Hey, Ik volg deze thread al een eindje, Ik heb zelf een Zero S 2019. Je windscherm en externe lader lijken me wel intressant, wat vraag je ervoor? Ik woon in de buurt van Gent.
Met de Energica
- laadpaal = praatpaal
Ook letterlijk 50 meter van de vuurtoren?Ik snap je ervaring met verhuizen naar de kust. Ik ben er nu aan gewend, denk ik
Nee, niet zo dicht bij een vuurtoren. Toch wel een paar kilometer uit de kust. Maar het verschil met Noord Oost Brabant was aanzienlijk.Ook letterlijk 50 meter van de vuurtoren?
Volgens mij is die (wind)herrie daar van.
Kan er misschien wel een laadkabel aanhangen, een beetje extra verbruik valt daar toch niet op.
Ik ben 25 kilometer opgeschoven en woon nu in een huurhuisje schuin tegenover het zeegat met directe wind van de zee. Links de vuurtoren, rechts mijn schuurtje. De thermiek is Jekyll & Hide.Nee, niet zo dicht bij een vuurtoren. Toch wel een paar kilometer uit de kust. Maar het verschil met Noord Oost Brabant was aanzienlijk.
Ik denk dat ze bij de vuurtoren wel krachtstroom hebben. Kan het laden nog sneller!
Dat opschuiven herken ik wel. Als ik met iets kleiner als de BMW GS onderweg ben merk ik dat "ze" sneller geneigd zijn om je weg te drukken. Dat is voor mij ook een argument tegen de Zero. Het is het profiel van een 250cc, dan durven ze wel.Mijn irritaties kan ik je zo wel vertellen. Dat is dat ik (nog) vaker over het hoofd gezien wordt in het verkeer. Nu zit de GS ook wel wat hoger en breder maar toch het missen van geluid speelt ook zeker mee denk ik.
En de situaties die daarop volgen zijn soms grappig, soms doodeng. Zo heb ik vaker en vaker dat er op een baan bijvoorbeeld iemand komt op gereden terwijl ik (die al op die baan reed) gewoon niet lijk te bestaan. Met een brommertje dat van de overkant kwam, op z'n dooie gemak. Dat was nog grappig. Maar ook al met auto's gehad die dan naast je uit komen op de baan. Dat is minder grappig natuurlijk. En sommigen hebben dan nog 't lef te reageren als in "je hebt toch nog plaats" !?
En vanmorgen reed ik aan 50 kmh in ECO mode op de snelweg in druk verkeer maar dat maakte wel redelijk wat supersonisch lawaai (ja zo werken die dingen nu eenmaal) en er kwam een agent van achter zijn auto gesprongen om mij aan te manen te vertragen :D. Ik reed echt gewoon mee met 't trage verkeer (ik filter niet onwettig sowieso).
Verder vallen de reacties in het verkeer wel mee. Kinderen hoor ik langs de weg soms roepen, "kijk die is elektrisch!".
Ik heb daar nog geen last van gehad. Nu ben ik best wel een grote kerel op de Zero, dus misschien dat dat helpt. Maar ik heb het idee dat automobilisten en chauffeurs mij in mijn waarde laten.Dat opschuiven herken ik wel. Als ik met iets kleiner als de BMW GS onderweg ben merk ik dat "ze" sneller geneigd zijn om je weg te drukken. Dat is voor mij ook een argument tegen de Zero. Het is het profiel van een 250cc, dan durven ze wel.
Ik hou het maar op Amerikaans design.Zo van voren ziet die koplamp er toch een stuk 'normaler' uit:
bron: 2020 Zero SR/S First Ride Review