Sorry maar ik snap niet wat je nu precies bedoeld..?Nee, en als motorNIETrijder heb je geen koffer nodig. Niet iedereen is constructiebankwerker, terwijl er wel veel motorNIETrijders zijn.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Sorry maar ik snap niet wat je nu precies bedoeld..?Nee, en als motorNIETrijder heb je geen koffer nodig. Niet iedereen is constructiebankwerker, terwijl er wel veel motorNIETrijders zijn.
ja dat is is bovenste link toch?Om je topkoffer en montageplaat op je motor te plaatsen heb je ook een frame welke geschikt voor jouw motor ook nodig.
Helemaal begrijpen doe ik 't ook niet.Nu heb ik nooit eerder een topcase gemonteerd ........................... jullie kunnen controleren..... te monteren op de honda cbr125r 2016:
-Topkoffer rek: https://www.nr1motor.nl/topkofferrek-monolock-4acaed-voor-honda-cbr-125-r.html €67,50
-Bevestigingsplaat en bouten: GIVI Universele bevestigingsplaat M gclid=Cj0KCQiApaXxBRDNARIsAGFdaB_YzzJ5i8TJTsH3D3BMKWehLP_nSisB6yHc4Vam1TWoBrZkK7QCAYEaAp0PEALw_wcB €27,20
-Topkoffer zonder montagekit: Givi Topkoffer Monolock B47 BLADE (47 lt) €42,50
Dat is het topkofferREK!Om je topkoffer en montageplaat op je motor te plaatsen heb je ook een frame welke geschikt voor jouw motor ook nodig.
Helemaal begrijpen doe ik 't ook niet.
Montageplaat lijkt alleen nodig te zijn voor kleine koffers Monolock.
Ik verwacht ook niet dat je een montageplaat zou moeten kopen. Alleen de montageset en de koffer!
Toch op foto van topkofferrek lijkt het toch dat er WEL een tussenplaat is gemonteerd.
Bij de bevestigingsplaat staat weer wel geschreven dat bevest.plaat is ontworpen voor montage op een bestaande vlakke drager.
Maar in dit geval zit die drager al in jouw rek!
In mijn geval (monokey) heb ik alleen een montagerek (2 steunen en een dunne plaat) gekocht die je op de motor schroeft.
Vervolgens kan de koffer er dan zo worden opgeklikt. That's it!! (geen tussenplaat nodig)
Ik denk dat je 'm NIET nodig hebt. Toch zou ik voor bestellen even bellen!!
Dat is het topkofferREK!
Idd precies zoals ik verwachtte.Nog even gebeld en inderdaad bij de rek krijg je de tussenplaat erbij. Ik heb de eerste en derde producten besteld.
Ik ga het eens proberen, de boutjes er uit, dan wat nutteloos spul erin en een rondje autobaan. Zien of het vast blijft zitten .Ja, die gedachte heb ik ook wel eens gehad.
Tot nu, met ca 80.000 km's achterop nooit last mee gehad. Sluiting werkt PRIMA!!
Bij plaatsen, goed de 'KLIK' horen en dan altijd OKE!! (monokey)
Op de FZ zit een plaat die al flink is gebruikt. Opklikken koffer gaat makkelijk.
Op de BB zit een nieuwe plaat, daar moet je soms ook onderzijde plaat duwen tot je dan een 'HARDE KlIK' hoort.
(zal de nieuwigheid wel zijn)
KLIK is ALTIJD VAST!!
Als je de koffer er los bovenop zet, dan weet je ZEKER dat je 'm op de hoek van de straat al kwijt bent.Ik ga het eens proberen, de boutjes er uit, dan wat nutteloos spul erin en een rondje autobaan. Zien of het vast blijft zitten .
Grappenmaker ! Er zit wel een kliksysteem op, waarbij je met 1 handeling met de sluithandle de klep opent, en als je de handle naar beneden drukt dan ontstaat er een soort opsluitverbinding. Aan de achterzijde is een sleuf waar een stukje van de bak zelf in moet schuiven .Als je de koffer er los bovenop zet, dan weet je ZEKER dat je 'm al op de hoek van de straat al kwijt bent.
Hoef je niet eens de autobaan op! Bespaar jezelf de rit en volstoppen met nutteloze zooi.
Het antwoord is VOORAF al wel duidelijk!
Ik heb een wat ouder ding denk ik, er staat geen merk meer in ,alleen een waarschuwing in het Duits. Ik denk, na wat detectivewerk op marktplaats, dat het een SHAD is, of mogelijk een MotoDetail. En, het openen gaat zoals jij beschrijft. Slot openen, dan soort plastic beugeltje omhoog waardoor de sluitklep vrijkomt. En onderaan, naast het sleutelgat kun je een klep naar je toe trekken waarmee een vergrendeling loskomt. Ik ga eens een fotootje maken!Dan heb jij wel een andere Givi koffer dans ik................???
Ik zie niet, dat het mogelijk is om koffer onderweg kwijt te kunnen raken.
Je draait het slot open, dan kan je 2 dingen doen:
1. Je drukt op de knop om koffer vrij te maken voor afnemen. Dat hoor je ook heel duidelijk!
of
2. Je trekt het midden-achterstuk naar buiten voor openen koffer.
Dit kan NIET mis!!
Ik heb een wat ouder ding denk ik, er staat geen merk meer in ,alleen een waarschuwing in het Duits. Ik denk, na wat detectivewerk op marktplaats, dat het een SHAD is, of mogelijk een MotoDetail. En, het openen gaat zoals jij beschrijft. Slot openen, dan soort plastic beugeltje omhoog waardoor de sluitklep vrijkomt. En onderaan, naast het sleutelgat kun je een klep naar je toe trekken waarmee een vergrendeling loskomt. Ik ga eens een fotootje maken!
Ik heb al eens gedacht om een paar gaten in de onderkant te boren en het op de een of andere manier met een paar stevige bouten vast te zetten. Ik heb dat nog niet gedaan, en het is nog niet nodig geweest.Nog even een vraag : is niemand bang voor verlies van de koffer bij zo'n simpel opsluitmechanisme, via die ene handgreep een een vrij mager kliksysteem ? Heeft iemand al eens zijn koffer verloren ? Of maak ik me zorgen om niets ?
Dat heb ik gedaan, maar het is soms ook handig om met een enkele handgreep je koffer mee te kunnen nemen. Vandaar mijn postsIk heb al eens gedacht om een paar gaten in de onderkant te boren en het op de een of andere manier met een paar stevige bouten vast te zetten. Ik heb dat nog niet gedaan, en het is nog niet nodig geweest.
In die Givi koffer mag maximaal 3kg. Daar zit je wel heel snel aan.