zijn er hier nog supermoto trackday liefhebbers?

Ik ben zelf gestart met een honda xr650r die volledig omgebouwd is tot supermoto...
Voor op straat is er in mijn ogen weinig waarmee je meer fun kan hebben en toch ook nog gewoon wat mee kan doen ipv een 450 met extreem onderhoud.

Op circuit... Veel fun! Het is een uitdaging om je staande te houden tussen de lichte machines en zeker niet onmogelijk.
Maar er is ook een reden dat ik na een tijdje een crf450r heb bijgekocht voor de trackdays. Gewoon omdat dit op circuit toch echt nog wel een klasse apart is.
 

Bijlagen

  • C5FC7D5C-1428-47A0-8F3B-81753C59EE08.jpeg
    C5FC7D5C-1428-47A0-8F3B-81753C59EE08.jpeg
    299,8 KB · Weergaven: 34
  • 3FD5AEEA-BE94-446D-81BD-13493126331C.jpeg
    3FD5AEEA-BE94-446D-81BD-13493126331C.jpeg
    101,3 KB · Weergaven: 35
Thx! ja zoiets leek mij inderdaad ook al! ik ga gewoon opzoek naar 'n leuke instapper en dan zien we wel hoe het bevalt *O* :]

Ik ben precies hetzelfde van plan. Mijn 1290 staat te koop en wil ook naar een SM.
Voor de ritjes op hoge snelheid heb ik nog een gsxr 1000 k6 staan.
Maar twijfel nu tussen een 450('19-'20) of een 690('19-'20).
De 450 is mooier op de baan maar een stuk meer onderhoud nodig, de 690 is misschien te zwaar op de baan. Maar die kan waarschijnlijk iets meer km aan zonder hele hoge kosten .
 
Voor de echte die-hards met bijbehorend budget;

Helaas ga ik niet mee.
precies in die week een concert staan waar ik al 2 jaar op wacht.
 
Bandenwarmers zijn weer in orde. Stekkers vervangen, trekbeveiliging opnieuw gestikt en een natte lap erover...

Komend seizoen wordt nog ergens de voorband vervangen. Zit nu een Goldspeed pre-cut slick op in 120/80 uit 2013. Zowieso te oud en de omtrek is te groot voor de bandenwarmers. Dus dat wordt een ContiAttack SM EVO (120/70) net als achter...

20230118_143455-01.jpeg
 
Bandenwarmers zijn weer in orde. Stekkers vervangen, trekbeveiliging opnieuw gestikt en een natte lap erover...

Komend seizoen wordt nog ergens de voorband vervangen. Zit nu een Goldspeed pre-cut slick op in 120/80 uit 2013. Zowieso te oud en de omtrek is te groot voor de bandenwarmers. Dus dat wordt een ContiAttack SM EVO (120/70) net als achter...

Bekijk bijlage 1840661
Nieuw voorbandje is binnen! Binnenkort even laten wisselen en dan mag het seizoen beginnen...

20230209_213121.jpg
 
Nieuw voorbandje is binnen! Binnenkort even laten wisselen en dan mag het seizoen beginnen...

Bekijk bijlage 1846795
Ik was zelf even aan het wachten met bestellingen omdat de omstandigheden nu onder de bewaartemperatuur (+5°C) liggen en al voorbeelden heb gezien van scheurtjes in de compound. :)
Montage officieel zelfs bij 20°C.
 
:t beter wordt het niet voor een eerste kennismaking. Beschermende kleding en gaan.
Als het bevalt en je wil meer, kom je daar vanzelf achter.

Ik begrijp niet zo goed waar de twijfel zit.
Aha oke, ik vroeg het me af hoe het daar aan toe gaat, en of er meer beginners zijn. Op de crossbaan heb je namelijk verschillende klassen.

SM op het circuit is wel echt nieuw voor mij en iedereen in de weg rijden heb ik namelijk geen zin in, vandaar.
 
Aha oke, ik vroeg het me af hoe het daar aan toe gaat, en of er meer beginners zijn. Op de crossbaan heb je namelijk verschillende klassen.

SM op het circuit is wel echt nieuw voor mij en iedereen in de weg rijden heb ik namelijk geen zin in, vandaar.
Zolang je maar op de ideale lijn/voorspelbaar rijdt. De snellere rijders kunnen dan makkelijk om je heen.
 
Ik ben ingeschreven, ik ben benieuwd!

Setje Mitas sportforce +, banden besteld en nog wat ander klein spul. Zo zou ik er helemaal klaar voor moeten zijn :t
 
De seizoensopener op Midland Lelystad.

Mocht ik het wat vinden zal op Midland ook nog een keer een training boeken.

Zijn er nog andere aanraders?
Mja Pottendijk Emmen is ook leuk. Ff een mailtje sturen naar de kartbaan en dan zetten ze je op een mail lijst en dan krijg je een paar dagen van te voren een mail met een datum wanneer er vrij gereden kan worden. Kost 35 euro voor een zondag. Wordt wel steeds drukker.
 
aha dat is wel ver uit de hoek voor mij (3uur enkele reis). Maar wie weet, eerst maar eens de seizoensopener.
 
Terug
Bovenaan Onderaan