Zero Motorfietsen

@dntheo nee nog niets... Vandaag zijn ze niet open, zal morgen eens informeren. Zal niet helpen dat de feestdagen er aan komen natuurlijk :'(.

Via de API kan ik mooi zien dat de motor nog altijd op hun parking staat. Of het moest zijn dat die op de nieuwe locatie nog niet aan gezet geweest is. Want de keren dat ik er zelf mee in de camionette rond gereden heb zie ik ook alleen maar een punt op de kaart waar ik vertrokken ben en waar ik aangekomen ben (en ook telkens contact op gezet heb).

Kan ook zien dat er een kleine 5% van de soc is afgegaan vorige week de dag nadat ik de motor binnen gebracht heb. Dus ze hebben wel proefgereden of op de testbank gezet of zo.
 
Nou ja, ik hoop dat ze hem snel weer bruikbaar kunnen maken.
Mijn motor staat ook nog steeds bij de dealer. Ik ben van ze gewend dat ik zelf na moet bellen om een status update (of om te horen dat de motor klaar is), maar daar wacht ik nu even mee. De leenauto is nu wel handig aangezien mijn prive auto het niet meer doet.
 
Nou ja, ik hoop dat ze hem snel weer bruikbaar kunnen maken.
Mijn motor staat ook nog steeds bij de dealer. Ik ben van ze gewend dat ik zelf na moet bellen om een status update (of om te horen dat de motor klaar is), maar daar wacht ik nu even mee. De leenauto is nu wel handig aangezien mijn prive auto het niet meer doet.

Waar heb je 'm staan?
 
Waar heb je 'm staan?
Renses in Alkmaar.
Het is er druk, en daar kan niemand iets aan doen. En dat betekent dat het langer duurt dan gewenst voordat de motor weer gemaakt is. Maar, en dat is iets wat niet heel vanzelfsprekend is, ze hebben altijd een vervangende auto voor me. Niet altijd elektrisch, ik rijd nu in een 3-cilinder mini gebakje, maar ze houden me wel mobiel.
Ik wacht nog op het moment dat ik de Citroen Mehari mag lenen. Of een van de Kia Souls :-)
 
Vanmiddag gebeld en was nog niet opgehaald door Zero. Dealer zat er duidelijk zelf verveeld mee want ze sluiten volgende week ook met de feestden. Maar kreeg zonet via de app een notificatie dat m'n motor in beweging is. En inderdaad nu duidelijk op weg.

Weet wel niet op basis waarvan die notificatie kwam. Ik vermoed dat de app de notificatie sowieso binnen krijgt maar dan ook kijkt wat locatie van telefoon is want als ik er zelf mee op transport zit ontvang ik geen meldingen.
 
Het lijkt me inderdaad handig om de notificatie niet te sturen als je zelf aan het sturen bent. Je wordt er alleen maar extra door afgeleid.
Ik ben nu met een app project bezig waarbij we notificaties sturen als er iets met je auto is. Bij elke melding kijken we of dit ook moet als je zelf aan het rijden bent. Leuke discussies! :-)
 
Nee tijdens het rijden op de motor niet nee. Al zou ik daar gezien alle andere meldingen vanuit de Zero app niet van verschieten :D.

Wat ik bedoelde is als ik de motor zelf in de camionette zet, dus motor staat zelfs niet op contact. Dan zie ik in de historiek wel een datapunt op vertrek en aankomst. Maar ik krijg tijdens het transporteren nooit een melding. Daarvoor volstaat het niet om te checken of contact van motor op staat enz. Dan moeten ze de GPS locatie van de telefoon (jouw locatie) volgens mij gaan vergelijken met de locatie van de motor.
 
Dat lijkt me wel erg ver uitgewerkt voor een app. Het is prettig, natuurlijk, maar toch. Ze kunnen beter die ontwikkeltijd gebruiken voor het waterdicht maken van de motor ;-)
 
Dragrace tussen een Zero SR/F en een Tesla Model 3 met toch wel een verrassende uitkomst...

1137694B-12BF-44EE-BCD2-00DA38CBA6D8.jpeg


 
Hi All, het heeft even geduurt maar mijn afgebrande Zero staat inmiddels bij een opkoper die hem gaat demonteren en verkopen.
Mocht iemand nog onderdelen nodig hebben kan ik evt. laten weten waar de motor nu is.
Er zit bijv. nog een goed scherm op van madstad.com
De accu's, motor en zadel zijn iig niet meer bruikbaar.

Los hiervan heb ik thuis in de schuur nog een NIEUWE Zero externe quickcharger liggen als iemand intresse heeft....
 
3,9s deed de zero... Zelfs een prutser als ik kan het sneller met 3,6s en dat was nog lang het maximum niet.

Dat ding vliegt weg inderdaad...

Maar wat is de afwijking van de snelheidsmeter bij deze SR/F ?

Bij mijn S is dat 6%.
Pas als ik 106 Km/h aflees rijd ik ook echt 100 Km/h.
 
Ik heb op het CiFo een topic over elektrische auto's en daar post iemand het volgende:

Nu ik vandaag toch op dreef ben in dit topic.

Elektrisch rijden kan ook met geheel andere batterijen.
Batterijen die je niet hoeft op te laden en levenslang meegaan.
In sommige satellieten worden deze gebruikt, het zijn ‘radioactieve’ batterijen.
Dit zou ook in auto’s toepasbaar zijn.

Een radioactieve batterij werkt op het principe van radioactief verval van sommige isotopen.
Tijdens het verval wordt een heel klein beetje massa omgezet in energie, en die energie is onvoorstelbaar groot (E=MC2).
(1 gram = 300.000.000 x 300.000.000 joule)

Een radioactieve batterij heeft vele miljoenen keer meer energie dan lithium batterijen.

Natuurlijk is iedereen bang voor radioactiviteit, toch is dit niet helemaal terecht.
Isotopenverval van het type alfa-emissie geeft een straling die niet eens door een velletje papier heen kan dringen. Het wordt uiteindelijk een heel klein beetje helium.

Alle bedenkingen zijn logisch, want niemand wil dit in de natuur gedumpt hebben.
Maar… waarom wordt deze mogelijke oplossing nooit ergens genoemd?
Spelen andere belangen?

Mvg. Alfred.

Dit vind ik heel interessant en ik ben benieuwd hoe het met de batterijtechniek in de toekomst zal gaan.
 
Een radioactieve "batterij" kan inderdaad heel veel energie afgeven, maar dan wel uitgesmeerd over een heel lange periode (duizenden jaren). daar zit je in een auto of op een motor niet op te wachten, je wilt dan juist over een korte periode heel veel energie gebruiken. Een radioactieve batterij kan over dezelfde periode maar iets van 2% leveren van wat een lithium-ion batterij doet, je hebt dus een enorme radioactieve batterij nodig (die je weliswaar nooit meer hoeft op te laden). Lijkt me niet zo heel praktisch...

Meer power met radioactiviteit kan wel, maar dan krijg je te maken met het serieus gevaarlijke spul.
 
Inderdaad, het gaat om minimale stroompjes.

De hoeveelheid energie die de batterij kan leveren zit in het domein van de kleine getallen. Bij krap 1 volt levert hij nog geen microwatt vermogen.


Bron: Nucleaire batterij levert 10x meer energie


De poster heeft het over “sommige satellieten” maar ik vermoed dat het eerder gaat om ruimteverkenners zoals de Pioneers en Voyagers die het zonnestelsel verlaten en dus komen waar zonnepanelen te weinig effect hebben.
 
Heel bijzonder is het ook niet, nucleaire vliegdekschepen varen al decennia lang rond zonder dat ze ook maar één keer van nieuwe brandstof zijn voorzien. Het probleem is alleen dat het niet verstandig is om die nucleaire stof zomaar vrijelijk aan iedereen te verstrekken. Je kunt er immers ook een leuke bom van maken.
 
Mooi alleen wel spijtig dat ze het niet op de nieuwe generatie gebaseerd hebben want verschil in vermogen is echt wel groot.

Mijn Zero staat nog in Nederland. Wel een update gehad ondertussen dat ze de isolatiefout gevonden hebben en de accu kabelboom gaan vervangen. Dat onderdeel moeten ze wel in Amerika bestellen en die zijn voorlopig dicht. Dus het zal vooral wachten worden op dat onderdeel.
 
Bedrading is wel het zwakke punt bij Zero.

Laatst ‘s middags deed mijn koplamp het niet; ik dacht dat mijn LED koplamp wel stuk zou zijn maar wat blijkt, een nieuwe H4 halogeenlamp reageert net als de LED, het grootlicht doet het wél maar het dimlicht doet helemaal niets.

Het ligt dus niet aan de lamp maar waar het wél zit ben ik nog niet achter...
Het maakt de motor wel onbruikbaar zolang het niet is opgelost.
 
Iemand hier nog ervaring met het vervangen van een defecte onboard-charger qua opties/kosten?

Weer een minder leuke update vanuit mijn Zero DS (MY13):
De onboard-charger heeft het begeven op de eerste werkdag van 2020. :(
Opties zijn nu: Vervangen (materiaal 12-1300 euro + arbeid) of externe lader (Delta-Q Quiq) ergens scoren voor de helft (ik laad alleen thuis voor woon-werk) en daarmee verder gaan rijden.

Tijdens wachten op uitlezen v/d motor lekker bij Motoport Amsterdam zitten werken vanochtend en kon het niet laten toch even op de SR/F te gaan zitten. Wat een beest! Een veeel dikkere motor dan mijn DS! Was er bewust (nog) niet op gaan rijden omdat ik wist dat ik hem zou willen als ik er ooit op had gezeten. Nu is het zaadje helaas gepland: Inruilaanbod (ex reparatie) was helaas 5K, dus zet niet echt zoden aan de dijk voor een nieuwe SR/F Premium a 23.5K
 
Laatst bewerkt:
...
Tijdens wachten op uitlezen v/d motor lekker bij Motoport Amsterdam zitten werken vanochtend en kon het niet laten toch even op de SR/F te gaan zitten. Wat een beest! Een veeel dikkere motor dan mijn DS! Was er bewust (nog) niet op gaan rijden omdat ik wist dat ik hem zou willen als ik er ooit op had gezeten. Nu is het zaadje helaas gepland: Inruilaanbod (ex reparatie) was helaas 5K, dus zet niet echt zoden aan de dijk voor een nieuwe SR/F Premium a 23.5K

Thuis laden zeg je. Dan zou ik de standaard uitvoering nemen bespaar je weer 3K. De andere opties (flyscreen, bar-ends en hatvatverwarming) zijn niet de moeite.

edit: En zeg je nu dat je 5K krijgt voor je huidige zero? Dat zal particulier, als je zelf verkoopt, wel wat meer zijn denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan