Yamaha XV Virago topic [deel II]

Heb je misschien ook een suggestie welke accu ik het beste kan nemen?
Ik had daar toen conventionele loodaccu's in zitten.
Maar nu heb je de gesloten accu's, dat is beter, ook geen lekkage via de ontluchting.
Landport_AGM_52108__YTX24H-3__YTX24HL-BS_accu_12V_21Ah_350A_ALA00250_medium.jpg
 
Houd er wel rekening mee, dat een Virago een flinke accu nodig heeft om te starten
Hij heeft een 750, ik adviseer een accu van een 1100, die zou 20Ah moeten zijn , de gel accu is 21 Ah, die accu's zijn veel krachtiger dan en loodaccu.
In mijn Bulldog (zelfde blok) zit een 12 Ah accu en daar doet deze het prima op.
 
Hij heeft een 750, ik adviseer een accu van een 1100, die zou 20Ah moeten zijn , de gel accu is 21 Ah, die accu's zijn veel krachtiger dan en loodaccu.
In mijn Bulldog (zelfde blok) zit een 12 Ah accu en daar doet deze het prima op.

Uit eigen ervaring, kan ik je vertellen dat een te zwakke (AGM) accu niet voldoende power heeft om de Virago fatsoenlijk te starten. Misschien wel als de Virago 100% fris en fruitig is... Vandaar mijn advies om 'gewoon' de originele 20ah Yuasa te monteren.
 
Ik zou afzien van die Yuasa uit het linkje. Ik heb er eentje en starten doet hij prima, maar het water verdampt en je kunt hem dus regelmatig bijvullen. Aan de acculader gaat het helemaal vlot, maar ook met draaiende motor zie je de belletjes opstijgen en als je je vinger dan op het gaatje houdt en na 30 seconden weg haalt, komt er gewoon een zuchtje waterstof uit.
Dus beter een gesloten, onderhoudsvrije accu met voldoende startcapaciteit (cca). Ah is dan wat minder belangrijk als je motor gewoon gelijk goed start.
 
Ik zou afzien van die Yuasa uit het linkje. Ik heb er eentje en starten doet hij prima, maar het water verdampt en je kunt hem dus regelmatig bijvullen. Aan de acculader gaat het helemaal vlot, maar ook met draaiende motor zie je de belletjes opstijgen en als je je vinger dan op het gaatje houdt en na 30 seconden weg haalt, komt er gewoon een zuchtje waterstof uit.
Dus beter een gesloten, onderhoudsvrije accu met voldoende startcapaciteit (cca). Ah is dan wat minder belangrijk als je motor gewoon gelijk goed start.
ik moet één keer per seizoen het water bijvullen inderdaad (gedemineraliseerd water is nou niet bepaald een grote investering). Echter hoef je hem niet veel aan de acculader te hebben, omdat de ontlading nihil is bij stilstand
 
Ik rijd er niet veel op en de accu is best gauw leeg (3 jaar oud nu). Eigenlijk kan ik wel zeggen de accu al verrot is, want na een paar dagen is hij al leeg. Dus hij hangt vrijwel continu aan de lader, zodat hij klaar staat voor een ritje wanneer ik zin heb.
Ik kan iedere twee weken water bijvullen.
Ik sta op het punt om een gelaccu te bestellen, voor mij nooit meer een ouderwetse loodaccu.
 
Motobatt heb ik goeie ervaring mee. Al zegt dat natuurlijk niet veel
Ik heb 12 jaar met een Varta gedaan in mijn Bulldog, maar op een gegeven moment was de fut eruit.
Dus toen maar een nieuwe accu geplaatst, deze keer een Yuasa.
Iedereen heeft verschillende ervaringen met diverse accu's.
 
Meestal kan je op basis van je motor type de bestelling doen.

Bijvoorbeeld online-accu.nl, ik heb geen idee wat voor een zaak het is.
 
Inmiddels al wat vorderingen gemaakt en het lijkt allemaal niet zo slecht als gedacht. Nu met de voorrem klauwen bezig maar ik krijg van beide klauwen 1 zuiger er niet uit. Kei vast.
Zo staat hij er nu bij na het gebruik van slechts 3 staalwol 0000 sponsjes.
Motor heeft ook al even gelopen maar de carburateurs moeten er af.
IMG-20230516-WA0000.jpeg
IMG-20230516-WA0006.jpeg
IMG-20230516-WA0002.jpeg
IMG-20230516-WA0004.jpeg
 
Heeft er iemand een tip voor me?
Ik krijg met geen mogelijkheid beweging in deze zuigers. Zitten muurvast! Ik heb ze enkel zover gekregen door de klauwen opnieuw aan te sluiten. 10 bar lucht op gehad maar ze geven geen krimp. Kan ze ook met geen mogelijkheid meer terug duwen.
Denk dat ik er met een tang (grof geschut) aan moet.
Tenzij er nog iemand een gouden tip heeft.
IMG_20230522_214626.jpg
IMG_20230522_214615.jpg
 
Als het met druk moet is een vetspuit de oplossing, zo'n ding levert met gemak 100 bar, dan komen die zuigers wel. Maar dan moet je wel iets friemelen met een vetnippel die past in de schroefdraad van de klauwen.
Anders zouden 2e hands klauwen wel eens een goedkopere oplossing kunnen zijn...
 
Ik heb nu kruipolie in de openingen achter de zuigers gespoten. Hopen dat het werkt.
Ik heb ze enkel zover gekregen door ze weer aan te sluiten en met het ontluchten er uit te drukken. Zal ze straks weer eens aansluiten en kijken of ik ze er dan uitgedrukt krijg.
Dat zal niet lukken met de remschijf er nog tussen maar alle beetje helpen.
 
Als het met druk moet is een vetspuit de oplossing, zo'n ding levert met gemak 100 bar, dan komen die zuigers wel. Maar dan moet je wel iets friemelen met een vetnippel die past in de schroefdraad van de klauwen.
Anders zouden 2e hands klauwen wel eens een goedkopere oplossing kunnen zijn...
Op je laatste 2 regels ben ik mij inmiddels ook aan het oriënteren...
 
Terug
Bovenaan Onderaan