zijn er hier nog supermoto trackday liefhebbers?

Mooie foto's! Zitten er nog 500 2takten tussen of is het allemaal 4takt?
Hier mijn 2-takje ... meestal ben ik met de 450 op de baan. Maar ik krijg het niet over mijn hart om deze weg te doen 😁
20190705_152641.jpg
20180719_141840.jpg
 
Ik ben gisteren avond bezig geweest met het ontluchten van een remsysteem voor een vriend. Hij heeft een Beringer 4 zuiger radiale klauw gekocht waar standaard een Beringer 17.5mm pomp bij zit maar hier zit een originele ktm exc pomp op met een 10mm zuiger. De ktm pomp is te klein om de rem goed te laten werken want alle lucht is eruit en de rem pakt heel laat en je knijpt hem zo tegen het stuur aan.

Ik zie dat @GiePilaar een Beringer schijf en remklauw gebruikt maar geen Beringer pomp. Welke rempomp gebruik jij?
Als er anderen met ervaring zijn met een Beringer remklauw. Welke rempomp hebben jullie gebruikt?
 
ik heb zojuist mijnes klaar.

heb ook nog een 500, maar om eerlijk te zijn, de 300 is gewoon beter
De 500 was binnengeweest bij MVS en die kreeg er een veilige 62pk uit, maar de 300 verkiest m'n voorkeur ( minder trillingen en elek starter :P )
Is het TPI model, powercommander,uitlaat, vhm kop en testbankje, resultaat is 55pk op het achterwiel.

jammergenoeg zijn ze dungezaaid leuke 2takts supermoto's


1620119348283.png



had hieronder nog de uitdraai van de 500.. zoals je kan zien is het als een traktor, weinig rpm's, daardoor niet de makkelijkste om te rijden, de 500 verdubbelt z'n Pk's in nog geen 2000rpm's

1620120211798.png



de 300 loopt een heel stuk gemoedelijker
1620121956777.png
 
Laatst bewerkt:
Ik ben gisteren avond bezig geweest met het ontluchten van een remsysteem voor een vriend. Hij heeft een Beringer 4 zuiger radiale klauw gekocht waar standaard een Beringer 17.5mm pomp bij zit maar hier zit een originele ktm exc pomp op met een 10mm zuiger. De ktm pomp is te klein om de rem goed te laten werken want alle lucht is eruit en de rem pakt heel laat en je knijpt hem zo tegen het stuur aan.

Ik zie dat @GiePilaar een Beringer schijf en remklauw gebruikt maar geen Beringer pomp. Welke rempomp gebruik jij?
Als er anderen met ervaring zijn met een Beringer remklauw. Welke rempomp hebben jullie gebruikt?
een 13-15 zal al voldoende zijn
 
ik heb zojuist mijnes klaar.

heb ook nog een 500, maar om eerlijk te zijn, de 300 is gewoon beter
De 500 was binnengeweest bij MVS en die kreeg er een veilige 62pk uit, maar de 300 verkiest m'n voorkeur ( minder trillingen en elek starter :P )
Is het TPI model, powercommander,uitlaat, vhm kop en testbankje, resultaat is 55pk op het achterwiel.

jammergenoeg zijn ze dungezaaid leuke 2takts supermoto's


Bekijk bijlage 1628037
Mooie motor.
De motor waar bovenstaand remsysteem op komt is een EXC250 tpi. Sinds kort zit daar de powercommander op en daar loopt hij duidelijk beter mee. Heb je veel verschil gemerkt toen de VHM kop erop gezet is?
 
ik heb die direct na aankoop aangepast, het zal niet zozeer in vermogen een winst geven want ik ben gegaan voor hoger volume / lagere squish.
Dus het vermogen is gewoon wat opgeschoven op de grafiek, dat in combo met uiteraard met de uitlaat en testbank sessie, zo hebben we een opmaat map kunnen maken, dat is wel nodig want standaard map op de PC kon beter.
 
@GiePilaar Welke rempomp gebruik jij op de 500 en welke diameter zuiger heeft die?

Heeft er hier iemand nog een rcs 15 met korte hendel of andere rempomp te koop?
 
@GiePilaar Welke rempomp gebruik jij op de 500 en welke diameter zuiger heeft die?

Heeft er hier iemand nog een rcs 15 met korte hendel of andere rempomp te koop?
Niet te koop, maar ik heb een 15mm rcs (de corta corsa) op mn fs450. Wat een geweldige rempomp om mee te rijden t.o.v. de originele. Kan ik je zeker aanraden
 
ik heb zojuist mijnes klaar.

heb ook nog een 500, maar om eerlijk te zijn, de 300 is gewoon beter
De 500 was binnengeweest bij MVS en die kreeg er een veilige 62pk uit, maar de 300 verkiest m'n voorkeur ( minder trillingen en elek starter :P )
Is het TPI model, powercommander,uitlaat, vhm kop en testbankje, resultaat is 55pk op het achterwiel.

jammergenoeg zijn ze dungezaaid leuke 2takts supermoto's


Bekijk bijlage 1628037


had hieronder nog de uitdraai van de 500.. zoals je kan zien is het als een traktor, weinig rpm's, daardoor niet de makkelijkste om te rijden, de 500 verdubbelt z'n Pk's in nog geen 2000rpm's

Bekijk bijlage 1628040


de 300 loopt een heel stuk gemoedelijker
Bekijk bijlage 1628053
Wat voor pijp zit er op de 500? Aan de grafiek te zien is er met een uitlaat nog wel wat vermogen te verschuiven, naar een hoger toerental dan nu het geval is.
 
@GiePilaar Welke rempomp gebruik jij op de 500 en welke diameter zuiger heeft die?

Heeft er hier iemand nog een rcs 15 met korte hendel of andere rempomp te koop?
Sorry, voor de late reactie.
Ik heb ook ooit een 15mm pomp gehad. Ideaal is 11-12mm dan heb je nig veel gevoel in de off road ook. 13mm kan ook, maar da's het randje voor mij. Ik heb er 1tje van motomaster/magura.
 
Sorry, voor de late reactie.
Ik heb ook ooit een 15mm pomp gehad. Ideaal is 11-12mm dan heb je nig veel gevoel in de off road ook. 13mm kan ook, maar da's het randje voor mij. Ik heb er 1tje van motomaster/magura.
De motor gaat alleen op de weg gebruikt worden. Ik heb er net een 19mm pomp op gezet om te kijken of het aan de te kleine pomp lag en deze had ik nog liggen en nu heeft hij gewoon geen gevoel meer. Dus er komt binnenkort een goede pomp op. Ik denk dat ik toch een 15mm ga proberen.

Dankjewel voor de reacties.
 
  • Leuk
Waarderingen: C4rN
Die gaan we inderdaad proberen. Hier op MF staat een mooie maar die reageert niet. :')
Is ook een oude advertentie.
Maar ook een lange greep, en die moet je eigenlijk niet hebben. Korte hendel is beter i.c.m. handkappen.

Gewoon bestellen bij SMX met TRW rempotje ipv originele brembo potje (13,- ipv 50,-) en SMX_2021 als kortingscode gebruiken.
Goedkoper ga je het niet (nieuw) vinden.
 
Is ook een oude advertentie.
Maar ook een lange greep, en die moet je eigenlijk niet hebben. Korte hendel is beter i.c.m. handkappen.

Gewoon bestellen bij SMX met TRW rempotje ipv originele brembo potje (13,- ipv 50,-) en SMX_2021 als kortingscode gebruiken.
Goedkoper ga je het niet (nieuw) vinden.
De 19 die hij heeft heeft een korte hendel en die zoek ik ook nog 1. De hendels kan je overschroeven zodat de 19 de lange hendel krijgt. Een potje heb ik nog liggen maar als hij niet meer reageert zal ik hem toch nieuw moeten kopen. Dankjewel voor de code.
 
Brembo RCS15mm is echt perfect voor een SM-klauw!
Dat hangt vooral af van je type klauw. Motomaster/beringer vragen een kleinere pomp als Brembo bijvoorbeeld.
Op asvalt maakt het allemaal niet zo heel veel uit (grip genoeg). Maar in het off road gedeelte heb je wel wat meer gevoel nodig. Op Lelystad bijvoorbeeld zet ik mijn hendel ook net wat verder van het handvat om wat meer directe bijtkracht te hebben.
Het is maar wat je van plan bent om ermee te doen.
 
Ik heb hier gisteren gebruik van gemaakt. Echt mooi om er zo eens kennis mee te maken! Eind van dit seizoen gaat mijn Husqy 350 crosser de deur uit en moet er een supermotard komen, bij voorkeur een Husqy FS450. Kan dit iedereen aanraden die twijfelt of dit iets voor ze is.
Wat voor een motorpak heb je? want dan moet ik je Zondag wel zien rijden!
Reed de 4 laatste sessies met GoPro op, dus dan moet ik je wel op beeld hebben :P

Dat hangt vooral af van je type klauw. Motomaster/beringer vragen een kleinere pomp als Brembo bijvoorbeeld.
Op asvalt maakt het allemaal niet zo heel veel uit (grip genoeg). Maar in het off road gedeelte heb je wel wat meer gevoel nodig. Op Lelystad bijvoorbeeld zet ik mijn hendel ook net wat verder van het handvat om wat meer directe bijtkracht te hebben.
Het is maar wat je van plan bent om ermee te doen.
Rijdt met Motomaster klauw en 15mm RCS. Werkt perfect en heb een mooi hard rempedaal dat goed doseerbaar is.
De 11mm van Motomaster zelf vond ik een te lange slag hebben.

Nog mensen die donderdag op Lelystad gaan rijden?

Gaan wel een heel aantal bekenden van mij, zelf zit ik op de fiets/bbq of op Assen als het weer voor de eerste activiteit tegenvalt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan