Zero Motorfietsen

Wie is er goed op de hoogte van het fiscaal voordeel bij het aankopen van een elektrische motor in Belgie?
Vraag me af voor hoeveel % je de motor kan inbrengen als ik in 2020 een nieuwe zou kopen.
 
Zakelijk inderdaad 100% fiscaal aftrekbaar inclusief kledij en toebehoren wat gelijk is aan elk type motor, ook met verbranding. En dat loopt gewoon ook door in 2020.

Enige fiscal verschil is dat je de brandstof niet 100% kunt inbrengen (dacht maximaal 50%).

Elektriciteit kun je dan weer kiezen voor registratie van werkelijk verbruik en dat privé betalen en vanuit de zaak terugbetalen. Of alles vanuit de zaak betalen maar dan betaal je een vast VAA bedrag wat rond de 900 EUR ligt. Je moet maw al redelijk wat verbruiken dan.
 
Check deze, sowieso enkel voor privé, niet zakelijke aankoop.


Edit: je zou in 2019 nog moeten kopen /factuur hebben. Is jaartje vroeger afgeschaft

Die hebben nu net wel een mooie korting op de black forest edition!
1500€ Premie op een aankoopbedrag van ongeveer 20.000€ is ook goed meegenomen. Enkel moet ik dan wel heel snel gaan beslissen.
 
Die hebben nu net wel een mooie korting op de black forest edition!
1500€ Premie op een aankoopbedrag van ongeveer 20.000€ is ook goed meegenomen. Enkel moet ik dan wel heel snel gaan beslissen.
Kan hun service ook aanraden. Ben daar heel tevreden klant. Nog maar 1 kleine garantie afhandeling gehad met de microswitch van de voorrem die stuk was en verder en eerste inspectie gehad maar alles in orde. Ook vlot antwoord op mail altijd.

Ze hebben ook meerdere modellen klaarstaan voor proefrit.

En wat ik een voordeel vind is dat ze voordien als yamaha verdeler de nodige ervaring met motoren hebben. Niet zo'n recent winkeltje dat allerlei elektrisch aangedreven fietsen, steps, scooters enz verkoopt.
 
  • Leuk
Waarderingen: OSJ
Ik reed er bijna langs om even te kijken en informeren, maar het is in België (gelukkig). :+
 
Nu de regen bijna onophoudelijk naar beneden komt moet ik het de Zero toch nageven, hij blijft het prima doen ondanks alle nattigheid.
Bij gebrek aan dashboardindicatie (daar moet ik nog achteraan) check ik af en toe met de App wat de laadtoestand is, die loopt elke dag op doordat ik voorzichtiger rijd dan met droge weg, kan dus iets korter laden ‘s nachts.

Zo ziet de App er bij mij uit, dit is de pagina “ritprestatie”.


D35FF8E2-3831-463C-8730-4DAD82D8BB5F.jpeg
 
@Hybride dat is al een mooie kilometerstand! Vervelend hoe slordig de app is met die weergave. Heb zo nog wel wat issues zoals de ene keer plots weer in mph aanduiden ipv kmh.
 
Gewoon de GPS blijven volgen 8-)

Ik ga binnenkort energica testen, moet er voor naar NL. Niet zo heel ver, iets van 120km enkel naar Zeeland. Kom ik wel eens met de camper.
Hier moet ik de centen zoveel mogelijk oppotten, maar als er iets om de hoek staat dan kan ik zomaar voor gaas gaan.
Ik weet niet of dat in België overkomt (voor gaas gaan :+ ).

Eigenlijk hoopte ik dat BMW volgend jaar met iets zou komen.
Maar het zal wel 2022 worden (de elektrische S1000R is al 6 maanden geleden gespot).
Beter spaar ik voor iets dergelijks door..
 
Kapotte remlicht schakelaar is ondertussen kosteloos vervangen door dealer. Was op 1 week besteld (duurde door mij iets langer voor de afspraak).

...

Sinds eergisteren groter probleem. Samenvatting: Motor wil na het laden de laadkabel niet meer loslaten.

...

Er stonden een aantal foutmeldingen op het display, code 35 kwam telkens terug maar er stond ook een 36 en 38. Die heb ik gewist via het menu in de hoop dat dat het probleem ging oplossen. Niets.

Vervelend allemaal! Code 35 is volgens mij dat de standaard uit staat. Die code heb ik ook steeds op de DS.
Overigens zijn dat dus de DTCs: codes die door het motormanagementsysteem worden geregistreerd. Op ICE voertuigen kan dat over van alles gaan, de milieumeldingen zijn verplicht uit te lezen in Europa. Op onze elektrische brommers zal het vooral om de software en accustatus gaan.
 
Bij mijn eerste beurt met de motor (op 4000 km, een beetje te laat) heeft de dealer micro-scheurtjes gevonden in de aandrijfriem. Ze zouden een nieuwe bestellen en vervangen onder garantie. Dus afspraak gemaakt en ze zijn er mee aan de slag gegaan. Na 8 uur krijg ik een telefoontje dat ze de nieuwe riem er niet om krijgen en dat ze het opgeven. Ze bestellen een nieuwe :?
Dit is nu 4 weken geleden. Binnenkort maar weer eens bellen.

Vraag: de banden van de DS(R), hoeveel kilometer gaan die gemiddeld mee? Ik zit nu op bijna 7k en vind ze er nog redelijk uitzien.
 
Vraag: de banden van de DS(R), hoeveel kilometer gaan die gemiddeld mee? Ik zit nu op bijna 7k en vind ze er nog redelijk uitzien.

Zitten daar niet ook de Diablo Rosso II's onder? Die zouden zo'n 10k-11k mee moeten kunnen, afhankelijk van je gebruik wel. Volgens mij is de interval tussen 8k-9k?
 
Op zoek naar een crack om van oude zero onderdelen weer een motorfiets te bouwen.
Electromotor, controller,accu en lader heb ik gescoord, dus mis nog veel en vooral kennis om dit aan het werken te krijgen.
Ben nu eerst op zoek wat waar en met welke spanning aan te sluiten
Zodra er een basis is zal ik een artikel opstarten en wat foto's posten *O*
Wie heeft zin om me te adviezen of beter nog heeft gesleuteld aan de eerste modellen
of nog een kabelboom met display want die heb ik niet.:}
Zoek op YouTube eens naar Rich Rebuilds. Hij heeft een FX in een oude Rat Rod gebouwd. Hij had het geheel wel in keer van het frame gehaald en geen kabels los getrokken.
 
Bij mijn eerste beurt met de motor (op 4000 km, een beetje te laat) heeft de dealer micro-scheurtjes gevonden in de aandrijfriem. Ze zouden een nieuwe bestellen en vervangen onder garantie. Dus afspraak gemaakt en ze zijn er mee aan de slag gegaan. Na 8 uur krijg ik een telefoontje dat ze de nieuwe riem er niet om krijgen en dat ze het opgeven. Ze bestellen een nieuwe :?

Dat stinkt.

Lijkt erop dat ze proberen de riem te wisselen zonder het wiel te lossen, dus zonder aan de afstelling te komen. Moet alsnog de achterbrug los maar je hoeft niet afstellen... Denken ze.
Op die manier is de nieuwe riem al beschadigd voordat je ermee gereden hebt, geen wonder dat ie het ook snel begeeft zoals mij destijds gebeurd is.

Tip mijnerzijds, laat ze het wiel lossen en na montage van de riem opnieuw netjes afstellen, met beleid.
 
Bij mijn eerste beurt met de motor (op 4000 km, een beetje te laat) heeft de dealer micro-scheurtjes gevonden in de aandrijfriem. Ze zouden een nieuwe bestellen en vervangen onder garantie. Dus afspraak gemaakt en ze zijn er mee aan de slag gegaan. Na 8 uur krijg ik een telefoontje dat ze de nieuwe riem er niet om krijgen en dat ze het opgeven. Ze bestellen een nieuwe :?
Dit is nu 4 weken geleden. Binnenkort maar weer eens bellen.

Vraag: de banden van de DS(R), hoeveel kilometer gaan die gemiddeld mee? Ik zit nu op bijna 7k en vind ze er nog redelijk uitzien.
Welke dealer is dit? (reactie mag ook in DM)
 
Ja, dat klopt, dat schreef ik ook.

Maar de achterbrug lossen is niet zo’n probleem; rempedaaltje los, twee dikke inbusbouten los aan weerszijden en de veer demper unit moet even los. Dat is allemaal niet spannend.
Het afstellen van de riem echter is iets waar men wel tegenop ziet; dat moet met beleid, het kost tijd om het goed te doen en het kan ook verkeerd. Vandaar dat sommigen liever het wiel laten zitten. Dan moet de riem er dus met geweld weer op en de nieuwe riem is toch anders dan de oude waar de afstelling op is gebaseerd.
Ik vermoed dat ze het mede daardoor niet voor elkaar kregen en de nieuwe riem gemold hebben.
 
@Hybride geen idee wat ze geprobeerd hebben. Ik verwacht dat ze nu vergeten zijn een nieuwe te bestellen of dat het lang duurt voordat een nieuwe riem binnen komt.

@evhelden Renses in Alkmaar
Zij verkopen vooral auto's (evs) en zijn sinds dit voorjaar zero dealer
 
Nog een fix voor dark mode gedaan vandaag ook. Heb nog wel wat features die ik wil uitwerken een dezer dagen.


 
Laatst bewerkt:
Ik ben bezig met een verzekeringspremieberekening voor een Zero SR/F, maar heb hiervoor een kenteken nodig. Is hier iemand wiens kenteken ik mag gebruiken van zijn/haar SR/F om uit te zoeken wat de premies gemiddeld genomen zijn? Mag wel via een DM.
 
Terug
Bovenaan Onderaan