels, kabelboom, richtingaanwijzers zouden handig zijn in het proces om er een motor van te maken die ik gerust mee kan nemen voor een flinke trip.

Bekijk bijlage 1858313
Ik heb nog wel wat van die dingen over gehouden ooit
 
Mocht je tijd en zin hebben om er naar te zoeken dan zou dat erg helpen. Als je nog carburateurs hebt: Ik kwam erachter dat er versies zijn met mikuni’s en Hitachi’s. Ik heb die laatsten.
 
Ik heb ook Hitachi's, is niet eenvoudig om daar wat voor te vinden. Zelfs een set grotere sproeiers zijn lastig.
 
Ga rond bellen met bijv. Roukema Wormerveer, die hebben vaak nogwel zaken liggen voor het eerste type xv750. Of cmsnl of zij alles kunnen leveren moet jezelf even bekijken.
En anders de buitenlandse sites, eBay etc.

284B1995-765E-4055-928D-31B7408DB21E.png
 
Laatst bewerkt:
China biedt misschien een oplossing. Heb 2 revisiesets gekocht en 2 nieuwe inlaatrubbers. Bij de mijne zijn sowieso de o-ringen stuk en na 40 jaar is de flexibiliteit er wel uit.

55B55CB0-ABD7-44BC-861C-E97DC533366A.png
 
Ik heb ook een mooi projectje. Hopelijk is er nog iets van te maken.
De Virago XV750 van 1993 van mijn pa heb ik vandaag maar eens opgehaald.
Maar liefst 15.000km originele kilometers en heeft bijna 15 jaar stilgestaan in een niet geïsoleerde schuur....
Wat was hij er zuinig op! Niet dus. Echt zonde!
Zegt ie ook nog; ik denk dat de accu effe opgeladen moet worden _O-
En dat is dan 45 jaar automonteur geweest....

IMG-20230502-WA0001.jpeg
IMG-20230502-WA0003.jpeg
IMG-20230502-WA0005.jpeg
IMG-20230502-WA0007.jpeg
IMG-20230502-WA0009.jpeg
 
Ik heb ook een mooi projectje. Hopelijk is er nog iets van te maken.
De Virago XV750 van 1993 van mijn pa heb ik vandaag maar eens opgehaald.
Maar liefst 15.000km originele kilometers en heeft bijna 15 jaar stilgestaan in een niet geïsoleerde schuur....
Wat was hij er zuinig op! Niet dus. Echt zonde!
Zegt ie ook nog; ik denk dat de accu effe opgeladen moet worden _O-
En dat is dan 45 jaar automonteur geweest....

Bekijk bijlage 1874650Bekijk bijlage 1874651Bekijk bijlage 1874652Bekijk bijlage 1874653Bekijk bijlage 1874654
Leuk project, succes met het herstel.
 
Leuk project, succes met het herstel.
Ben vooral heel erg benieuwd hoe en óf ik die roestpuntjes overal wegkrijg....
Lijkt van onder het chroom uit te komen dus geen vliegroest.
Moet hem eerst eens uit elkaar trekken en eens kijken wat de ernst van de situatie is.
Zo op het eerste oog best ernstig volgens mij.
 
Blokken zijn in ieder geval degelijk. Daar kan gewoon nieuwe olie in en hobbelen maar. Carburateurs is een ander verhaaltje.... en is ook lastiger om goeie onderdeeltjes voor te krijgen
 
Ben vooral heel erg benieuwd hoe en óf ik die roestpuntjes overal wegkrijg....
Lijkt van onder het chroom uit te komen dus geen vliegroest.
Moet hem eerst eens uit elkaar trekken en eens kijken wat de ernst van de situatie is.
Zo op het eerste oog best ernstig volgens mij.
Je kan je vorkpoten proberen te polijsten met waterproof schuurpapier 2000 en dan 2500, maar ik ben bang dat je andere poten moet aanschaffen. De andere chroomdelen, uitlaatbochten etc. Kan je poetsen/schuren met aluminium folie, dat in water dompelen en dan poetsen poetsen poetsen.

Mijn XJ700X had bochten die er heel erg slecht uitzagen, maar nu zijn ze acceptabel.
 
Blokken zijn in ieder geval degelijk. Daar kan gewoon nieuwe olie in en hobbelen maar. Carburateurs is een ander verhaaltje.... en is ook lastiger om goeie onderdeeltjes voor te krijgen
Ik blijf het de hel vinden om ze eraf te krijgen en weer te monteren. Schoonmaken: alles loshalen en een uurtje in de ultrasone bak doen. Daarna alles doorblazen en hopen dat het voldoende is. Zo niet dan alles herhalen. O ja, de rubber inlaten warm maken met de föhn en dan erop proberen te krijgen. Bij aliexpress is wat te vinden aan onderdelen. Roukema.nl heeft ook vast nog wel wat liggen.
 
Ik heb ook een mooi projectje. Hopelijk is er nog iets van te maken.
De Virago XV750 van 1993 van mijn pa heb ik vandaag maar eens opgehaald.
Maar liefst 15.000km originele kilometers en heeft bijna 15 jaar stilgestaan in een niet geïsoleerde schuur....
Wat was hij er zuinig op! Niet dus. Echt zonde!
Zegt ie ook nog; ik denk dat de accu effe opgeladen moet worden _O-
En dat is dan 45 jaar automonteur geweest....

Bekijk bijlage 1874650Bekijk bijlage 1874651Bekijk bijlage 1874652Bekijk bijlage 1874653Bekijk bijlage 1874654
Als je dat rubber uit de accubak haalt kan er een accu van een 1100 in. Net wat meer cca’s.
 
Ik heb ook een mooi projectje. Hopelijk is er nog iets van te maken.
De Virago XV750 van 1993 van mijn pa heb ik vandaag maar eens opgehaald.
Maar liefst 15.000km originele kilometers en heeft bijna 15 jaar stilgestaan in een niet geïsoleerde schuur....
Wat was hij er zuinig op! Niet dus. Echt zonde!
Zegt ie ook nog; ik denk dat de accu effe opgeladen moet worden _O-
En dat is dan 45 jaar automonteur geweest....

Bekijk bijlage 1874650Bekijk bijlage 1874651Bekijk bijlage 1874652Bekijk bijlage 1874653Bekijk bijlage 1874654
Oh, die vork poten...
 
Leuk project! Daar is vast nog wel wat moois van te maken! Mocht je nog belang hebben bij een goed en heel zadel, dan heb ik er nog wel eentje voor je liggen
 
Terug
Bovenaan Onderaan