ZAC of CUP

Ohh het is geen ZAC...... dom van me zeg ..... ik snap er ook allemaal niks van .... misschien kan je me wat beter informeren .........

Ik dacht dat er een snelle groep onder de 600 was en een snelle groep boven 600 ... als je daar niet in mee mag rijden dan rij je in jouw groep ......... iig kan je altijd rijden hoe snel/langzaam je ook bent ....... maar ja hoe kan ik dat nou weten ...ik rij ZAC


:Z
Mark! als je wil leg ik het je nog een keer uit, maar dan wel de laatste x, Dombo!
 
Je hebt hiermee een redelijk duidelijk beeld. Overigens valt het met de gladheid op Zandvoort wel mee en de Luyendijk (Bosuit) kun je met een redelijke marge nemen, zodat hij niet persé levensgevaarlijk is.

Ik ga er van uit dat je mijn verslagen ook gelezen hebt en die zijn redelijk recent, aangezien ik ook pas 1 jaar in de ZAC rijd.

Tijdens de laatste TOMS regende het, en ik vond het wel erg glad daar. Iets te veel op het gas en de achterkant begon te glijden. Op een gegeven moment krijg je er ook wel schik aan als dat gebeurt........zolang het gecontroleert gaat en niet met een te hoge snelheid 8-) Is vooral het stuk voor bosuit, daar lag nieuw asfalt of was dat nu nog oud asfalt :? ......ik weet het niet meer, maar het was wel glad!
 
Hoi ER-1, je heb een duidelijk beeld omschreven van de ZAC versus CUP.
Ik heb er nu een jaar ZAC opzitten, en is mij goed bevallen.
Met minimale investeringen, kan je aardig meekomen in de ZAC.
Zoals je al omschreef, de ZAC rijd veel op zandvoort en weinig op Assen.
Daar ik wat meer op Assen wil gaan rijden, zal ik mijn B-licentie moeten gaan halen om met de Cup mee te gaan doen.
Zo kan ik in ieder geval meerijden in de ZAC en de CUP, dus wat ook jou keus wordt lijkt het mij verstandig om in de ZAC te beginnen.
Ik heb het altijd naar mijn zin gehad, en is de bereidheid om elkaar te helpen groot en zitten we vaak gezellig bij elkaar te praten over van alles.
Dus enjoy de club, en hopelijk mogen we je begroetten in de ZAC.
See you next year, :]

Yama.R6,zac.nr:344
 
Hoi ER-1, je heb een duidelijk beeld omschreven van de ZAC versus CUP.
Ik heb er nu een jaar ZAC opzitten, en is mij goed bevallen.
Met minimale investeringen, kan je aardig meekomen in de ZAC.
Zoals je al omschreef, de ZAC rijd veel op zandvoort en weinig op Assen.
Daar ik wat meer op Assen wil gaan rijden, zal ik mijn B-licentie moeten gaan halen om met de Cup mee te gaan doen.
Zo kan ik in ieder geval meerijden in de ZAC en de CUP, dus wat ook jou keus wordt lijkt het mij verstandig om in de ZAC te beginnen.
Ik heb het altijd naar mijn zin gehad, en is de bereidheid om elkaar te helpen groot en zitten we vaak gezellig bij elkaar te praten over van alles.
Dus enjoy de club, en hopelijk mogen we je begroetten in de ZAC.
See you next year, :]

Yama.R6,zac.nr:344

Hé Richard, je mag mooi gratis naar de RAI hè ;)
 
Ik zit niet zoveel op het forum, en als ik erop zit dan verschijnt DE Motor_forum OMA. Dat kaartje heb ik inmiddels weggegeven, omdatik al op de Rai sta met de club-stand. Ik dee alleen mee voor de gein.

Yama.R6.zac.nr344

Is idd al ff geleden... Nog ff en we kunnen alweer rijden ;)
 
Ik heb uit betrouwbare bron gehoord dat er volgend jaar in ZAC 5 keer op Assen wordt gereden, 3x op Zandvoort en 2X Zolder. :)

Dus voor mij geen wegracecursus volgend jaar, maar ZAC en Club MET (mogelijk met Hell's Bells) *D
 
Ik heb uit betrouwbare bron gehoord dat er volgend jaar in ZAC 5 keer op Assen wordt gereden, 3x op Zandvoort en 2X Zolder. :)

Dus voor mij geen wegracecursus volgend jaar, maar ZAC en Club MET (mogelijk met Hell's Bells) *D

ik heb iets anders gehoord O-)

2x SPA francorchamps
1x Nurburgring
6x Assen in het weekend

:}
 
En ik heb dit weer gehoord :?

3* Zandvoort GP
3* Assen
1* SPA
1* 5 uurs Endurance Zandvoort (Met 3 rijders per team)

:] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :]
 
Mischa HELLUP!!!

Kan jij niet wat verheldering brengen?
Spa lijkt me wel vreselijk gaaf om daar een wedstrijd te rijden :9~

Als één van deze bovenstaande lijstjes klopt kan ik niet wachten!
Nou nog een nieuwe racer...
 
O ja, bijna vergeten.
Als je je inschrijft voor alle wedstrijden en van tevoren betaalt, krijg je een korting van 20%. })
 
:} heren wat een speculatie's, en als dat zo is wat jullie allemaal vertellen dan teken ik daarvoor en ga ik niet mijn B-licentie halen, dan kan ik dat geld beter besteden aan de ZAC met nog eens 20% korting bij voorinschrijving.


Mijn voorkeur gaat uit: 4* op Assen
3* op Zandvoort
1* op een ander circuit
1* endurance

Op zijn vroegst weten we het pas in januari 2005, er zijn namelijk zoveel organisatie's en de buit zal eerlijk verdeeld moeten worden.
Afwachten maar, en wandelgang verhalen daar kopen we niets voor, zet er dan een naam bij wie dat dan allemaal loopt te verkondigen.

Yama.R6.zac:nr344
 
minpunten cup:
- een woud van technische voorschriften en reglementen, daardoor veel werk en een stuk duurder;
- met een wat oudere motor kun je waarschijnlijk niet aan de voorschriften voldoen (?)
- vooruit betalen, dus bij slecht weer of verhindering ben je je inschrijfgeld kwijt;
- één manche (i.p.v. twee bij de zac)
- alles is gewoon minder 'low budget' dan bij de zac.

Die ene manche vind ik juist een groot plus punt. Bij de cup zijn de (trainings) sessies langer en rij je dus meer ronden. De wedstrijd zelf is bij goed weer 12 ronden plus 1 (en dat is meer dan genoeg) opwarm ronde. Bij de ZAC ben je net op tempo en dan moet je alweer van de baan af.
 
Maak toch weer even gebruik ZAC versus Cup. Inmiddels is de nieuwe KNMV sport 2005 sportbrochure binnen gekomen. En heb ik toch zo mijn twijfels over het halen van een B-licentie. Omdat de ZAC, weinig op Assen rijd, wilde ik toch vaker op Assen kunnen rijden en vandaar het halen van een B-licentie om KNMV-cup wedstrijden op Assen mee te kunnen pikken.

Daar je voor 1 december moet inschrijven, weet ik dus nog steeds niet op welke circuits de ZAC volgend jaar gaat rijden. En overigens vind ik persoonlijk de kosten die je moet maken om in het bezit van je B-licentie te komen erg hoog.

Gezien de drie dagen durende cursus, het heen en weer rijden wat voor mij neerkomt op totaal 1200 km, kosten benzine 120 liter X €.1.28=€.153,=
Een standaard lidmaatschap (incl.Hulpdienst) €.46.50
Een verplichte sportkeuring kosten €.100,=
En dan nog het cursusgeld????? hoeveel weet ik niet??????

Als de ZAC wat meer op Assen gaat rijden, dan besteed ik liever het geld aan de ZAC. Weet iemand al waar de ZAC volgend Jaar gaat rijden??????

Yama.R6.zac.nr.344
 
En overigens vind ik persoonlijk de kosten die je moet maken om in het bezit van je B-licentie te komen erg hoog.
Als je wat meer mijn postings had gelezen destijds,had je dus geen TOMS-cursus moeten doen,maar de CRT-cursus.
Dan kon je alles rijden,maar ja...er zijn er meer die zo dom waren......
 
Als je wat meer mijn postings had gelezen destijds,had je dus geen TOMS-cursus moeten doen,maar de CRT-cursus.
Dan kon je alles rijden,maar ja...er zijn er meer die zo dom waren......

Hoi Porky, het heeft niets met dom te maken. Dit jaar was voor mij het éérste jaar in de ZAC, en was daarvoor weinig op de hoogte over bepaalde wegrace cursussen dan dat ik alleen wist van de TOMS cursus.
Als ik me beter had laten informeren had ik wel op het idee gekomen om een CRT te gaan doen.

Daar de ZAC zich beperkt tot Zandvoort en Assen, waarvan meer op Zandvoort dan op Assen, zocht ik naar een alternatief door eventueel een KNMV cup-licentie te halen zodat ik wat meer op Assen kan rijden.

Daar ik wat veranderingen aan de motor wil doorvoeren, heb je geld nodig.
Die veranderingen zijn wel is waar heel gering, maar toch.
De TOMS cursus betaalde je destijd €250,=, de wegrace cursus denk ik het dubbele plus overige wat erbij komt.
Dus denk ik dat ik beter het geld kan gebruiken voor de ZAC, het is toch maar even 4X inschrijfgeld plus transponder.

Ja, achteraf gezien heb je gelijk had beter dan de CRT kunnen doen omdat je daarmee ook mag meerijden in de ZAC.
Nu ben ik dubbele kosten aan het maken, want het lidmaatschap van het DNRT en de nieuwe district licentie moeten gewoon betaald worden, ook al heb je komend jaar je B-licentie gehaald. DOM, DOM, DOM |(

Yama.R6.zac.nr:344
 
Ja, achteraf gezien heb je gelijk had beter dan de CRT kunnen doen omdat je daarmee ook mag meerijden in de ZAC.
Nu ben ik dubbele kosten aan het maken, want het lidmaatschap van het DNRT en de nieuwe district licentie moeten gewoon betaald worden, ook al heb je komend jaar je B-licentie gehaald. DOM, DOM, DOM |(

Yama.R6.zac.nr:344
ach de kosten vallen best mee,mits je nog geen c-licentie hebt......
Want...je krijgt 2 praktijkdagen op Assen :} en ook nog eens 1 dag theorie,dus omgerekend valt het best mee en je kent tenminste de vlaggen O-)
Wat jammer is dat destijds Sander Scheepstra van de TOMS een afspraak had met Henk de Vries van de KNMV,dat je die c-licentie mocht omruilen voor een B-licentie...wat ik dus ook heb gedaan..als laatste :}
Vele rijders zijn zo begonnen en ik ken er genoeg die nu ONK rijden via de TOMS.
Helaas zag HdV het gemis aan inkomsten en heeft de zaak teruggedraait,jammer maar helaas.
Dus aan een ieder die wil gaan zaccen,doe de crt-cursus want als racen bevalt wil je verder!en dat kan (nog) niet met de c-licentie.
Maar ik verwacht dat de zac de races qua circuits zeker aantrekkelijker gaan maken,er is concurrentie..kijk maar naar motorsportschool Zolder,die biedt nu ook circuitdagen in het buitenland voor spotprijzen :} Wel enige ervaring vereist,anders wordt het een puinhoop :X Je kan er immers niks winnen,........ :+
 
Inmiddels is de nieuwe KNMV sport 2005 sportbrochure binnen gekomen. En heb ik toch zo mijn twijfels over het halen van een B-licentie. Omdat de ZAC, weinig op Assen rijd, wilde ik toch vaker op Assen kunnen rijden en vandaar het halen van een B-licentie om KNMV-cup wedstrijden op Assen mee te kunnen pikken.

Daar je voor 1 december moet inschrijven, weet ik dus nog steeds niet op welke circuits de ZAC volgend jaar gaat rijden.

Wat staat er precies in die brochure en kan je al inschrijven ?
 
Wat staat er precies in die brochure en kan je al inschrijven ?

Hoi Hans, wat er in die brochure staat is namelijk diverse uitleg over het verkrijgen van een licentie op alle niveau's voor 2005.
Tevens is er in de brochure opgenomen een Licentie-aanvraag/keuringsformulier.
Deze kan je invullen en opsturen naar KNMV Postbus 650, 6800 AR Arnhem.
Als je voor het eerst een licentie aanvraagt, dan dien je een uittreksel van het geboorteregister mee te sturen.
Tevens is er een licentieschema 2005 in de brochure opgenomen met de daarbijhorende klasse en type licentie omschrijving. B.v. Klasse wegrace Knmv Cup tot 600cc of boven 600cc.
Daarbij heb je de optie om te kiezen uit Nationaal, Euro en internationaal licentie's.
Voor meer informatie of vragen, stuur een e-mail naar sport@knmv.nl

De kosten zijn, het aanschaffen van een transponder, verplichte sportkeuring, een standaard lidmaatschap (incl/hulpdienst), cursusgeld,uittreksel geboorteregister, en licentie kosten.

Bij elkaar een aardig bedrag.

Yama.R6.zac.nr.344
 
Ha die Porky, gezien jou kennis ben ik dus al in het bezit van een C-licentie.
En vraag me dan ook af, of de CRT van toegevoegde waarde is als je al een jaar met de ZAC mee rijdt.

Gezien de concurentie hoop ik dat je gelijk krijgt, want dat betekent wil de ZAC geen rijders verliezen dat ze meer circuits in hun progamma moeten opnemen.
Welke licentie aanvraag adviseer jij, gezien de Knmv-cup ook in Duitsland rijd?
Want je heb namelijk de optie tussen "nationaal alleen geldig voor wedstrijden in Nederland, en Euro voor wedstrijden in Europa"

:} Yama.R6.zac.nr:344
 
Welke licentie aanvraag adviseer jij, gezien de Knmv-cup ook in Duitsland rijd?
Want je heb namelijk de optie tussen "nationaal alleen geldig voor wedstrijden in Nederland, en Euro voor wedstrijden in Europa"

:} Yama.R6.zac.nr:344
Gewoon B nemen/halen,verzekeren regelt de CRT voor je tijdens de races op Oschersleben en de Ring.Check ook je eigen verzekering voor als je eens een gezellige dag bij DocShop wil meepikken.
Nogmaals,met die B-licentie kan je ook meegenieten van de mogelijke andere circuits van de zac,al vermoed ik dat de cup komend jaar ook op Francorchamps gaat rijden.Ook MagnyCours is niet uitgesloten!! :} :}
Dus cuppers,pak van te voren zoveel mogelijk circuitdagen op die nieuwe banen,dan kom je niet voor een verrassing te staan.
 
ik neem aan dat je met de b licentie de nationale versie er van bedoelt pork....



kunnen we ons al voor de wegracecursus van de crt inschrijven trouwens :? dit heb ik nog nergens kunnen vinden iig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan