Z1000 importeren uit Amerika

:^


Alleen wat ik me nu afvraag... wat heeft Duitsland met die motor te doen? Hij staat nu op Amerikaans kenteken dus als je hem hier invoerd hoef je toch pas te dokken?

Het zal wel voordelen hebben ten opzichte van het direct invoeren in NL. Dus dan eerst in Duitsland invoeren en een deel betalen en vervolgens van Duitsland naar NL. Ik heb de post even voor je opgezocht.

Oh, nog wat.

Je zou kunnen uitzoeken of het lonend/makkelijker is om de motor eerst in Duitsland in te voeren en daarna gelijk in Nederland. Gezien die keuring in Nederland nu 500 euro ofzo kost wellicht het overwegen waard als de mogelijkheid er is.

Weliswaar van jaren geleden, maar ik weet dat een kennis toen zn in Amerika gekochte harley via Duitsland op kenteken heeft laten zetten. Maakte de import makkelijker.
 
Maar voordat je een motor aanschaf doe je toch eerst een testrit ergens?
In jou geval wacht je toch eerst ff tot je je rijbewijs hebt?
Je koopt toch ook geen bankstel zonder dat je er op gezeten hebt?

En dan doe je zoveel moeite en een paar dagen later zet je m te koop. Beetje vreemd
Ik moet je wel een compliment geven op t feit dat de motor wel erg mooi is.
 
Laatst bewerkt:
Maar voordat je een motor aanschaf doe je toch eerst een testrit ergens?
In jou geval wacht je toch eerst ff tot je je rijbewijs hebt?
Je koopt toch ook geen bankstel zonder dat je er op gezeten hebt?

En dan doe je zoveel moeite en een paar dagen later zet je m te koop. Beetje vreemd
Ik moet je wel een compliment geven op t feit dat de motor wel erg mooi is.

Ik had mijn motor ook al gekocht een week voor ik mijn rijbewijs had. Heb er wel even opgezeten van tevoren om te kijken of het allemaal past maar heb ook geen testrit gemaakt.
 
Het zal wel voordelen hebben ten opzichte van het direct invoeren in NL. Dus dan eerst in Duitsland invoeren en een deel betalen en vervolgens van Duitsland naar NL. Ik heb de post even voor je opgezocht.

volgens wat vage kennisen die vroeger met auto`s bezig waren ewas het makkelijker met invoeren als je het via dld deed, dan had je al een europees gekeurde auto, en dat scheen makkelijker/goedkoper te zijn.
 
Joh, puur voor de handel? Doe niet zo raar man. Dat is toch gewoon slim? Hij geeft zelf al aan, dat als de motor niet verkocht raakt, dan rijdt hij er lekker zelf op.

Bij mij is ook veel te koop, m'n motor ook, maar tegen een prijs waar ik blij van word. Simpel toch?
 
puur voor de handel dus.....

en onder tussen dus ook nog SPAMMEN voor MP :N


Duitsland puur om het feit dat de fiets anders niet uit het Amerikaanse systeem gehaald kan worden, de Amerikaan waarvan ik hem kocht zat in Duitsland dus daar belasting betalen en stempels krijgen zodat hij de motor kan de- registreren. Verder niet van doen met gemakkelijker of goedkoper, want is verder allemaal hetzelfde.......

De keuring en BPM natuurlijk wel gewoon in NL!


Maar voor de Negative nancy's onder ons;
Thanks he...... het is mn eerste motor dus daarom twijfel ik nogal, enja als ik hem goed kan verkopen dan doe ik dat maar dat verwacht ik niet en ga ik er dus gewoon op rijden over een paar weken........

Natuurlijk had ik wel gezien dat het een mooie motor is en heb ik er ook even op gereden maar voor die prijs kon ik het gewoon niet laten schieten,
maar nu twijfel ik een beetje of ik hier wel mee moet beginnen, zeker als zijnde een woon werk fiets O-)
Jullie zijn altijd zeker van je zaak geweest????

Bedankt in ieder geval aan degenen die wel positief gezind zijn :W
 
Laatst bewerkt:
Duitsland puur om het feit dat de fiets anders niet uit het Amerikaanse systeem gehaald kan worden, de Amerikaan waarvan ik hem kocht zat in Duitsland dus daar belasting betalen en stempels krijgen zodat hij de motor kan de- registreren. Verder niet van doen met gemakkelijker of goedkoper, want is verder allemaal hetzelfde.......

De keuring en BPM natuurlijk wel gewoon in NL!


Maar voor de Negative nancy's onder ons;
Thanks he...... het is mn eerste motor dus daarom twijfel ik nogal, enja als ik hem goed kan verkopen dan doe ik dat maar dat verwacht ik niet en ga ik er dus gewoon op rijden over een paar weken........

Natuurlijk had ik wel gezien dat het een mooie motor is en heb ik er ook even op gereden maar voor die prijs kon ik het gewoon niet laten schieten,
maar nu twijfel ik een beetje of ik hier wel mee moet beginnen, zeker als zijnde een woon werk fiets O-)
Jullie zijn altijd zeker van je zaak geweest????

Bedankt in ieder geval aan degenen die wel positief gezind zijn :W


Als ik jou was zal ik mijn gsr kopen voor je woon werk fiets :P. Ik heb toen mijn z1000 weggedaan en de gsr gekocht voor woon werk verkeer. Nu rij ik geen woon werk verkeer meer dus wil ik weer een z1000. Ik ben er ook mee begonnen en t is een super fiets, mits je je in kan houden ;) .
 
ik weet niet of het al gepost is , maar een vage kennis van mij heeft een x een honda overlaten komen en dat ding was zo geknepen vanwege allerlei restricties aangaande co2 uitstoot dat hij nog weinig pk's had. Dat al nagekeken?
 
Merkt ie toch niet, want hij heeft nog nooit gereden op een dergelijke fiets. _O-
 
Deze motor is vrijwel niet/ niet goedkoper als een NL versie.
Voor deze prijs zou ik dus liever een NL versie kopen. (toch meer zekerheid)
 
@Badeend: hoe zo dat? In Duitsland zijn ze zuiniger op hun spullen dan in Nederland, moet alles TUV gepruft zijn enz. Ik rij zelf in een Duitse import auto en die was 7 jaar oud toen ik m kocht, maar verkeerde in vrijwel nieuwstaat. Alleen het leer van de bekleding toonde wat gebruikssporen. Diverse vrienden van mij rijden op Duitse import BMW GSssen en hebben dezelfde ervaring. Ik zou haast zeggen liever een Dl 2e hands dan een Nl!
 
Ye right. Duitsers zijn zuiniger dan Nederlanders.

Hoezo alles over 1 kam scheren? |(
 
Ye right. Duitsers zijn zuiniger dan Nederlanders.

Hoezo alles over 1 kam scheren? |(

De keuringen zijn wel een stuk strenger dus wat dat betreft zullen de auto's daar wel beter onderhouden zijn. Een auto die in Nederland de keuring haalt die kan in Duitsland misschien wel keihard afgekeurd worden. Andersom zie ik dat niet zo snel gebeuren.

Ik weet niet hoe dat in NL zit met motoren maar in Duitsland moeten die ook elke keer Tüv gekeurd worden en krijgen ze ook om de zoveel jaar HU&AU. Dus als je dan een motor koopt waar alle keuringen net mee zijn gedaan weet je in ieder geval zeker dat er technisch niks mis mee is.
 
Deze motor is vrijwel niet/ niet goedkoper als een NL versie.
Voor deze prijs zou ik dus liever een NL versie kopen. (toch meer zekerheid)


Huh snap het ff niet, ik kan er geen vinden voor rond de 5500 euro die zo weinig gelopen heeft :o
 
Terug
Bovenaan Onderaan