Oh ja en nog eens een actieradius berekening. Ik moest vandaag in Vlaanderen zijn en daar is sinds een paar jaar de max snelheid buiten bebouwde kom, autoweg en snelweg van 90 kmh omlaag gehaald naar 70 kmh. Dat is dus overal waar geen borden staan. In Wallonië is dat nog 90 kmh vandaar mijn eerdere cijfers.
Maar goed met max 70 kmh normaal gereden krijg ik dan 18% verbruikt over 37 km.
0,18 * 12,6 = 2,268 kWh
100 / 37 * 2,268 = 6,129 kWh / 100 km
Totale range van 12,6 / 6,129 * 100 = 205,58 km
Maar dat is zowat het maximum wel tenzij je niet buiten de stad komt. Maar daar zijn dan ook weer betere alternatieven voor.
Overigens voor wie dacht tijd te winnen door niet meer onderweg te moeten tanken... Je bent die tijd zo weer kwijt telkens je aan je motor staat een iemand je erover aanspreekt.
Dus je zit alsnog aan intervalsafspraken gebonden... (?)
Ik ga nu voor de eerste inspectie. Daarna ga ik alles zelf doen. Alles betekent dan; banden, remmen (blokjes en vloeistof), riem, checken van lagers edm.
The EV bike outfit’s most notable competitor at the moment is none other than Harley-Davidson with its new LiveWire.
The SR/F doesn’t have DC fast charging capabilities–it uses a less complex and lighter AC battery–but is Level 2 charging capable.