Zelfbouw tanktas/tankkoffer?

Was het niet mooier/handiger/veiliger/sneller/goedkoper geweest om 2 gebruikte zijkoffers te monteren?
 
Was het niet mooier/handiger/veiliger/sneller/goedkoper geweest om 2 gebruikte zijkoffers te monteren?

Zijkoffers heb ik al, meerbepaald de Givi E22's, lekker ruim genoeg, maar steken wel wat uit.
Maakt het ook moeilijker om door files te filteren, alhoewel het mij nog goed lukt :P
Veiliger is is het wel.
Ik gebruik de zijkoffers alleen als ik veel moet meesleuren (zoals slaapzak, eten, drank etc...)
Voor de zijkoffers heb ik overigens 165€ betaald (nieuw).
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het leuk gemaakt! Ik kan creativiteit altijd wel waarderen. Is weer eens iets anders. Als niemand ooit out of the box (in dit geval borstkastkraker :p ) zou denken, komen we nergens in deze wereld. Keep up the good work en laat je vooral niet tegenhouden door alle haters. :)
 
ik kwam laatst een type Honda tegen waar ze jouw idee in de ruimte van de tank verwerkt hadden .

gewoon kofferbakje voor je neus :)


wie weet nog wel een idee om iets zachts tegen de voorkant van de koffer aan te brengen zodat eventueel lichamelijk contact wat minder gevolgen heeft?
of de bevestigings plaat zo aan te passen dat ie omvouwt bij en aanrijdding?

knutselen is altijd leuk :Y
 
Laatst bewerkt:
Ja, is zeker voor verbetering vatbaar, wie weet breng ik op een gegeven moment zo'n ding wel op de markt :+ (not)
De BMW K1200LT heeft ook een bakje (waar normaal de radio zit) die voor je zit, maarja, die is dan ook wel 5x duurder dan mijn motor.

Er zitten nu isolatiestrips uit dik (2cm) neopreen op de scherpe hoeken en grote oppervlakten, maar die ga ik op een later moment vervangen naar een hardere schuimrubberen tegel (waar kindjes op kunnen spelen) want nu ziet het er erg raar uit. Geeft dan een betere bescherming, anders kan ik ook die tegel in de binnenzak van m'n jas steken, want die is toch zo groot.
(zelfbouw body protector? :+)

Die omvouwbare bevestigingsplaat is wel een leuk idee, maar eens zoeken hoe dat makkelijk kan gedaan worden (heb nog een 2de plaat over).

Of breekboutjes/kunststof boutjes waar er bij een crash de plaat inclusief koffer van de quicklock plaat als het ware eraf "scheurt"? (dit idee lijkt me het meest realiseerbaar)
Zal er nog een paar nachten over piekeren :')
 
maar die ga ik op een later moment vervangen naar een hardere schuimrubberen tegel (waar kindjes op kunnen spelen)

Rubber tegels waar kindjes op kunnen spelen zijn helemaal niet zo veilig als veel mensen denken. De zichtbare schade is minder dan bijv bij stoeptegels maar de klap wordt er intern niet veel minder om. Zo'n tegel komt nog steeds hard aan en veert lelijk terug. Kan je er, net als bij een speeltoestel voor kindjes, er beter een zak met zand of grind voor hangen.

(zelfbouw body protector? :+)

Absoluut een topidee.
 
Rubber tegels waar kindjes op kunnen spelen zijn helemaal niet zo veilig als veel mensen denken. De zichtbare schade is minder dan bijv bij stoeptegels maar de klap wordt er intern niet veel minder om. Zo'n tegel komt nog steeds hard aan en veert lelijk terug. Kan je er, net als bij een speeltoestel voor kindjes, er beter een zak met zand of grind voor hangen.Absoluut een topidee.
_O- _O- _O- _O- _O-
Zal die nog leven of is dat ding zijn einde geworden :X :X
 

daarom de :+ :P

Ik kan natuurlijk ook een chestprotector (die je bij de motorcross gebruikt) aanschaffen om mijn veiligheid weer naar boven te halen i.p.v zo'n tegel kopen, die dingen zijn niet geheel zo duur, dus lijkt dat wel een betere oplossing dan een schuimrubberen tegel, het is natuurlijk beter dan niets.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan