YZF - R6 2006 VS. GSX - R600 2006

Voor welk model ga je (beide 2006)!

  • YZF - R6

    Stemmen: 27 50,0%
  • GSX - R600

    Stemmen: 27 50,0%

  • Totaal aantal stemmers
    54
R6 van 2004 is toermotor, we praten hier over supersports

De R6 van 2005 is lelijk, de Suzuki niet. Keuze gemaakt, klaar. slotje.
 
Hey,

ikzelf rij met een R6 van 2004 en kan alleen maar zeggen dat ik vol lof ben over de motor.

Vorige week naar het salon geweest in Brussel, en beide fietsen in 't echt gezien. Smaken verschillen, maar vind de R6 toch mooier dan de gsx-r, maar dat is dus, subjectief.
Objectief daarentegen, is dat de R6 een volledig nieuwe fiets is, in tegenstelling tot de dit jaar ge-update versie van de GSX-R. Komt er nog is bij dat de nieuwe R6 sowieso sterker is dan de GSX-R, een volledig nieuw blokje met aangepaste radiator, titanium kleppen, verhoogde compressie, dubbele injectoren, YCC-T drive by wire systeem, (1e 600cc met) EXUP klep, slipperkoppeling,...

Ik woon in Zonhoven, als ge uw nieuwe bike hebt kunnen we misschien is samen gaan rijden in de lente/zomer.

groetjes,


PS: een R1 is geen fiets om op te leren rijden, een R6 ook niet ;)


ja maar de GSX verbaasde mij toch enorm hoor op het salon. Ik vond de motor ook niet zo mooi, maar nu ik hem in het zwart gezien heb damn. Toch best wel een lekker ding. Ja ik woon tegen Hasselt dus een ritje in de zomer zit er dik in.
En idd een 1000CC is niet om levend van te komen als je nog moet leren rijden
8-)

PS: wie een put graaft voor een ander...is waarschijnlijk een neger :Y
 
De teller wijkt sowieso altijd af bij Japanners. Daarnaast maken ze de cijfers niet waar. Wat mij erg prettig lijkt, en let daar eens op als je rijdt, extra koppel bij ongeveer 10.000 rpm ofzo. De Soes had daar volgens mij 10 tot 12 pk extra dan de R6 of heb ik dat verkeerd gezien op motorfreaks? Dit zal echt prettig rijden. Ik rij ook niet de hele tijd boven de 10.000 rpm. Het lekkerste is juist 7000 tot 10.000/12.000 rpm. Daar zijn de GSX-R'en toch een stuk sterker.

Er werd idd best opvallend veel gezegd over de zogenaamde 17.500 rpm waarmee Yamadrama een deel van haar campagne mee heeft onderbouwd. :+

Hee Postman,

Is helemaal waar :Y

Greets :} :W
 
Hee,

Je moet gewoon effe proef gaan rijden als op beide modellen kan, dan merk je pas het verschil :Y

Veel koppel bij lage toeren is natuurlijk lekker en makkelijk en vooral voor een 600 is dat wel belangrijk vind ik, maar je kan ook een 750 of 1000 kopen, maar waarom??? een SS is gewoon leuk om mee te spelen, de rest komt later wel ;)

Veel plezier met het proef rijden en beoordelen van de fietsen ;)

Greets :} :W
 
Laatst bewerkt:
Eerst was ik hevige fan van de R6 maar als je deze in het zwart neemt, dan vind je zo geen duidelijke lijn terug in de kuipdelen. Er is aan de zijkant bv zo'n mat zwart stuk, en ja dat past er precies niet bij. Het hangt er zo precies maar wat te hangen. Het vloeit namelijk niet mooi over in de glanzende kuipdelen.

Nu de GIX daarentegen die ziet er ook wel heel mooi uit, maar voor mij enkel in het zwart. En als je zo het gedeelte tussen de benzinetank en de kuip in carbon zet. Dan is het wel heel strak. Ook bij het 2006 model is het super dat de knippers ingewerkt zijn. Het kontje oogt daarom ook echt zalig. Maar voor de rest, ik zou het echt niet weten. Ik denk dat ik meer geneigt ga zijn om de GSX te kopen want dit is en blijft ook nog altijd een van de meest populaire motoren ooit?!

Hee,

Ja, ik knap ook af op die lelijke plaat aan de zijkant |(

Hoe hebben ze dat nou kunnen doen :N , verder is de stroomlijn van de r6 wel mooi alleen die achterkant is wel heel erg minuscule hoor :Y
Lukt net of er geen kont aan zit ;)

Greets :} :W
 
Hey,

ikzelf rij met een R6 van 2004 en kan alleen maar zeggen dat ik vol lof ben over de motor.

Vorige week naar het salon geweest in Brussel, en beide fietsen in 't echt gezien. Smaken verschillen, maar vind de R6 toch mooier dan de gsx-r, maar dat is dus, subjectief.
Objectief daarentegen, is dat de R6 een volledig nieuwe fiets is, in tegenstelling tot de dit jaar ge-update versie van de GSX-R. Komt er nog is bij dat de nieuwe R6 sowieso sterker is dan de GSX-R, een volledig nieuw blokje met aangepaste radiator, titanium kleppen, verhoogde compressie, dubbele injectoren, YCC-T drive by wire systeem, (1e 600cc met) EXUP klep, slipperkoppeling,...

Ik woon in Zonhoven, als ge uw nieuwe bike hebt kunnen we misschien is samen gaan rijden in de lente/zomer.

groetjes,


PS: een R1 is geen fiets om op te leren rijden, een R6 ook niet ;)

Hee,

Klopt niet wat je zegt over de soes :N

De GSX-R K6 is een geheel nieuwe motor en niks geupdate versie van vorig jaar :X

En de dingen die erop de yama zitten, zijn ook terug te vinden op de soes :Y

En de EXUP klep werd als eerst op de kawa '05(636) gezet.

En oww ja de r6 is alleen op topvermogen sterker en daar onder de soes :Y *O*

Maar goed

Hij moet toch zelf de beslissing nemen :}

Greets :} :W
 
heb ze alle 2 ook gezien..yamaha is erg mooi---maar die kont is
zo gruwelijk lelijk :?
ik vind de suzuki het mooiste en is voot op de straat veel beter
gezien het vermogen/kopel...(moet je nagaan als je overal met+13000rpm
moet rijden om iedereen bij te houden.--->heb je ook meer rijervaring
nodig)
Maar ik ben niet partijdig denk ik.....heb een GSXR750 besteld.... *O*

Succes met je keuze..........
 
R6 van 2004 is toermotor, we praten hier over supersports

De R6 van 2005 is lelijk, de Suzuki niet. Keuze gemaakt, klaar. slotje.


Stand WK Supersport 2004:

1e plaats voor Karl Muggeridge met Honda => 207 punten

3e plaats voor Jurgen Van Den Goorbergh met Yamaha => 130 punten

8e plaats _O- _O- _O- voor Stéphane Chambon met Suzuki => 64 punten :N :N :N

Best wel mooie prestatie voor een 'toermotor', ... en behoorlijk triest voor zo'n volbloed race-snoesnoekie :W
 
Stand WK Supersport 2004:

1e plaats voor Karl Muggeridge met Honda => 207 punten

3e plaats voor Jurgen Van Den Goorbergh met Yamaha => 130 punten

8e plaats _O- _O- _O- voor Stéphane Chambon met Suzuki => 64 punten :N :N :N

Best wel mooie prestatie voor een 'toermotor', ... en behoorlijk triest voor zo'n volbloed race-snoesnoekie :W

dat zijn ook echt standaard fietsen die je zo in de winkel koopt :z
 
Stand WK Supersport 2004:

1e plaats voor Karl Muggeridge met Honda => 207 punten

3e plaats voor Jurgen Van Den Goorbergh met Yamaha => 130 punten

8e plaats _O- _O- _O- voor Stéphane Chambon met Suzuki => 64 punten :N :N :N

Best wel mooie prestatie voor een 'toermotor', ... en behoorlijk triest voor zo'n volbloed race-snoesnoekie :W

totaal niet van toepassing in dit forum..beste tunners en rijders,dat heeft niets met keuze bepalling van motor op de straat te maken...(lijkt me zo,of je moet
wel erg race minded zijn om daar je keuze van of te laten hangen
als je je eerste motor koopt

:? )

Grtzz....
 
Eventjes nog snel een vraagje. Weet er iemand of het verplicht is in België om de spiegels op de motor te laten? Want er zijn ook zo helmen met achteruitkijksystemen heb ik gezien. En de testers van die helmen zijn blijkbaar toch vrij positief over het systeem.
 
Ik zou alleen al voor de Gixxer gaan omdat de R6 een bullshit motor is en overdrijft op alle fronten. 17500 toeren op teller is 15800 echt! _O- :X :r
Bij de Gixxer zijn 16000 toeren ook maar 15000.
Ik vind de Gixxer er wel wat strakker en meer 1 geheel uitzien.
Ga rijden en je komt er achter. :)
 
lol _O-

mannen, leest toch is een beetje verder dan uw neuzen lang zijn.


Het was slechts een reactie op een of ander licht dat beweerde dat de R6 2004 een toerfiets was. Grappig hoe jullie er dan allemaal opspringen hier, blijkbaar veel suzuki-fans hier *D

PS, hoe Yamaha ook liegt over de opm van de bike, dan nóg doet de 6 er meer (echt gemeten toeren op de testbank) dan de gixxer.
 
met plakken van stukjes tekst kom je een heel eind.... :X

Als je een Honda hebt dan ben je lang bezig met knippen van stukjes tekst uit het werkplaatshandboek!
full
 
Weet niet hoe beschaafd jullie rijden, maar ik draai mijn R6 toch regelmatig tot in de begrenzer, kwestie toeren een beetje te gebruiken hé ;)
Als je m in de begrenzer trekt schakel je te laat op en ga je minder snel dan als je er vlak voor opschakeld, alleen je 6je begint bij 13500 al af te bouwen dus moet je al eerder opschakelen. Je toert man.
 
I know, moet proberen altijd in max vermogen gebied te rijden om zo snel mogelijk te zijn. Maar:

1. is niet altijd de bedoeling (tenzij stoplichtsprintje)
2. ik kijk niet voortdurend naar de toerenteller (eerste 2 versnellingen zit je er zo in)
3. het afbouwen vanaf 13500 toeren voel je écht niet hoor
4. ik ben verzot op het geluidje @ 15000 opm ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan