Yes eindelijk mijn A, nu nog een motor

john1981

Rookie
2 dec 2009
2
0
dag mede motorrijders
Mijn naam is john wessink 28 jaar oud en sinds afgelopen zomer ook aangestoken door het motorvirus.
Nu heb ik zojuist mn rbw a gehaald, dus de zoektocht naar me droommotor kan beginnen.
Mijn oog is gevallen op de hayabusa of de zzr1400 Nu heb ik contact met iemand van marktplaats en die zegt ook dat hij altijd rustig heeft gereden, omdat hij niet echt volgas durfde en de motor altijd binnen heeft gestaan.
Nu twijfel ik welke ik moet nemen, de hayabusa of toch voor een zzr14 gaan.
graag serieuze reacties

Alvast bedankt.
 
Laatst bewerkt:
Wou je een serieuze reactie? Ga eerst eens op een motor rijden met wat minder vermogen, een les fiets heeft zo'n 45pk (zwaar) en die busa en ZZR wss ook wel gaan door de 145 pk. Met 29 jaar ga ik er vanuit dat je je wel enigzins zal kunnen inhouden, maar je hebt gewoon 0 rijervaring dus de kans op een ongeluk(je) is velen malen groter.


On topic: Wil je echt per se zo'n ding en vind je ze beide even mooi? Proefrijden op beide en kijken wat je het beste bevalt. Persoonlijk qua uiterlijk zeg ik ZZR.
 
tja serieus waarom wil jij zo graag zo'n zware motor....

zonder die uitleg ga je geen serieuze reactie krijgen.

je vraagt namelijk wel het equivalent van ik heb m'n Btje en ik ga nu een Ferrari kopen maar moet ik nou voor de scuderio versie of die andere gaan...

JR
 
tja serieus waarom wil jij zo graag zo'n zware motor....

zonder die uitleg ga je geen serieuze reactie krijgen.

je vraagt namelijk wel het equivalent van ik heb m'n Btje en ik ga nu een Ferrari kopen maar moet ik nou voor de scuderio versie of die andere gaan...

JR

Het is Scuderia :P Hoe spellen we dat meneer Wolbers, Skoe-de-ria? :+

Zou is op die motoren gaan rijden, sommige zeggen dat het soepel rijdt, een ander vind het niks. Een ding is zeker, je zal de meeste auto's wel voorblijven op de autobahn :P
 
Gefeliciteerd en veel succes met je keuze. Zouden niet mijn keuze zijn als eerste motor maar goed dat moet ieder voor zich weten.
 
Ik denk dat je inderdaad eerst ervaring op moet doen wil je dergelijke machines goed kunnen berijden.

Zelf heb ik tijd lang een ZZR 1100 gereden, maar wel eerst in 3 jaar tijd meer dan 50.000km ervaring opgedaan onder alle rijomstandigheden...

Denk er niet te licht over....
 
gast,

dat je je rijbewijs hebt gehaald betekend nog niet dat je kan rijden! jij zou eens een keer achterop moeten springen bij iemand die gewoon een 600 heeft. Na het ritje kan je vertellen of dit voldoende is of niet.

als je circuit wil gaan rijden moet je zeker geen busa of zzr1400 nemen. heeft totaal geen nut in de bochten en dan is de lol er snel vanaf.
 
je noemt daar ook wel 2 extreem snelle fietsen en zoals velen al zeggen. Veel ervaring heb je niet. Ik rij nu een halfjaar en betrap mezelf met enige regelmaat nog op een foutje en dat is tot nu toe altijd goed gegaan *klopt af*, maar ik heb een cb400 met 25 kw. Stel je ff zo'n dikke fiets voor met een klein inschattingsfoutje..... de fiets zal je niet vergeven.... en dan heb ik het niet alleen over vervelende materiele schade.

Het is niet dat ik het je niet gun, maar slaap er nog eens een nachtje over.


Toch heel erg gefeliciteerd met je A!
 
9789078263067.jpg


kan mij niet anders voorstellen, dat die koek lekker moet zijn... :9 :9 :9 kan je toch niet serieus menen '( '( '( '(
 
Laatst bewerkt:
Als het een prijs is die bewezen gunstig is zou ik het overwegen.
Het is wel zo dat je een zekere ontzag voor zo'n machine moet hebben en gezien je leeftijd en vast al wat verantwoordelijkheden hebt genoten denk ik dat je wel ontzag en respect voor zo'n motor kan opbrengen.
Doe je dat niet en laat je je opjutten door andere op de eerste de beste mooie lente dag dan sta jij ergens in de krant.
Zo'n motor laat niet met zich sollen.
Gooi liever twee kale platte achterbanden vol met schaamranden weg dan een motor en een leven.
 
Is een ZX12R niet nog een optie? Vind ik persoonlijk wat mooier dan zo'n ZZR


(Ik ben vast niet de enige die hier aan moest denken toen ik de OP las.)
 
zzr 1400 *O* ....hayabusa is al tijdje oud en heeft maar een schamele 150 pk ... _O-
 
Laatst bewerkt:
Hoi John Wessink,
Ik zou eerst een 600cc proberen, dan leer je misschien rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan