Yamaha YZF-R6 2008 tm 2012 # III

Voor 150 euro extra ruilen ze deze banden in voor MPP's. Ik lever dan deze ongebruikte in en zij zetten dan de MPP's er voor me op. Is dat een goede deal?
Zit hier toch een beetje mee.

En thnx trouwens allemaal. Zal wel een filmpje posten van het geluid als hij eenmaal is ingereden en sowieso snel foto's (:
 
Mind, is het je eerste motor?
De banden zijn echt niet rete slecht, zeker als je net begint kun je er heus lekker op rijden. Soms moet je je ook niet te bang laten maken door reacties. Ik zou zelf overigens ook liever de mpp's erop hebben. Het is wel zo bij motorrijden dat als je je er niet meer goed bij voelt, het zeker niet moet doen. Kost zelfvertrouwen en plezier tijdens het rijden.

150 euro is duur vind ik. MPP's zijn goedkoper, en hij verkoopt de banden die er nu opliggen gewoon weer. Mijn mening is dat hij dus 150 euro vraag voor omleggen.

Persoonlijk zou ik bij aanschaf van een nieuwe motor zeggen, je legt die MPP's er maar op, zo niet dan is het een dealbreaker (en dan netjes).

Succes.
 
Laatst bewerkt:
Het is idd mijn eerste motor. Enige motor waar ik tot nu toe op heb gereden is een Kawasaki ER-6 van de motorrijschool.
Ik heb al best een hele behoorlijke deal en ook al een contract getekend + de aanbetaling gedaan, dus nu onderhandelen wordt hem sowieso niet meer ben ik bang.

Ik kan ze nu nog wel laten switchen voor 150 en als ik wil mag ik ze ook bij de 1000km beurt switchen voor 250 incl. opzetten. Dan houdt hij mijn oude banden.

Nog een piccie trwns:
 
Laatst bewerkt:
Ik las online dat je de eerste 1000km zo snel als een gemiddelde auto in het verkeer dient op te trekken en je toerental tussen 3.000 en 4.000 houden voor de eerste paar 100 km's. Bovendien ook niemand achterop en geen heuvels oprijden. Is dit allemaal correct?

Wat jij wil ;)
Ik ben er ondertussen naar wat ik gezien en gehoord en ervaren heb bijna van overtuigd dat je zo ongeveer kan doen wat je wil, die motor blijft wel heel.

Als er toch iets gebeurd is het gewoon een fout in het blok wat er toch al zat, en dat ligt er echt niet aan of jij een keer te ver doorgetrokken hebt.
 
Het is idd mijn eerste motor. Enige motor waar ik tot nu toe op heb gereden is een Kawasaki ER-6 van de motorrijschool.
Ik heb al best een hele behoorlijke deal en ook al een contract getekend + de aanbetaling gedaan, dus nu onderhandelen wordt hem sowieso niet meer ben ik bang.

Ik kan ze nu nog wel laten switchen voor 150 en als ik wil mag ik ze ook bij de 1000km beurt switchen voor 250 incl. opzetten. Dan houdt hij mijn oude banden.

Nog een piccie trwns:
[~[url="http://img714.imageshack.us/img714/3554/img00122201008031333.jpg"]afbeelding~][/URL]

Ik zou gewoon lekker gaan rijden met deze banden.
Voordat jij die motor echt helemaal leert kent ben je al een paar duizend km verder.
Dan zijn ze waarschijnlijk al aardig versleten en hoef je nog een paar honderd/duizend kilometer uit te zingen voordat je andere bandjes kan proberen ;)

De motor heeft tenslotte al zat gekost.
Die 150 euro die je dealer vraagt is ook nog eens veel te veel en zou ik het niet waard vinden. Op straat kan je toch niet zoveel op de limiet van je banden rijden.
 
Ik zou gewoon lekker gaan rijden met deze banden.
Voordat jij die motor echt helemaal leert kent ben je al een paar duizend km verder.
Dan zijn ze waarschijnlijk al aardig versleten en hoef je nog een paar honderd/duizend kilometer uit te zingen voordat je andere bandjes kan proberen ;)

De motor heeft tenslotte al zat gekost.
Die 150 euro die je dealer vraagt is ook nog eens veel te veel en zou ik het niet waard vinden. Op straat kan je toch niet zoveel op de limiet van je banden rijden.
:^ lekker wennen en dan met andere banden erachter komen dat hij nog veel lekkerder kan rijden ;)
 
Nog even een n00bvraagje.
Nieuwe motoren hebben een waxlaag over de banden ofzo toch? Hoe moet ik hiermee rekening houden als ik wegrij en voor hoeveel km ongeveer?
Wil niet als deze gast eindigen hahaha:
 
maak je toch niet zo druk jongens! Gewoon ding ophalen rustig rijden en dan komt het allemaal goed! Vind je na 1000km de bandjes toch klote kan je ze dan altijd nog laten wisselen.
Bij nieuwe banden zit inderdaad een siliconenlaagje omheen, maar die is er zo af gewoon de eerste 20 a 30 km rustig aan.
 
Nog even een n00bvraagje.
Nieuwe motoren hebben een waxlaag over de banden ofzo toch? Hoe moet ik hiermee rekening houden als ik wegrij en voor hoeveel km ongeveer?
Wil niet als deze gast eindigen hahaha:

Dat filmpje kon ik al maar het blijft apart om te zien. Weet ook niet wat hij nou doet. Zoiets is toch je ergste nachtmerrie?
 
Hij geeft een beetje gas zonder dat hij iets raars doet verder. De dealer had hem moeten informeren over dat de banden zo glad zijn, dat wist hij denk ik niet.
Inderdaad echt oprecht mijn grootste nachtmerrie. Heb 4 jaar lopen sparen voor dit ding :/
 
Een normaal iemand gaat niet meteen als een poser wegrijden ;)
Hij wil gewoon even stoer wegrijden.

Dus straks met je nieuwe bike gewoon even een paar kilometer geen gekke fratsen met je gas doen (vooral in bochten).
Maak je nou verder niet zo druk om alles, want dan gaat het juist fout!
 
Laatst bewerkt:
Hij geeft een beetje gas zonder dat hij iets raars doet verder. De dealer had hem moeten informeren over dat de banden zo glad zijn, dat wist hij denk ik niet.
Inderdaad echt oprecht mijn grootste nachtmerrie. Heb 4 jaar lopen sparen voor dit ding :/

Daar lijkt het wel op maar zo overdreven veel gas geeft hij nou ook weer niet. Zal dan combinatie van factoren zijn in combinatie met de nieuwe banden ofzo. Maar je hebt nu gezien hoe het niet moet, dus dan gaat het bij jou helemaal goedkomen. *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan