Yamaha XVS 1100 Dragstar vragen

Hij kon niks vergelijkbaars vinden, nou deze staat er al sinds 8 mei jl.
 
Ik heb een 1100 Classic gehad, ben 1.92m ongeveer en mss heb ik lange benen, maar ik vond de hoek van mijn knieen niet optimaal, wel een heeeele fijne motor om op te touren overigens! Echte KM vreters.
 
Volgens mij rijdt ie al rond op een roestbruine Dragstar..
 
Laatst bewerkt:
Ben zelf 1.95 meter en vind mijn dragstar heerlijk rijden, zeker nu ik er ook forward controls op heb zitten. Heb vorig jaar zomer de rit van zuid-west Engeland (in de buurt van Plymouth) naar Apeldoorn via Dover-Calais in 12 uurtjes(exclusief boot, inclusief file rondom Londen) gedaan (900 kilometer) en was natuurlijk wel moe na zo'n tering-eind rijden, maar wat verwacht je op een Dragstar zonder zo'n vliegenvanger (ruitje), vol bagage en vrijwel nonstop doorrijden.

Daarom denk ik dus wel dat die motor geschikt is, zelfs voor lange mensen. Het enige waar je op moet letten is wat voor stuur/controls je er op zet. Daar kun je je houding compleet mee aanpassen, zodat je uiteindelijk zo zit dat je dergelijke afstanden overleeft.

Verder wat de marktwaarde betreft denk ik dat 6700 redelijk pittig geprijst is. Kijk even goed op marktplaats rond tussen de XVS 1100 dragstars om te bepalen wat een gemiddelde dragstar kost en wat je er dan voor krijgt (ook qua kilometers, bouwjaar, accesoires) Persoonlijk denk ik dat je voor 1000 euro minder ook een hele mooie dragstar moet kunnen kopen. Zeker gezien de zakkende marktwaarde van H-D's.

Wat die roest betreft, dragstars zijn geen roestbakken doorgaans, allemaal behoorlijke kwaliteit metaal. Dus over het algemeen moet je dat weg kunnen poetsen, tenzij het er lang genoeg zit. Wat je dan weer met die torentjes bedoeld snap ik geen fuck van, maar dat ligt misschien aan mij.

Verder moet je goed kijken naar die startmotor idd, zoals al gezegd word. Maar volgens mij heeft Yamaha op een gegeven moment het ontwerp van de startmotor veranderd en de nieuwere modellen hebben dit probleem niet.

Tot slot moet je een proefrit maken, en even goed opletten op de standaard dingen. De dragstar moet pittig optrekken, hard kunnen remmen, en gewoon fucking lekker rijden. Let ff op de banden, een paar versleten banden vervangen kost je rond de 400/450 piek, en met versleten banden rijd'ie ook een stuk minder lekker doorgaans. Meestal moet je ook eerst een proefrit maken en daarna besluiten of je iets koopt, en niet andersom. Dus als die knul verwacht dat je eerst geld overmaakt voor je een proefrit doet zou ik lekker verder zoeken, volgens mij kan je namelijk meer voor minder krijgen.

Succes met je zoektocht!
 
Hoe zit dat met die cardan?
Ik reed eens op een 1600 Wildstar, tijdens optrekken met lage toerentallen dacht ik,
hee wat gebeurt er nou?
Het begon nogal te wringen en dat vond ik toch wel but.
Is dat met een 1100 ook zo?
 
€450,- voor een set banden is wel prijzig, bij Sabra betaal je er zeker minder voor.
Roest? Als je de gewone uitvoering hebt, dus niet de Classic, dan is er heel veel van kunststof.
En met die torentjes bedoelt hij, denk ik, de bouten/moeren waarmee het motorblok bovenaan de cilinders vastgemaakt is aan het frame.
Ik had een van de eerste modellen , 1999 gekocht uit de folder in 1998, en die moest ook last hebben van een torderende startmotor.
Ligt er misschien ook aan hoe je ermee omgaat, kort starten en dan moet ie gelijk lopen.
Nooit problemen mee gehad.
En een Wild Star heeft idd belt overbrenging.
 
Laatst bewerkt:
bedankt nogmaals voor de reacties,

ik ben opnieuw gaan kijken, dit keer buiten in het licht. was er nogal donker in zijn schuur.
De proefrit mocht niet gemaakt worden, tenzij ik zeker wist dat ik hem zou kopen, als de rit goed ging.
Verder kon ik van de prijs 6700 niks afkrijgen, dit was zijn minimale bedrag dat hij ervoor wou hebben.
zelfs 200 euro eraf vondt de man bespottelijk dat ik dat zelfs voorstelde.
Aangezien het al te goedkoop was.

Er zaten aardig wat krassen op die eerst niet opvielen, maar nu wel. de roest was niet doorgeroest maar was nog duidelijker aanweziger in het licht.

uiteindelijk kreeg ik er een minder gevoel over (mede door de reacties van jullie erover), en ben ik maar tot de conclusie gekomen dat ik beter wat anders kan gaan bekijken.

Vergeet niet dat ik nog nooit een dragster had opgezocht ergens voordat ik bij deze man uitkwam.

Hierbij zag ik dus gewoon af van de koop.

Ik denk dat ik nog eventjes wacht met het aanschaffen van een standaard markplaats versie, doordat ik 26 mei of 29 voor mijn 3e keer examen moet doen, en het schuurtje waar hij in komt te staan ook nog niet af is.

Aangezien de 2007 dragster met 13k op de teller, een leuk kansje leek had ik dus wat vaard hierachter gezet. Nu dit niks is geworden wacht ik gewoon nog eventjes.

bedankt voor de tips.

--------------------------------------------

hey tim,

Aangezien ik zwaar de pis in had dat ik me examen niet gehaald had, ben ik toch maar wat motortjes gaan bekijken. Echter de foto's zeggen vrij weinig over de looks van de motor. Aangezien ze in het echt er totaal anders uitzien. ( mijn mening )

Dus maar eventjes gaan kijken bij wat shops, na 6 shops kwam ik er eentje tegen die shadow en mauradon en dragster daar naast elkaar hadden staan.

Ik vondt de dragster toch een stuk beter al zitten dan de andere 2, en kwa looks vondt ik de dragster een stuk forser. Wat me meer aantrekt.

Tegelijkertijd kwam ik een oude kennis tegen, die zij dat hij er eentje had staan van 2007 etc etc. Vandaar dat ik ook op dat moment op dragster gefocust was.

Ga nu eerst maar eventjes me bewijs halen, en schuurtje afmaken en we zien dan wel weer verder.

Wel grappig dat ik je tegenkom hierzo, dacht al hey rick. wie weet mijn naam nu :P. Heb jij al wat gezien dan?. Ik zou als ik jou was wel eventjes bij een zaak op gaan zitten en rijden om te kijken of je het wat vindt, aangezien het ff wat anders is dan je R6:P.

Btw hoe gaat het met je rug? En waarom ben je uitgekeken op je R6? laat ff weten :P
 
Laatst bewerkt:
:?
Ja hallo zeg,
De schuur is nog niet klaar..en ineens gaan we uitgebreid met kennissen babbelen over rugproblemen etc.
En wij ons maar verheugen + die talloze uren van ons, besteedt aan passende Dragstar oplossingen..
Ik vind dat je nu wel eigenlijk aan ons verplicht bent om een Dragstar te kopen... ;)
 
Laatst bewerkt:
En is dit niks?
Een Dragstar met de hele mikmak en nog geen 5000 km op de teller?
Hij is een jaartje ouder, maar heeft nog niks gelopen en deze heeft wel altijd binnen gestaan..
Ook voor ronde de 7 mille.

http://motoren.marktplaats.nl/motor...JpQ8Vf3zju4qJgD6/vv4C/FSbFg==&fta_ind=18&fs=1

ben eerder opzoek naar een zwart model :P. en geen classic als het even kan. Dus hier heb ik weinig interrese in. Tja ik heb nu eenmaal veel eisen. Het liefst moet er ook al forward controls opzitten, aangezien alles wat ik er los bijkoop 0 euro meerwaarde geeft aan de motor zelf, puur doordat er geen harley davidson op staat.

Over dat twisted bolt verhaal.

de lijn die getekent is op het onderdeel, moet die recht zijn of beetje andere kant scheef staan? aangezien die rode lijn op dat plaatje ook vrijwel scheef de andere kant op staat.
 
Die bout moet recht lopen.
Als je op de 2e foto kijkt zie je op de linker startmotor een "alignment" oftewel indicatie punt op de bovenzijde en op de behuizing.
Die moeten altijd tegenover elkaar zijn, dat is dus makkelijk te zien als je naar een motor gaat kijken, en zit nl aan de voorzijde en wil controleren of de startmotor niet verdraaid is.

Ik had zelf ook de basic uitvoering, toen ik hem kocht bestond de classic nog niet.
De classic vind ik een lomp en log ding.
http://www.motoroccasion.nl/motoren/yamaha/xvs-1100-dragstar/964114.html.
En zwart is een mooie neutrale kleur.



Sommige kleuren zijn typerend voor bepaalde bouwjaren, zoals bv een geel met zilver combinatie, dat waren de eerste modellen.

Er staan er iig genoeg te koop
full
 
Heeft ie een riem?
Zal ie wellicht te slap hebben gestaan?


Vanuit lage toerentallen het gas opendraaien vind geen een motor (krukas) leuk.
Is ook een beetje gevoel; bij welk toerental en versnelling je aan het gas kan lurken.
Met zo'n riem rijdt soepeler dan met een cardan.
 
Hier staat wel Harley-Davidson op..zwart met forward controls, 24.000 km gelopen en..geen roest...
Minimale afschrijving..tja, ik denk dat ik die motor zelf erg interessant vind.
Hier zal wel weer een hoop commentaar van komen..


http://motoren.marktplaats.nl/motor...4QBX2J9PIPP0UilPh4Pn8By2Kagg==&fta_ind=4&fs=1

Is die afschrijving zo belangrijk?
Ik koop een motor niet met de gedachte wat die bij inruil op kan brengen.
Dat vind ik zo Opelig.
En die Harley is al 13 jaar oud.
Dat scheelt 10 jaar met wat de TS naar zoekt.
Dan adviseer ik dit, ook een hoop koppel en weinig km's ;)
http://link.marktplaats.nl/333193755
 
bedankt voor de reactie en twisted bolt uitleg.

leuke foto overigens, ik ben inderdaad niet opzoek naar een harley davidson.
De gelinkte harley heb ik al kennis mee mogen maken in een winkel ( zelfde model ) en kwa looks etc vindt ik hem wat klein en niet in verhouding staan met wat de dragster te bieden heeft, buiten dat is hij nog duurder ook.

De link met 33k km vindt ik een beetje veel km's alles zit er dan wel op, en kwa kleur motor is het wat ik zoek. alleen de km's vindt ik dan toch wel ietsjes te veel.

zoek nog even verder.

De grasmaaier vindt ik iets te veel groen :P.
 
Laatst bewerkt:
Idd, met een dragstar heb je net zoveel lol al op een HD voor meer dan de helft van het geld.
Ik heb ook ooit de wens gehad om een HD te kopen, maar wat ik leuk vind kostte al gauw zo'n €25.000.
En het clubje waar ik vaak voor voorrijdt had de angst dat het echt zou gebeuren en ik dan niet meer zo zou rijden als op de dragstar.
Die waren dus heel blij dat ik 'm inruilde voor een BT1100.



33 k km's vind je te veel, waarom?
Wat verwacht je zelf te gaan rijden?
Als je zelf maar zo'n 5000 km per jaar rijdt kan je er nog heel lang plezier van hebben.
Al op Motoroccasion.nl gezocht?
 
Laatst bewerkt:
Idd, met een dragstar heb je net zoveel lol al op een HD voor meer dan de helft van het geld.
Ik heb ook ooit de wens gehad om een HD te kopen, maar wat ik leuk vind kostte al gauw zo'n €25.000.
En het clubje waar ik vaak voor voorrijdt had de angst dat het echt zou gebeuren en ik dan niet meer zo zou rijden als op de dragstar.
Die waren dus heel blij dat ik 'm inruilde voor een BT1100.



33 k km's vind je te veel, waarom?
Wat verwacht je zelf te gaan rijden?
Als je zelf maar zo'n 5000 km per jaar rijdt kan je er nog heel lang plezier van hebben.
Al op Motoroccasion.nl gezocht?

ik verwacht circa 10k te rijden eerste jaar daarna 5k ongeveer, er zit dan al een dikke kans in dat ik hem verkoop ( ik hou overal rekening mee ). Vandaar dat ik niet vast wil zitten aan al een ouder / veel km gereden model ( in verhouding met andere ). zodat ik de mijne niet meer kan verkopen of een stuk slechter. Aangezien de meeste oudere modellen tonnen aan extra's meegeven, die de motor op dat moment niet doet.

( waarschijnljk eerste jaar rij ik er veruit het meest mee wegens nieuwigheid, 2e jaar zal zoals ik voorspellen kan verminderen met gebruik ).

als ik een motor koop met 13k en 15k zelf rijd zit er 27k op. als ik een motor koop met 33k en 15 zelf rijdt begint het al naar de 50k te lopen. Wat al een stuk minder bevordelijk is voor de verkoop, vooral als het bouwjaar ook nog is 99 is. waar 90% van de motoren uit bestaan die aangeboden worden bij motoroccasion ( toch bedankt voor de hint )

ik weet dat motorrijden een hobby is, maar de motor moet nog wel verkoop-baar zijn op een gegeven moment. Ik weet namelijk zelf niet of het me gaat bevallen het hele motorijden op zich. Natuurlijk ga ik er ten eerst vanuit dat het me bevalt en de motor wel een aantal jaartjes zal bezitten.

aangezien ik een hekel heb aan auto rijden zal motorrijden wel goed zitten. Vooral doordat ik een auto 24/7 tot mijn beschikking heb en nog steeds liever op de scooter die al 2/3 jaar de deur uit is zou willen rijden, vandaar dat motorrijden een logische oplossing zou bieden ( vooral met mooi weer ).

Buiten de kilometers heb ik nog een aantal eisen: zwart, costum, windscherm, forward controls, schadeloos zijn geen krassen/chroom liefst ( niet pre ). liefst rond 2007 alles boven de 2004 is ook nog wel te doen.
Liefst een betere uitlaat dan de standaard versie en koffertjes zijn ook welkom.

daarbij vindt ik rond de 15k km goed te doen, prijs rond de 5,500-6000 schijnt al haalbaar te zijn voor zoiets, tenminste ik had er 1tje gezien die alleen geel was. Erg jammer. dus voor die prijs moet het al te doen zijn lijkt me ( rond de 2005-6 ) later kan ook dan meer voor betaalt worden.

nogmaals over het harley davidson verhaal, ik zie het nut er niet van in om voor een motor, meer te betalen voor minder motor. Dat is misschien leuk als je een enorm harley fan bent of de geur van de motors beter vindt / uiterlijk. Maar in mijn geval moet ik voor een beetje zelfde motor als dragster al 15.000 of meer gaan betalen. ( zelfde wat u dus net zij ).

Ik zie de logica hier echt totaal niet van in, waarschijnlijk moet dat nog komen. Misschien ben ik wel te nuchter ervoor of iets in die trant. Maja ieder zijn eigen ding natuurlijk.

een harley is voor mij vrijwel gewoon "weer" een ander motor merk die alleen totaal niet kan mee concurreren op prijs / motor verhouding. Dus valt die automatisch af.

ook al zou ik 20.000 euro op me bankrekening hebben staan, zou ik nog geen harley ervan kopen. Koop liever zoiets als een dragster en bespaar de andere muntjes. voor andere dingen. Reizen etc noem maar op.

maja dit heb je uiteraart met alles zo. Mijn vader zweert erbij dat volkswagen de beste auto is die er is, me buurman mercedes. Me andere buurman audi.

Me vader zal voor exact hetzelfde model en auto met de vw logo erop nog meer willen betalen ook, inplaats dan dat hij zou willen overstappen. ( ik zou gelijk aan de overkant staan )

hier speelt harley gewoon slim op in. Maar de tijd zal harley uiteindelijk ook wel mee moeten gaan met de japense bedrijven lijkt me.

zo heb je dit ook met pc's, die ene vindt dat intel beter is, en de ander weer amd.
zo heb je dit ook met stereo's, die houdt weer van sony. De andere weer van philips.

Ik heb op de site gekeken zoals u al kon lezen, ik vindt 10 jaar oud te veel. De andere buiten de 33km versie heb ik wel wat op aan te merken.

tis gewoon jammer dat er 33km op staat anders stond ik er morgen voor de deur :P.

Ik ben dan ook niet iemand die als die wat ziet het ook direct moet hebben, ik kijk liever rustig aan tot er een goede optie voor mij staat, die met afwegingen mij een goed gevoel geven.

dus infeite moet het een zwarte costum ( misschien classic ) met forward controls ( chrome als het eventjes kan ). daarbij windscherm, andere uitlaten dan standaard en rond de 15k vallen met het liefst rond de 2004+ jaartal. liefst zo recent mogelijk natuurlijk.

vindt 6-7 jaar toch al wel wat veel. 3 jaar vindt ik nog steeds 1 van de betere opties maar weinig aanbod, dus zal ik bij moeten stellen.

Daarbij komt nog is kijken dat ik mijn schuur op dit moment aan het bouwen ben, geisoleerd met verwarming etc erbij. En op 26ste of 29ste moet afrijden voor examen. dus de motor hoeft ook niet morgen voor mijn deur te staan. Mocht er echt een mooie buitenkans bestaan pak ik die gelijk aan. Tot nu toe zijn er alleen maar motors die het net niet gehalte hebben op marktplaats/speurders en motoracc....nl.

Ik ben dus ook erg blij aangezien mijn kennis van motors nihil is, dat jullie me een beetje support hierin geven :P.
 
Heb ook net een dragstar gekocht.
Het bevreemd me dat er over een 3 jaar JONGE motor gesproken wordt alsof het nog maar een maandje meegaat. Ook wordt de restwaarde ( door een Kawasaki rijder zelf nota bene) zo naar beneden gehaald dat het lijkt dat je een 5 jaar JONGE motor bijna voor niets kunt aanschaffen.
Ben meer dan een aantal maanden bezig geweest om prijzen te vergelijken van zowel prive als zakelijke aanbieder , waarbij blijkt dat de restwaarde nog steeds aanzienlijke bedragen zijn.
Een dragstar van 2007 met 13000km krijg je zelfs in Duitsland niet voor 6000 euro.
Wel ben ik het eens met de stelling dat als je zonder dat je de motor moet kopen geen proefrit mag maken wel heel vreemd is.
En wat betreft km's , ik vertrouw een paar jaar jonge motor meer met een paar tig duizend km op de teller dan een motor met maar " 6000 km ' op de teller.
Maar goed , dit is alle maar mijn mening , wil er niemand mee voor de kop stoten.

MY BIKE IN A WEEK
g_G473806_4.jpg
 
hey tim,

Aangezien ik zwaar de pis in had dat ik me examen niet gehaald had, ben ik toch maar wat motortjes gaan bekijken. Echter de foto's zeggen vrij weinig over de looks van de motor. Aangezien ze in het echt er totaal anders uitzien. ( mijn mening )

Dus maar eventjes gaan kijken bij wat shops, na 6 shops kwam ik er eentje tegen die shadow en mauradon en dragster daar naast elkaar hadden staan.

Ik vondt de dragster toch een stuk beter al zitten dan de andere 2, en kwa looks vondt ik de dragster een stuk forser. Wat me meer aantrekt.

Tegelijkertijd kwam ik een oude kennis tegen, die zij dat hij er eentje had staan van 2007 etc etc. Vandaar dat ik ook op dat moment op dragster gefocust was.

Ga nu eerst maar eventjes me bewijs halen, en schuurtje afmaken en we zien dan wel weer verder.

Wel grappig dat ik je tegenkom hierzo, dacht al hey rick. wie weet mijn naam nu :P. Heb jij al wat gezien dan?. Ik zou als ik jou was wel eventjes bij een zaak op gaan zitten en rijden om te kijken of je het wat vindt, aangezien het ff wat anders is dan je R6:P.

Btw hoe gaat het met je rug? En waarom ben je uitgekeken op je R6? laat ff weten :P

Mijn R6 doe ik weg omdat ik er gewoon te weinig km mee maak, en als ik een cruiser heb zoals de Dragster dan hoop ik vaker te gaan touren met mijn vriendin.
Zoals je misschien ook al weet is Patrick zijn motor ook aan het verkopen dus die zal ook niet vaak meer mee gaan.

Ga inderdaad nog wel wat motorzaken af om wat motor te bekijken en proefritjes te maken, maar ben eigenlijk al beetje verliefd op de dragster ;), wel de classic hehe.

Me rug gaat al wel iets beter maar is nog niet helemaal genezen, ben deze week wel bij fysio begonnen, maar toe ik die vroeg of ik al mocht motorrijden begon ze te lachen....

Maar zet anders ff je PM aan dan hoeven we het topic niet te vervuilen :P
 
Geficiteert btw met je motor aankoop(elbi), wel lang gezocht dan maja dan haal je ook wel de max uit je geld natuurlijk. Ik ben overigens ook maar weer opzoek gegaan :P.

Heb vandaag weer bij een yahama 1100 dragster gekeken, hierop mocht ik echter wel een rondje rijden (dan wel te verstaan achterop ). jaar 2007, ook echter bevatte deze wat roest en beschadigingen wat me tegenviel. echter had deze rond de 12k zitten kwa kilometers wat me wel aantrok. Tevens stond die 20 kilometer hier vandaan dus goed te doen. Hij staat dan ook in een shop.

ding moest 6000 kosten ongeveer maar was nog wel het een en ander te onderhandelen mee.

echter had ik een vraagje aan jullie:

de motor starte in de showroom of de motor stapelberg ( net hoe je het wil noemen ) in ongeveer 3x lange starten. ( circa 5-7 seconden tijd per start, dit x3 dus )

ding weer uitgezet, naar buiten gesleept om de proefrit te maken. een prof ging me vervolgens een rondje rijden.

echter ging dit niet zonder enig probleem vooraf. de motor maakte buiten een appart geluid ( harde knallen eerst ) en maar niet aanslaan of heel eventjes en vervolgens weer afslaan gelijk. Na eerst 10 minuten gekloot doordat hij niet echt aan wilde slaan bleef hij uiteindelijk aanstaan. Maar de motor liep heel onregelmatig etc.

de hele rit ging behoorlijk gaar, stotteren/inhouden van de motor dan weer peut gas eruit en zo maar door. Hele ronde afgerond wat een ramp.

de man erna ging nog eventjes een rondje alleen doen, en kwam vervolgens terug.
daarna zette hij de motor uit en starte hij hem weer opnieuw, natuurlijk in 1x sloeg hij normaal aan, en ging ik weer achterop. nu reed hij echter wel normaal tot goed.

Echter maak ik me zorgen dat het motor gedeelte gaar is op 1 of andere manier. aangezien ik met me brommertjes de ervaring opgelopen heb, dat een motor gewoon in 1x moet starten misschien 2x korte starten na een enorme tijd stil te staan. deze motor was echter vorige week nog gestart. dus een beetje appart.

iemand ervaringen hiermee?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan