YZF 750 R rijders deel 2

Aan de linkerkant zittem twee gaten in het frame, daar kan je een kruiskop doorheen steken. Het vereist een beeyje fingerspitzengefuhl, als dat niet lukt kan je de tank evt een stukje oplichten
 
Laatst bewerkt:
hoi yzf vrienden , afgelopen 2 en 3 juli meegedaan met de bikerclassics op spa franckorchamps met een yzf .De motor heeft me aangenaam verrast .fijn sturende fiets
 
  • Leuk
Waarderingen: RobD
Screenshot_20220714-224951.png
 
@niels055 ik las per ongeluk je berichtje in de profielberichten. Je kan hier ook je vragen kwijt over de YZF750R bak in een 3GM blok, het is trouwens simpeler dan je denkt, bak eruit, oliegalerij eruit, oliegalerij erin en bak erin...
Er is veel kennis bij @FZRene en @Bricks2ride
 
Nog een vraagje:

Iemand een idee wat nu precies de verschillen zijn met een begrensde duitse yzf (100pk) en een nederland niet begrensde yzf?

Motorblok, carburateur, demper, cdi , etc?
Om hier op terug te komen.

Andere cdi gekocht een nederlandse 4hd ipv van de duitse 4hn, ik merk er totaal geen verschil tussen.

Originele demper weer erop gezet (wat een lelijk ding trouwens) met de bij behorende sproeiers.
Motor loopt nu wel goed met de originele demper, door de dynojet kit.
Dus ik neem aan dat er ook geen verschil zit tussen de duitse en nederlandse demper.
Maar het kwam door een te rijk mengsel.
(De motor had voor de dynojet kit een stuk minder vermogen met de originele demper ipv de open demper)

De motor loopt nu nog maar 1:14, dus ik weet het ook niet meer. :+
Vraag mij af hoe de mensen boven de 1:20 uit komen, of het ligt aan mijn rijstijl...

Niet zo'n probleem dat ie zoveel zuipt, alleen de actie radius is daardoor erg klein en dat is wel vervelend.

Voor de carb aanpassingen ging hij bij 80km in de reserve dat is nu bij de 130 -140km ongeveer.

Is het normaal dat hij na +- 10l in de reserve gaat?
De tank is volgens internet 19l, maar lijkt mij sterk dat hij 9l reserve heeft.

Met mijn fzr600r 4jh, welke de zelfde tank heeft, tankte ik altijd om de 200km en dan zat deze nog niet in de reserve.
(Ik weet alleen niet meer hoeveel liter hij dan verbruikt had)

IMG_20220522_114031.jpg
 
Hallo allemaal, ik ben Ruud en de eigenaar van een YZF750 (en sinds kort een YZF750 streetfighter met allerlei mods zoals o.a. fzr1000 blok).

in een grijs ver verleden was ik actief op het yzf750.nl forum. Dat is er al lang niet.meer maar dacht me hier eens aan te melden, aangezien ik nog steeds in het bezit ben van de yzf van destijds. Hij rijdt niet meer zo heel veel momenteel. In het verleden mee op diverse circuits geweest. Daarvoor heb ik nu momenteel een RSV1000 Factory uit 2004. Het plan is om komende 2 jaar het frame/blok van de streetfighter en kuipen van de mijne te nemen etc, digitaal dash, R6 remmen etc en de yzf/fzr ook voor circuit op te bouwen.

Ik woon in Duitsland (Berlijn) en hier is helaas apk (tüv) verplicht voor motoren. Ik heb een kuipruit nodig om door de tüv te komen momenteel. Dus mocht iemand er 1 hebben liggen voor weinig hou ik me aanbevolen.

Groeten!
 
Hier wat pics van de bikes
 

Bijlagen

  • 20220527_113146.jpg
    20220527_113146.jpg
    199 KB · Weergaven: 16
  • Screenshot_20211027-122011_Gallery.jpg
    Screenshot_20211027-122011_Gallery.jpg
    203 KB · Weergaven: 16
  • 20220802_112301.jpg
    20220802_112301.jpg
    141,8 KB · Weergaven: 16
Ruud, ik ben over twee weken een paar weken in berlijn aan het werk. We hebben 4 yzffen, ik kijk of ik een ruit heb. Als niet kan ik er een meenemen en jan je toch naar de tuv, mer een geleende ruit
 
@Rob RD hey, thanks. Ik woon in Charlottenburg. Ik heb inmiddels al een ruit van iemand gevonden :-). Maar hij moet nog vanuit Brabant naar hier, dus komt goed.
 
Om hier op terug te komen.

Andere cdi gekocht een nederlandse 4hd ipv van de duitse 4hn, ik merk er totaal geen verschil tussen.

Originele demper weer erop gezet (wat een lelijk ding trouwens) met de bij behorende sproeiers.
Motor loopt nu wel goed met de originele demper, door de dynojet kit.
Dus ik neem aan dat er ook geen verschil zit tussen de duitse en nederlandse demper.
Maar het kwam door een te rijk mengsel.
(De motor had voor de dynojet kit een stuk minder vermogen met de originele demper ipv de open demper)

De motor loopt nu nog maar 1:14, dus ik weet het ook niet meer. :+
Vraag mij af hoe de mensen boven de 1:20 uit komen, of het ligt aan mijn rijstijl...

Niet zo'n probleem dat ie zoveel zuipt, alleen de actie radius is daardoor erg klein en dat is wel vervelend.

Voor de carb aanpassingen ging hij bij 80km in de reserve dat is nu bij de 130 -140km ongeveer.

Is het normaal dat hij na +- 10l in de reserve gaat?
De tank is volgens internet 19l, maar lijkt mij sterk dat hij 9l reserve heeft.

Met mijn fzr600r 4jh, welke de zelfde tank heeft, tankte ik altijd om de 200km en dan zat deze nog niet in de reserve.
(Ik weet alleen niet meer hoeveel liter hij dan verbruikt had)

Bekijk bijlage 1791185
Mijn YZF komt oorspronkelijk ook uit Duitsland. heb hem destijds in NL gekocht en grappig genoeg zelf nu weer uitgevoerd naar Duitsland. Toen ik hem in NL kocht was ie al omgezet naar vol vermogen, volgens mij was ie destijds begrensd met inlaatrubbers met minder doorlaat in de brandstof toevoer of zoiets meen ik. Grappige is dat ie nu met de invoer weer automatisch op 100 pk is gezet. Dat komt mij prima uit want scheelt in de verzekering hier :-)
 
*DMijn YZF komt oorspronkelijk ook uit Duitsland. heb hem destijds in NL gekocht en grappig genoeg zelf nu weer uitgevoerd naar Duitsland. Toen ik hem in NL kocht was ie al omgezet naar vol vermogen, volgens mij was ie destijds begrensd met inlaatrubbers met minder doorlaat in de brandstof toevoer of zoiets meen ik. Grappige is dat ie nu met de invoer weer automatisch op 100 pk is gezet. Dat komt mij prima uit want scheelt in de verzekering hier :-)
Haha dat is wel mooi! *D
 
Heeft er iemand toevallig een carburateur blok liggen en zou hier een foto van de gasschuiven kunnen maken?

Ik heb via marktplaats 4 nieuwe gasschuiven gekocht welke van een yzf750 zouden zijn.
Alleen zien ze er anders uit.

Nu vraag ik mij af of het de verkeerde zijn of dat er in mijn eigen yzf altijd de verkeerde hebben gezeten.
(Staan op beide geen nummer oid)

Links de gasschuif die erin zat en recht de nieuwe.
IMG_20221024_171711__01.jpg

Het half maantje is dus hoger, ook zit er een verschil in hoogte van de gasnaalden.
Deze zitten nu dieper.
Ik heb een klein rondje geprobeerd, bij de 4k loopt hij nu te arm, erboven lijkt hij goed te lopen.

Gasnaalden staan in de 2de groef van boven dus die zouden weer omhoog kunnen.

Misschien dat dit mijn probleem van het onzuinig gebruik zou kunnen verklaren?
 
Ik ben ff niet thuis. Red je het met alleen een foto? Misschien heb je schuiven van een 1000, als er al verschil in zit
 
schuiven van een 750 zijn ook 3GM, en dat zijn FZR1000 schuiven. Dus al zou je die hebben zijn ze nog steeds okee... Eigenlijk moet je die hebben, en geen andere. Zodra ik thuis ben kijk ik effe voor je. Ben je er wel zeker van dat ze goed in de groeven onder het deksel zitten, O-ringetje gemonteerd, alles klik, netjes?
 
schuiven van een 750 zijn ook 3GM, en dat zijn FZR1000 schuiven. Dus al zou je die hebben zijn ze nog steeds okee... Eigenlijk moet je die hebben, en geen andere. Zodra ik thuis ben kijk ik effe voor je. Ben je er wel zeker van dat ze goed in de groeven onder het deksel zitten, O-ringetje gemonteerd, alles klik, netjes?
Ah oke!
Dat zou top zijn!

Ja ze zitten goed gemonteerd en lopen ook soepel.

Het zouden deze moeten geweest zijn:
Complete Gasschuif voor Mikuni BDST 38 Carburateur voor Yamaha YZR 750 R

Maar is de vraag of de gene van marktplaats ook deze echt gekregen heeft of dat ze destijds een fout hebben gemaakt.
Of dus wellicht in mijn yzf de verkeerde gasschuiven hebben gezeten?
(Omdat er al met de carbs gerommeld was)
 
Terug
Bovenaan Onderaan