Yep 't is weer zover weer één xv caferacer!

Wekker d'r op en het is genoeg. Ik zeg compleet dashboard-tje!
full
 
full
Eigengemaakt filtertje
 
Laatst bewerkt:
Mooi hoor, gek dat het hier zo rustig is, terwijl je zo je stinkende best doet...wellicht last van Virago `moeheid`????
Je mag zeer trots zijn op wat je neerzet :} :}
 
:? virago moeheid , echt niet ,
super strak allemaal hoor , mooi filter ook , wil ik wel wat meer van weten eigenlijk.
zit zelf enorm te klooien met de afstelling .
(en wat vermoeidheid betreft , zaterdag haal ik nog weer een xv920 op :] )
 
:? virago moeheid , echt niet ,
super strak allemaal hoor , mooi filter ook , wil ik wel wat meer van weten eigenlijk.
zit zelf enorm te klooien met de afstelling .
(en wat vermoeidheid betreft , zaterdag haal ik nog weer een xv920 op :] )
Bij jou kan de uitlaat je ook wel eens parten spelen en dan bedoel ik de diameters van de diverse pijpen welke erop zitten (te groot betekent minder tegendruk en dat heeft een viertakt toch echt nodig)maar je zou eens kunnen zoeken naar artikelen over uitlaten van viertakten en wat de diameters voor effect op de vulling van het brandstof-mengsel hebben.
 
:? virago moeheid , echt niet ,
super strak allemaal hoor , mooi filter ook , wil ik wel wat meer van weten eigenlijk.
zit zelf enorm te klooien met de afstelling .
(en wat vermoeidheid betreft , zaterdag haal ik nog weer een xv920 op :] )

Gelukkig word jij er i.i.g. niet moe van *O* , wat zijn de plannen met nr 2?

Waarom breng je hem niet naar een rollenbank figuur....gewoon op de testbank en jij kan voor een paar honderd € lekker rondscheuren....
 
Rene, jij woont in Ruinen, toch? Een vriend van mij heeft een testbank en deze staat in Appelscha.... misschien is't wat.

Nee geen moeheid alleen geen tijd. Huis, gezin, werk, pubers en geld zijn redenen waarom ik het rustig aan doe.
Ik heb geen haast de planning is mei 2016 gereed!

Ik moet nog hebben 19 en 18 inch 36 snaaks velgen, rvs spaken, Droge accu, Banden, uitlaat en een schijf van een XV 535 voorwiel.

Dus als je wat hebt laat maar ff weten.

Dank voor de positieve reactie's (ik schiet een beetje vol...). :Y


Oja wie weet wat de balans klep (plastic ding met twee rubberslangen) welke tussen de twee inlaatrubbers van de twee carburateurs moet worden gemonteerd eigenlijk doet. En is het ding echt nodig??
 
Gelukkig word jij er i.i.g. niet moe van *O* , wat zijn de plannen met nr 2?

Waarom breng je hem niet naar een rollenbank figuur....gewoon op de testbank en jij kan voor een paar honderd € lekker rondscheuren....

dat zal hem ook wel worden die Rollenbank id.
nr2 durf ik hier bijna niet te zeggen , maar vrouwlief wil een bobber/chopper ;(
moet er wel 1 worden waar ikzelf dan ook langere ritten op ga maken denk ik
 
Rene, jij woont in Ruinen, toch? Een vriend van mij heeft een testbank en deze staat in Appelscha.... misschien is't wat.

Nee geen moeheid alleen geen tijd. Huis, gezin, werk, pubers en geld zijn redenen waarom ik het rustig aan doe.
Ik heb geen haast de planning is mei 2016 gereed!

Ik moet nog hebben 19 en 18 inch 36 snaaks velgen, rvs spaken, Droge accu, Banden, uitlaat en een schijf van een XV 535 voorwiel.

Dus als je wat hebt laat maar ff weten.

Dank voor de positieve reactie's (ik schiet een beetje vol...). :Y


Oja wie weet wat de balans klep (plastic ding met twee rubberslangen) welke tussen de twee inlaatrubbers van de twee carburateurs moet worden gemonteerd eigenlijk doet. En is het ding echt nodig??

Die vriend van je , stelt die hem ook af ? of maakt hij een rapport met wat er eigenlijk gebeuren moet ?? Heb daar in ieder geval wel interesse in , anders maar ff contact opnemen ?
 
Laatst bewerkt:
Die vriend van je , stelt die hem ook af ? of maakt hij een rapport met wat er eigenlijk gebeuren moet ?? Heb daar in ieder geval wel interesse in , anders maar ff contact opnemen ?

Fokke van der Walle

Industrieweg 11a
8426 AB
Appelscha

Tel: 0516-432451
Mobiel: 06-22221739
E-mail: info@vanderwalle.eu

bel hem maar even.
 
Oja wie weet wat de balans klep (plastic ding met twee rubberslangen) welke tussen de twee inlaatrubbers van de twee carburateurs moet worden gemonteerd eigenlijk doet. En is het ding echt nodig??

Mogelijk dat op de xv een YICS (Yamaha Induction Control System) gemonteerd is. Op mijn xz550 uit 82 zit het systeem ook. Het systeem is er voor een extra werveling in de luchtstroom en daardoor een betere verbranding. Ik heb het YICS doosje laten vervallen en één langere slang tussen beide aansluitingen gemonteerd. Dit functioneert al 10 jaar prima. Voor het afstellen van de carburateurs moeten de YICS aansluitingen afgedopt worden. Helemaal afdoppen van de YICS kan ook. Bij mijn xz550 is het verbruik dan aanmerkelijk hoger. Kwestie van uitproberen in de praktijk.
 
Laatst bewerkt:
Zo ff oma naar buiten sturen :
Vanmiddag gaat mn motor naar Appelscha, hoop op goede afloop haha
Fokke van der Walle

Industrieweg 11a
8426 AB
Appelscha

Tel: 0516-432451
Mobiel: 06-22221739
E-mail: info@vanderwalle.eu

bel hem maar even.
 
Mooi man . Leuk en ik ben benieuwd.

aardige vent , leuke middag gehad .
eerste run was het net alsof je zelf naar de dokter gaat , niets aan het handje ,geen centje pijn motor liep perfect pffffffff.

ff bakkie doen en nog maar eens kijken .
bij de 2e run , motor flink laten lopen mooi in toeren in de 4e , maar ook heel lang gewoon mooi lopen , beetje balend gas terug en ja hoor bleef weer op volle toeren door lopen (had ik me dat in ieder geval niet ingebeeld ) en begon hij te ploffen en te stotteren .

onze conclusie zo in eerste instantie is carbarateurs nogmaals onderweg halen en kijken of gasnaald env wel terug komen.

ook hadden we ondekt dat er bij achterste cilinder een lekkage zit en de bougie daardoor vet kan slaan .

met andere woorden : brommer moet weer op de tafel
maar : hoe staat het met jouw motor ??????????????????hier loopt hij nog wel mooi
 
Laatst bewerkt:
Fokke is een prima kerel.
Nee XV ligt ff stil....schuur te koud of geen zin. Geen idee eigenlijk, komt wel weer. Ik ben met de bedrading begonnen misschien is ´t dat :?




aardige vent , leuke middag gehad .
eerste run was het net alsof je zelf naar de dokter gaat , niets aan het handje ,geen centje pijn motor liep perfect pffffffff.

ff bakkie doen en nog maar eens kijken .
bij de 2e run , motor flink laten lopen mooi in toeren in de 4e , maar ook heel lang gewoon mooi lopen , beetje balend gas terug en ja hoor bleef weer op volle toeren door lopen (had ik me dat in ieder geval niet ingebeeld ) en begon hij te ploffen en te stotteren .

onze conclusie zo in eerste instantie is carbarateurs nogmaals onderweg halen en kijken of gasnaald env wel terug komen.

ook hadden we ondekt dat er bij achterste cilinder een lekkage zit en de bougie daardoor vet kan slaan .

met andere woorden : brommer moet weer op de tafel
maar : hoe staat het met jouw motor ??????????????????hier loopt hij nog wel mooi
 
Ik ga maar weer eens aan de slag........ Accu past tot op de milimeter nauwkeurig in het accubakkie.
full
 
Velgen laten poedercoaten. Voorwiel met schijf van een Cagiva 650. Achternaaf van een XV 535 velg onbekend merk.Het hele zaakje nog even voorzien van RVS spaken en netjes rond maken.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan