zijn er hier nog supermoto trackday liefhebbers?

Mettet ligt ook vlakbij. Daar was dit weekend de SM des nations, maar ik denk niet dat er een live stream was.
Ik ga volgende week misschien even live kijken in Bilstain...
295985657_456681433133609_3935708214907132664_n.jpg
 
SMoN heeft inderdaad geen live stream.

Wat was het toch weer strijd gisteren en vandaag zeg.
Ik heb Mega genoten weer.

Vrijdag zelf gereden dat was ook wel weer eens lekker.
Voor het laatst gereden in 2017 op deze baan, alleen toen in de stromende regen.

IMG20220731164027.jpg
IMG-20220729-WA0011.jpeg
 
SMoN heeft inderdaad geen live stream.

Wat was het toch weer strijd gisteren en vandaag zeg.
Ik heb Mega genoten weer.

Vrijdag zelf gereden dat was ook wel weer eens lekker.
Voor het laatst gereden in 2017 op deze baan, alleen toen in de stromende regen.

Bekijk bijlage 1788703Bekijk bijlage 1788705
Kan ik ergens de uitslagen van de Benecup zien? Kwam je een beetje in de buurt van de tijden van Thomas Chareyre... :P
 
Gisteren heb ik bij laps.nu een Husqvarna FS450 gehuurd om een dag op circuit Pottendijk in Emmen te rijden. De eerste twee sessies waren droog. daarna helaas met slicks de natte baan op moeten gaan. De twee droge sessies waren voor mij genoeg om razend enthousiast te worden over Supermoto rijden. Zelfs zo enthousiast dat ik overweeg om mijn straatmotor (SD 1290R) weg te doen en een supermoto voor circuit te kopen.

Waar let ik op bij aanschaf? Ik kan me zo voorstellen dat ik het best voor een fabriek af supermoto kan gaan? Zijn de husky 450 en ktm 450 enige fietsen die fabriek af als supermoto geleverd worden? Online vind ik maar weinig gebruikte fietsen.

Oh, en even posen natuurlijk ;)

Supermoto.jpg
 
Gisteren heb ik bij laps.nu een Husqvarna FS450 gehuurd om een dag op circuit Pottendijk in Emmen te rijden. De eerste twee sessies waren droog. daarna helaas met slicks de natte baan op moeten gaan. De twee droge sessies waren voor mij genoeg om razend enthousiast te worden over Supermoto rijden. Zelfs zo enthousiast dat ik overweeg om mijn straatmotor (SD 1290R) weg te doen en een supermoto voor circuit te kopen.

Waar let ik op bij aanschaf? Ik kan me zo voorstellen dat ik het best voor een fabriek af supermoto kan gaan? Zijn de husky 450 en ktm 450 enige fietsen die fabriek af als supermoto geleverd worden? Online vind ik maar weinig gebruikte fietsen.

Oh, en even posen natuurlijk ;)

Bekijk bijlage 1788794
De hierboven genoemde, meervoudig wereldkampioen, Thomas Chareyre rijdt op een TM. Die zijn ook af-fabriek als supermoto te krijgen (Evt zelfs met kenteken). Het is alleen een beetje een exotische machine.

SMX450_AntSx.jpg


Daarnaast rijden veel mensen op een omgebouwde Honda CRF450...

Tweedehands moet je net weten wat je koop. Zit ook best wat afgeragd spul tussen...
 
Gisteren heb ik bij laps.nu een Husqvarna FS450 gehuurd om een dag op circuit Pottendijk in Emmen te rijden. De eerste twee sessies waren droog. daarna helaas met slicks de natte baan op moeten gaan. De twee droge sessies waren voor mij genoeg om razend enthousiast te worden over Supermoto rijden. Zelfs zo enthousiast dat ik overweeg om mijn straatmotor (SD 1290R) weg te doen en een supermoto voor circuit te kopen.

Waar let ik op bij aanschaf? Ik kan me zo voorstellen dat ik het best voor een fabriek af supermoto kan gaan? Zijn de husky 450 en ktm 450 enige fietsen die fabriek af als supermoto geleverd worden? Online vind ik maar weinig gebruikte fietsen.

Oh, en even posen natuurlijk ;)

Bekijk bijlage 1788794
Kijk eens op mobile.de of ebay klein anzeugen voor een gebruikte ktm 450 smr of husqvarna FS 450, geen kenteken dus je zit ook niet met bpm / invoeren.
 
Ik zag op Midland een Yamaha WR450 met SM wielen.
Ook lekker licht en snel. :Y

In het verleden mijn naven opgestuurd naar Haan Wheels en nette 17' velgen terug. :t
 
Gisteren heb ik bij laps.nu een Husqvarna FS450 gehuurd om een dag op circuit Pottendijk in Emmen te rijden. De eerste twee sessies waren droog. daarna helaas met slicks de natte baan op moeten gaan. De twee droge sessies waren voor mij genoeg om razend enthousiast te worden over Supermoto rijden. Zelfs zo enthousiast dat ik overweeg om mijn straatmotor (SD 1290R) weg te doen en een supermoto voor circuit te kopen.

Waar let ik op bij aanschaf? Ik kan me zo voorstellen dat ik het best voor een fabriek af supermoto kan gaan? Zijn de husky 450 en ktm 450 enige fietsen die fabriek af als supermoto geleverd worden? Online vind ik maar weinig gebruikte fietsen.

Oh, en even posen natuurlijk ;)

Bekijk bijlage 1788794
Leuk dat je zo enthousiast bent geworden. Vtr motoren heeft ook een hoop staan, neem daar ook is een kijkje zou ik zeggen.
 
smx racing heeft op dit moment een zeer verse 2021 FS450 staan met 9u op de klok.
die gene heeft een '23 besteld omdat die standaard quickshifter heeft
 
Vandaag ben ik even in Bilstain gaan kijken. We waren precies op tijd voor race 2 van de prestige-groep. Tijdens de race een stukje langs de baan gelopen en toen was de oudste er al weer klaar mee...
 
De start van de laatste manche van de Nationalen A vanmiddag in Bilstain.
 

Bijlagen

  • Bilstain_manche3-Nat-A-2022.mp4
    12,9 MB
Ook hier is de kogel (eindelijk) door de kerk*O*

onder het mom van "te veel motoren" te weinig meters -> afgelopen week m'n Bobber verkocht en na heeeeel lang wikken en wegen staat nu ook mn ZX10R te koop;(..

voor op straat op zoek naar een wat dikkere naked en natuurlijk speuren naar een SM deze winter*O*:].
zal er vooral een zijn voor "erbij" schat ik zo in- beetje spielerei op straat en/of pottendijk Emmen.
en ook lijkt 't me leuk om het offroad rijden eens te ontdekken

dus heb m'n pijlen met name gericht op een Honda CRF450 / KTM450.

zal me dus ook hier wel vaker melden verwacht ik :W
 
Ook hier is de kogel (eindelijk) door de kerk*O*

onder het mom van "te veel motoren" te weinig meters -> afgelopen week m'n Bobber verkocht en na heeeeel lang wikken en wegen staat nu ook mn ZX10R te koop;(..

voor op straat op zoek naar een wat dikkere naked en natuurlijk speuren naar een SM deze winter*O*:].
zal er vooral een zijn voor "erbij" schat ik zo in- beetje spielerei op straat en/of pottendijk Emmen.
en ook lijkt 't me leuk om het offroad rijden eens te ontdekken

dus heb m'n pijlen met name gericht op een Honda CRF450 / KTM450.

zal me dus ook hier wel vaker melden verwacht ik :W
Goed om te horen. succes met de zoektocht naar een dikke sm.
 
Vandaag was weer een leuke dag in Neerijnen.
Alleen maar enthousiaste reacties gehoord van mensen die ik sprak.
En gelukkig niets hoeven doen (als EHBO'er)
 

Bijlagen

  • 20220903_133740.jpg
    20220903_133740.jpg
    866,1 KB · Weergaven: 19
Vandaag was weer een leuke dag in Neerijnen.
Alleen maar enthousiaste reacties gehoord van mensen die ik sprak.
En gelukkig niets hoeven doen (als EHBO'er)
Fijn... Ik heb tot het laatste moment getwijfeld of ik ook zou komen, maar uiteindelijk toch voor het gezinnetje gekozen (laatste weekend van de vakantie).

Ik hoop dat er volgend jaar een nieuwe mogelijkheid komt, want ik vind het wel echt interessant om een keer off-road instructie te krijgen...
 
Fijn... Ik heb tot het laatste moment getwijfeld of ik ook zou komen, maar uiteindelijk toch voor het gezinnetje gekozen (laatste weekend van de vakantie).

Ik hoop dat er volgend jaar een nieuwe mogelijkheid komt, want ik vind het wel echt interessant om een keer off-road instructie te krijgen...

Dit gaat zeker het geval zijn, we zijn positief verrast met het animo voor dit soort trainingen.
asfalt trainen kan nog wel op een aantal locaties, dit zelfs zonder een licentie te nemen.

Om als SM rijder je MX skills aan te pakken moet je toch alweer een licentie afsluiten van +-100euro, velen zien dat niet zitten voor die paar keer per jaar.

Bij onze training is dat niet nodig, hier ben je verzekerd via de MON met een daglicentie.
hopelijk zien we volgend jaar meer van de mensen hier eens verschijnen.

zodra SMX weer een training heeft staan zal ik deze hier posten.;)
 
Ik rij binnenkort met de Supermotoschool op Midland. Weten jullie of ze altijd met dezelfde lay-out rijden? Ik kijk als voorbereiding altijd onboard filmpjes en vroeg me af of dit de lay-out gaat zijn;

Screenshot_20220906-161136.jpg

 
Ik rij binnenkort met de Supermotoschool op Midland. Weten jullie of ze altijd met dezelfde lay-out rijden? Ik kijk als voorbereiding altijd onboard filmpjes en vroeg me af of dit de lay-out gaat zijn;

Bekijk bijlage 1801148


De dag is waarschijnlijk opgedeeld in losse trainingen en oefeningen.

Mocht er een sessie vrij rijden zijn dan is de kans dat dit de layout is heel groot.
 
ik heb inmiddels ruimte gemaakt in de schuur en ben toch al stiekem aan het zoeken *O* :]
los van mijn dag op de 450 van Jos via Laps.nu geen eigen ervaring op SM's - dus ik ben mijn zoektocht maar gestart naar KTM 450/520/525 etc.

het zal voor mij echt een motor voor de fun worden, heb voor op straat nog een andere motor - dus schat in dat hij vooral voor de "spielerei" op straat, pottendijk, en hooguit is een light rondje offroad (om te proberen?) gebruikt gaat worden.
ik wil dus een beetje leuk, maar laagdrempelig instappen. vandaar dat mijn oog veelal valt op 520's & 525 van begin jaren 2000.

fris kappensetje erop, geschikte bandjes en volgens mij gaan met die banaan *O*
zaken als remmerij, vering etc. zou ik altijd nog kunnen aanpassen als ik ook daadwerkelijk vaak op Pottendijk ga rijden.

echter lees/hoor je wel is dat dit (>500cc) voor o.a. cross of pottendijk net "too much" is (lees: te fel, bokkig, lomp zwaar etc.) leek mij dat dit t.o.v. van een 450 mee zou moeten vallen? ben benieuwd of jullie daar ook ervaring mee hebben? leken mij namelijk wel bullit proof en geschikt voor dit doeleinde.:+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan