Misschien rijdt ie een kwartier en laadt hem de rest van de tijd weer vol ?
Gisteren heb ik ook zo’n twee uur gereden, kostte me 50% van de batterijcapaciteit.
Daar heb je toch snelladers voorOok lekker dit. Gaat een collega proefrijden op een EV Motor, blijft ie lekker 2 uur weg. Mag ik zo met lege accu naar huisMooie actie. Dat is wel een nadeeltje... Als je op tijdsdruk staat.
Mijn werkgever is de overheid dus dat zit wel snorBinnenkort 'gewoon eventjes een paar jaar wonen'? Klinkt goed!
Heeft je werkgever daar een vestiging? Ben je er eerder geweest?
Ik ben er niet verliefd op geworden, maar misschien duurt dat langer dan twaalf dagen
Mijn vriendin was lyrisch.
En de elektrische motoren.. ergens ben ik bang dat Honda en BMW over 1.5 jaar ineens stappen gaan maken. Dat is een stemmetje in mijn hoofd.
Als je er eentje koopt dan is het oprijden gunstiger dan een korte relatie.
En daar ben ik niet zo goed in.
Gewoon vervangen door universele switches? 2X Universal Motorcycle 7/8'' Handlebar Horn Turn Signal Light Control Switch US 6926646388927 | eBay
Deze zitten op vrijwel alle Japanse motoren en ik heb nog nooit iemand gehoord over een knipperend grootlicht.
Moet je alleen iets leuks verzinnen voor de start knop.
Hoever zijn jullie eigenlijk met de lease? Ik lees vaak 'binnenkort'?Hoezo niet? Onze voorwaarden zijn dat iedereen met een geldig rijbewijs in/op onze voertuigen mag rijden, dus dat gaat niet op.
Maar ach, 't is weer uit de wereld. Ik denk maar zo; blijkbaar beviel een EV motor zo bijzonder goed t.o.v. z'n Aprilia
Hoever zijn jullie eigenlijk met de lease? Ik lees vaak 'binnenkort'?
Naar aanleiding van een discussie elders op dit forum wilde ik de capaciteit van de batterij uitlezen met de App.
App koppelen ging prima, ik kan allerlei zaken uitlezen behalve... de batterijcapaciteit.
Ik weet toch zeker dat je voorheen de capaciteit kon uitlezen en nu blijkbaar niet meer ?
Doe ik iets fout misschien ?
.....Ben trouwens laatst nog naar een groepsrit in Parijs geweest, was tof zoveel elektrische motoren bij elkaar:
Hmm ik heb al een tijd mijn km stand niet meer bekeken, maar ik moet toch boven de 14K zitten al; heb ik met een ketting nog nooit gehaald (pekelHoe verhoudt die riem zich in kosten nu ten opzichte van een ketting? Is vervangen duurder? En moeten de poelies dan ook? Je spaart in ieder geval op smeermiddelen. Als ik lees hoe vaak er iets is met de riem van de Zero denk ik dat een ketting betrouwbaarder is.
Ik heb wel respect voor hoe jij bezig bent met de ZeroGisteren onderweg voelde ik wat trillen bij de linkervoet, ik dacht aan de riem maar de motor reed verder goed dus doorgereden. Aan de riem was niets te zien.
Vandaag echter zag ik dat er toch één tand van de riem mist. Niet een een hele rits zoals je zou verwachten maar slechts eentje.
Een hele rits naast elkaar kan ik nog begrijpen als de voorste schijf doordraait en de tanden van de riem af stript, dan gaan er altijd meer dan één.
De spanning van de riem was hoog, ik mat 124 Hz.
Ik heb hem destijds afgesteld op 64 Hz, vermoed dat de warmte en de aluminium achterbrug ermee van doen hebben. Aluminium heeft een vrij grote uitzettingscoëfficient.
Maar er moet meer aan de hand zijn, dat zou met het rubber tussen de getwijnde koorden te maken kunnen hebben.
Dat de spanning iets hoger kan zijn snap ik, hij was nu bijna tweemaal zo hoog.
Als je van rechts, dóór het wiel kijkt wordt het een beetje duidelijk. De riem stond dermate strak dat de riem te lang is voor achterste grote schijf, de eerste en laatste tanden van de riem passen niet goed in de holtes, ze komen deels óp de tanden van de schijf en dat zal vast niet goed zijn.
Nu heb ik al een nieuwe riem liggen maar ik probeer toch nog even wat er gebeurt met deze.
Zojuist de riem gesteld, de methode met de Gates App werkt dan wel snel, je moet ook oppassen dat je de juiste waarde afleest want hij geeft soms ook harmonischen aan.
...Duidelijk riem te strak , is nu opgerekt...