Yes eindelijk mijn A, nu nog een motor

Nope, van mijn never nooit niet zou ik nu al op die fietsen stappen... Wees verstandig:

Ga toch fietsen :+
 
gefeliciteerd *O*

maaruh...eerst maar eens de winter doorkomen. Je kan je dan inlezen en orienteren op de motormarkt.

Ga naar de motorbeurs in Utrecht en neem je fototoestelletje mee. Daar staan heul veul motoren :)

Als je echt zou moeten kiezen tussen de busa en de zzr...Bepaal eerst waarom je je keuze zo zeer beperkt tot deze 2 motoren.

Echte tourmotoren heb je ook in de vorm van een Yamaha FJR1200, Honda Blackbird, BMW 1300 (nog-iets).
 
Ten 1e proficiat,

ten 2e,persoonlijk vind ik het allebei mooie brute fietsen maar om er nou een te kopen met 0,00 ervaring,lijkt me niet echt een verstandige keus,
Heb zelf mijn A net een kleine 5 maanden en rij een gsx600f maar dat wil opzich al.het is niet de snelste/mooiste motor maar je leert er wel mee rijden.
En een klein compact 600tje vergeeft je een fout maar een 1300/1400 met 150+ pk rekent genadeloos met je af.,
Heb het genoegen gehad om op een busa een stukje te rijden maar t bevalt niet echt qua sturen.logt zwaar en loom.
Bedenk goed waar je aan begint want het is en blijft GEEN SPEELGOED/Spel met reset knop over is over,,,
 
gefeliciteerd *O*

maaruh...eerst maar eens de winter doorkomen. Je kan je dan inlezen en orienteren op de motormarkt.

Ga naar de motorbeurs in Utrecht en neem je fototoestelletje mee. Daar staan heul veul motoren :)

Als je echt zou moeten kiezen tussen de busa en de zzr...Bepaal eerst waarom je je keuze zo zeer beperkt tot deze 2 motoren.

Echte tourmotoren heb je ook in de vorm van een Yamaha FJR1200, Honda Blackbird, BMW 1300 (nog-iets).


't Is FJR1300, we gaan nu niet 100cc vergeten he...... :P
En die wil ook wel richting de 300 hoor.
 
Proefrijden!!

Ik zou diegene nemen waar je het langst op blijft zitten als je het gas vol open gooit :+
_O- _O- _O- _O- _O-

Maar ff serieus. Gefeliciteerd met je rijbewijs.

Waarom wil je zo'n grote fiets. Tuurlijk ziet er mooi uit en heeft een hoge pats factor, maar het is toch sneu om straks buitenom ingehaald te worden door een GS'je. :?
 
Ik zou het niet doen maar als je dan toch op zo'n buffel wilt beginnen zou ik eens gaan kijken naar een oudere motor. Neem een CBR 1000 f of een GSX 1100f ergens uit begin jaren 90. Die kosten zowat niks vergeleken met die zzr en busa.

Als je dan een foutje (en dan gebeurt als onervaren rijden geheid nog meerdere keren) maakt en onderuit gaat zijn de kosten niet zo hoog en kun je tenminste weer wat anders kopen na je revalidatie.

Tuurlijk kun je ze kopen en je zult er best op van A naar B komen maar je zult regelmatig het gevoel krijgen dat de motor met jouw aan het rijden is en niet jij met de motor. En het is niet zo leuk rijden op een motor die je niet beheerst.
 
Beste John.

Je wilt een serieuze reactie?

Hier komt hij. Als je inderdaad een van die twee motoren koopt, dan hoop ik dat je je donorcodicil hebt ingevuld. Of je motor staat over een paar maanden óók op marktplaats.

Lees alsjeblieft het volgende zéér goede uitgebreide artikel door. Je hoeft écht niet als eerste fiets je droomfiets te kopen. Het is een heel goed objectief artikel en zal antwoord geven op al jouw vragen over de eerste motorfiets.

http://www.luiemotorfiets.nl/motoren/eerstemotor/

Edit: Ik zie dat bovenstaande ook een CBR1000F aanbeveelt - ik heb er toevallig eentje. Mijn advies is om dit niet te doen, het is geen beginnersmotor. Lees de OP van de 1000F rijders voor meer info: http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/13875864#13875864

Ja, je ontkomt niet aan wat leeswerk ;)
 
Laatst bewerkt:
dag mede motorrijders
Mijn naam is john wessink 28 jaar oud en sinds afgelopen zomer ook aangestoken door het motorvirus.
Nu heb ik zojuist mn rbw a gehaald, dus de zoektocht naar me droommotor kan beginnen.
Mijn oog is gevallen op de hayabusa of de zzr1400 Nu heb ik contact met iemand van marktplaats en die zegt ook dat hij altijd rustig heeft gereden, omdat hij niet echt volgas durfde en de motor altijd binnen heeft gestaan.
Nu twijfel ik welke ik moet nemen, de hayabusa of toch voor een zzr14 gaan.
graag serieuze reacties

Alvast bedankt.

Dan graag ook een serieuze vraag stellen.
 
ik begrijp alle ophef niet, iedereen doet altijd zo negatief als iemand een snelle motor als eerste motor wil kopen.

john gezien je leeftijd kun je denk ikalles beter relativeren dan iemand van 22. als je het een mooie motor vind en de proefrit bevalt dan zou ik zeggen kopen.

bedenk dat je veel meer vermogen hebt dan een lesmotor, maar ook met deze motoren kun je normaal rijden.

er zijn meerdere die deze vraag hebben gesteld, maar zoals altijd geldt, maak een uitgebreide proefrit, en misschien wel op andere motoren, wellicht dat je van gedachte veranderd (omdat je nog geen ervaring hebt met andere motoren).

suc6!
 
ik begrijp alle ophef niet, iedereen doet altijd zo negatief als iemand een snelle motor als eerste motor wil kopen.

john gezien je leeftijd kun je denk ikalles beter relativeren dan iemand van 22. als je het een mooie motor vind en de proefrit bevalt dan zou ik zeggen kopen.

bedenk dat je veel meer vermogen hebt dan een lesmotor, maar ook met deze motoren kun je normaal rijden.

er zijn meerdere die deze vraag hebben gesteld, maar zoals altijd geldt, maak een uitgebreide proefrit, en misschien wel op andere motoren, wellicht dat je van gedachte veranderd (omdat je nog geen ervaring hebt met andere motoren).

suc6!
Proefrijden is altijd goed natuurlijk. Alhoewel ik het zelf moeilijk vind om te extrapoleren hoe de motor bevalt wanneer ik er aan gewend ben. Die proefritjes zijn meestal gewoon te kort om te bepalen of die echt bevalt.
 
Om te kijken of ie motorisch lekker draait, kan je best af met een ritje van 30 - 45 minuten. Als je rijeigenschappen wil testen, zou ik zeggen, ga naar een dealer en vraag om een dag te mogen rijden op het beestje. Of je huurt ze een dagje/weekend.
 
Gewoon kopen, wel ff een direct lijntje met de ANWB, kunnen ze een verkeeralarm afgeven als je de deur uit gaat :)
 
Gefeli TS met je rbw.

Als je het vraagt, mij lijkt het beter om met een naked bike van maximaal 600cc beginnen. En dan niet eens het nieuwste van het nieuwste. Zo kan je lekker ervaring op doen en is het minder erg als er wat gebeurt.

Na een tijdje kan je altijd nog op zo'n snelle bak stappen, en heb je er mijns inziens meer plezier van. Maar ja, da's mijn mening.
 
128877553980112094.jpg
 
Zooo, das duidelijk toch? Volgens mij is het samengevat volgens bijna iedereen als volgt:

  • Geen Supersport kopen als eerste motor (is mij ook door motorrijders afgeraden)
Ik ben rond gaan kijken en ben uiteindelijk bij een Sport/Tour uitgekomen, een Suzuki GSXF (750cc). Een goedkope en vooral tamme motor om mee te beginnen. Ik wilde geen naked, omdat ik ook veel autoweg rijd als ik naar het werk ga en dan vind ik een schermpje toch wel zo handig, scheelt wat wegwaaien. En mocht ik een keer onderuit gaan, dan is dat niet zo'n ramp met deze fiets (de verzekering is ook goedkoper omdat de dagwaarde minder is natuurlijk).

Het voordeel van deze fietsen is, dat de motor je inderdaad je fouten vergeeft. Je gooit als beginneling al snel je gas in 1 keer dicht en dat vindt een haajaboesa of ZZR niet zo leuk. En als je dan een keer door wil trekken met een "Fje", even door de 7000 toeren trekken en dan wil die motor ook wel hoor ;)

Het is mij overigens om het even of het een Suzuki, Honda of Kawasaki is. Ik kon deze goedkoop krijgen en vond het ook wel een mooie fiets. Een VFR of CBF is natuurlijk ook een leuke optie.

En verder: proefritjes maken he! Gewoon wat dealers langsgaan en rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan