om het een beetje veilig te doen moet je hem dan helemaal uit elkaar halen.
het probleem is als er ergens ook maar ietsje straalgrid achterblijft, bij draaiende gedeeltes.
dan loopt je blok ZEKER vast
en plakband houd het vaak niet allemaal tegen
hmm. ok. Dan poets ik het blok wel netjes met de hand op en zet ik hem er schoon terug onder.
Maar ik wil me uitlaten nog wel erg graag gezandstraald hebben, kan iemand mij daarmee helpen? Het zijn uitlaten van een Honda CB 250 Two Fifty.
post er eens een plaatje van
@Aart
heb je het in elst weg gebracht?
[afbeelding]
Het is een groot geheel en verchroomd. Het zijn dus twee uitlaten Links + rechts beide bestaan uit een geheel.
hmm. ok. Dan poets ik het blok wel netjes met de hand op en zet ik hem er schoon terug onder.
Maar ik wil me uitlaten nog wel erg graag gezandstraald hebben, kan iemand mij daarmee helpen? Het zijn uitlaten van een Honda CB 250 Two Fifty.
Ik weet wel dat chroom verwijderd kan worden in zuur, maar of het met zand/gridstralen ook kan weet ik niet.
Bij mij past dat niet in de straalcabine, is te groot.
hmm. ok. Dan poets ik het blok wel netjes met de hand op en zet ik hem er schoon terug onder.
Maar ik wil me uitlaten nog wel erg graag gezandstraald hebben, kan iemand mij daarmee helpen? Het zijn uitlaten van een Honda CB 250 Two Fifty.
Als je de uitlaten opnieuw wilt laten verchromen kun je ze beter NIET zandstralen, anders gaat het veel tijd "lees eurie's" kosten om er een nieuwe chroomlaag op te kunnen zetten. Zandstralen maakt het oppervlak erg ruw en om te kunnen verchromen moet het oppervlak juist erg glad en vlak zijn.
Het chroom verwijderen kun je dus beter aan een bedrijf uitbesteden, die doen het met een zuur.
Zoek eens op Google met het zoekwoord "verchromen" Dan kun je genoeg informatie vinden.
De reden dat je dit niet met veren en bouten e,d, moet doen is omdat er door de ontlading er zich waterstof aan het opervlak vormt.
Dat waterstof dringt door in het atoomrooster van de metalen onderdelen en zorgen er voor dat het staal breekbaar wordt.
In het verleden heb ik die fout al gemaakt , toen wist ik dus niet dat het bestond.
Hoogwaardige 10K bouten electrolytisch laten verzinken.
Resultaat, elke bout knapte af na niet eens zoveel kracht te hebbben gezet.
Ook geharde ondelen lopen de kans op waterstofbrosheid , zo heet dat dus.
En nu 2 foto's van hoe het is geworden, dit onderdeel heb ik zelf gezandstraald.
[afbeelding]
ligt eraan hoe de staat van dat onderdeel is nu.of kan je ze ook gewoon polijsten en dan blinken ze ook?
zandstraen niet nodig dan?