YZF 750 R rijders deel 2

Weet iemand toevallig op welke groef het clipje van de gasnaalden origineel staat?
Van een 1993 yzf750.

Ik heb 2 handleidingen gedownload, hier staat alles in, behalve de positie van de gasnaalden.

Mijn yzf750 gebruikt erg veel benzine; bij rustig rijden 1:11 (of slechter)
Na wat zoekwerk uit gekomen op de naaldbuizen die misschien ovaal waren.
Ze zagen er niet slecht uit, maar toch vervangen, nu loopt hij ongeveer 1:14, beter maar nog niet optimaal.
(gasnaalden zien er nog goed uit, zonder slijt plekken)

Nu zag ik dat het clipje van de gasnaalden op de onderste stand staan, dan staan de gasnaalden dus maximaal omhoog.
Als ze lager staan, zal hij waarschijnlijk ook al minder verbruiken.

Nu kan ik zelf alle posities proberen, maar als iemand weet wat origineel is, zou dat makkelijker zijn. :)
En ik wil de gasnaalden ook niet te laag zetten zodat hij mogelijk te arm gaat lopen.
 
Uit m'n hoofd was het de 3e vanaf de punt. Het beste is om met een 4 gas meter de uitlaat te meten (lambda) en dan standjes proberen, met nieuwe buizen is het altijd gokken. Meten is weten. Heb je ook al gesynchroniseerd? Dat maakt ook nog wel wat uit.
 
Bedankt voor je reactie!

Ja ik heb de kleppen gesteld, de carbs schoon gemaakt en gesynchroniseerd.
Luchtfilter is praktisch nieuw.

Ja dat is helemaal waar!
Maar nu heb ik een uitgangs punt, ik zal het eens proberen!


Mijn yzf trouwens:

Ik heb van 2, 1 gemaakt.

IMG_20210118_204151.jpg


De rode zag er leuk uit ... van een afstandje... , maar was compleet verbeund en onderkomen.
Het blok was kapot, het frame en diverse andere dingen met de kwast mat zwart over geverfd. |(
Remschijven krom, voorvork lek, etc , etc.

IMG_20210119_122509__01.jpg

IMG_20210119_121324.jpg


De andere erbij gekocht zonder kenteken, maar het blok zou goed zijn.
(Was een gokje)

Frame gelukkig weer goed gekregen, was onder de mat zwarte verf gewoon netjes gecoat.

IMG_20210121_122901.jpg


Originele subframe weer terug geplaats en dan spullen van de zwarte erop gezet.

IMG_20210407_165056.jpg

IMG_20210407_165102.jpg


Hij rijdt best goed, alleen het verbruik lag dus wat hoog.
 

Bijlagen

  • IMG_20210118_204143.jpg
    IMG_20210118_204143.jpg
    397,6 KB · Weergaven: 16
Als je nog spullen overhebt waar je vanaf wil neem ik dat graag over. Ik heb er nog 4 te gaan (4 750's) om in goede wegconditie te brengen
 
Dat zijn er nog genoeg haha!

Maar helaas vorig jaar bijna alles al weg gedaan.
Nog een paar spullen gehouden maar dat is voor reserve.
 
YZF750 met een stuurtje, dat rijdt gewoon leuk weet ik uit ervaring!
Jaren geleden al maar met nieuwe naaldbuizen ging het verbruik van de mijne van heul veul naar boven de 1 op 20.

De tank van de verbeunde motor hint naar een Haga replica kleurstelling.
 
Ja klopt!
Ik heb een voortandwiel met 1 tandje kleiner erop gezet, maakt het nog wat speelser.

Ah oke!
Ik vermoed dat bij mij de naald hoogte nog het probleem is, van de week eens uit proberen.

Ja klopt!
Het moet ooit een leuke motor zijn geweest, totdat de verkeerd hem in handen kreeg.
 
Een update:
Nog gekeken naar de gasnaalden, maar de originele naalden stonden al in het midden ( op groef 3 inderdaad)
Vorige keer niet gezien dat onder de plastic spacer nog meer groeven zaten.

Dus toch maar een dynojet kitje besteld en rubber afdichtingen, ondanks dat de naalden er nog prima uit zagen.

IMG_20220421_101834.jpg


Ook de afdichtingen onder het huis waar de sproeier in zit, mocht hij hier nog langs lekken.
(Eens gehad met een oude honda)

Bleek nog een verkeerde sproeier in de carbs te zitten, de originele 122.5 en 125 en dan nog een 124 erbij.
Toen ik de eerste keer de carbs controleerde zaten ook de gasnaalden verwisseld van cilinder nummer, dus heeft iemand lekker gebeund.😅

IMG_20220421_124713.jpg


Ook meteen test gereden, de motor loopt zeker zuiverder, maar nog niet veel zuiniger.
Het was na de naaldbuizen 1:14 en nu met ook de naalden en sproeiers 1:15.

Ik heb wel de iets grotere sproeiers uit het setje omdat ik een open demper heb.
En was natuurlijk beter om hem op de testbank af te stellen.

Maargoed voor de rest loopt hij prima, dus ik laat het lekker zo, want ik ben door mijn opties heen. :+
 
Nog een vraagje:

Iemand een idee wat nu precies de verschillen zijn met een begrensde duitse yzf (100pk) en een nederland niet begrensde yzf?

Motorblok, carburateur, demper, cdi , etc?
 
Van de Duitse 4HN en Nederlandse 4FM / 4HD vind je alle delen in dit overzicht. Alles dat standaard is heeft op de Duitse een standaard 4FM of 4HD codering, alles dat specifiek voor de Duitser is heet 4HN. Een 4HN bovencarter is natuurlijk een 3GM Bovencarter (combi met ondercarter, horen bijmekaar). Leg de sheets van de Duitser en Nederlandr eens naast elkaar, hier staan ze...

Allees at 4HN genoemd is, is specifiek voor de duitser. De knalpot is bijvoorbeeld 4FM, en zit dus op alle en ook Duitse YZFffen.

Wat ik van duitsers hoorde zit de meeste begrenzing in de sproeierbezetting. De CDI op de Duitser heet 4HN en dus specifiek Duits, de Nederlanse heeft een 4HD CDI. Kijk vooral op voor de hand ligende en vermogensbepalende onderdelen, koplamplichtjes zullen best hetzelfde zijn

 
Bedankt voor je antwoord!

Even vergeleken.
Meest duidelijke zijn de inlaat rubbers, die van een duitse heeft een half maantje in de doorlaat om deze te verkleinen.
Nu zaten deze op mijn beide blokken al niet meer.

Voor de rest andere bestel nummers voor de cdi en demper.

Ik vroeg het mij af omdat ik vorig jaar een originele demper geprobeerd had en hiermee had hij duidelijk een stuk minder vermogen dan de open uitlaat.
Het is een 4hn demper, dus duits.

Nu zou het ook eraan kunnen liggen dat de motor toen nog te rijk liep en daardoor minder vermogen had icm met de originele demper.
Misschien nu nog eens proberen nu de carbs beter zijn.

Het blok wat ik nu eronder heb is duits (4hn) evenals de cdi.
De carburateurs, uitlaat bochten etc zijn van een nederlandse 4hd.

De motor loopt goed, maar bovenin (bij 12 -13k) vind ik hem voor mijn gevoel niet veel krachtiger dan mijn oude fzr600r 4jh uit 1994. (100pk versie)
Onderin de toeren is hij wel een stuk sneller.
Vandaar dat ik het idee had dat hij misschien iets geknepen zou zijn.

Helaas de rest van de onderdelen verkocht voordat ik wist dat een duitse begrensd was.

Maar misschien dan toch interessant om ook een nederlandse demper en cdi aan te schaffen en te vergelijken.
 
Misschien, ik heb niet veel YZF750R onderdelen, heb ik inlaatrubbers over.

Edit: lijkt dat je die er al op hebt zitten... Zit je nog met de CDI
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand hier misschien een compleet achterwiel yzf750r? Met schijf, tandwiel en houder, as bussen en remklauw verankering.
Ben ik zeer mee geholpen.
 
Ik wil even voor je kijken, pas zaterdag. Is hetzelfde als FZR1000 3GM
Edit : NIET hetzelfde
 
Laatst bewerkt:
Hoi beste mensen ,
Ik heb sinds kort een yzf 750r
Erg leuke fiets maar zit met een vraagje .Kan iemand mij vertellen waar de stelschroef om het stationair wat hoger te zetten zit? Hij loopt stationair nu 900 toeren en slaat bijna af .hartelijk dank alvast ,en met vriendelijke groet ez
 
Terug
Bovenaan Onderaan