Zijn we dan toch eigenlijk kleinzielige moraalridders..

:N

Italianen zijn fantastische coureurs :Y *O* Kijk dat jij op een berg niet eens een V70 achter je kan houden zegt niks over die italiaan maar alles over jou _O-



;)

Dat is knap generaliserend gesteld!!

Dus daarom staan er zoveel bordjes met foto,s van jonge mensen langs alle populaire stuurwegen? blijkbaar gaat het toch nog vaak mis daar met die coureurtjes...

En ik heb in Italie 2 italianen op WildStars ingehaadl met een Iveco Camper van 8 meter lang :)
 
Los van de lesauto's, het gebeurt toch vaak genoeg dat mensen bijna (of totaal!) niet kijken en gewoon de voorrangsweg of rotonde op rijden en je vervolgens aan kijken met zoiets van "kan toch net!!!" -O-

Wat is het dan eigenlijk? Aso gedrag, onoplettendheid oftewel foutje of onbekwaamheid?? Hoe dan ook , het blijft vervelend en soms zelfs gevaarlijk!!!

Onoplettendheid. Met de gedachten overal zijn, behalve bij het rijden.
 
Ik ben nu eenmaal sneller met de motor, geconcentreerder als die koekblikkers en als je ziet wat ze allemaal uithalen met hun duffe koppen... dan wordt je vanzelf belerend... :)

Als ik in het koekblik zit, zie ik echter weer een hoop motorrijders die de meest domme dingen doen... dus ik kom maar tot één conclusie, vrijwel niemand kan goed rijden, behalve ik... O-)
 
:N

Italianen zijn fantastische coureurs :Y *O* Kijk dat jij op een berg niet eens een V70 achter je kan houden zegt niks over die italiaan maar alles over jou _O-



;)

ja en dus net zoveel over de andere 3 gasten waarmee ik samen reed.
Daarbij, een goede auto is sneller in de bochten dan welke motor dan ook. En een V70 D5 AWD kan hard de hoek om kan ik je verzekeren.
Maar goed, blijkbaar zou jij het wel kunnen.
 
ja en dus net zoveel over de andere 3 gasten waarmee ik samen reed.
Daarbij, een goede auto is sneller in de bochten dan welke motor dan ook. En een V70 D5 AWD kan hard de hoek om kan ik je verzekeren.
Maar goed, blijkbaar zou jij het wel kunnen.

Zie de ;) onderaan mijn vorige post. Was maar geintje. Idd is de gemiddelde italiaan als hij op weg is in italie een halve wilde. Heb het zelf van dichtbij meegemaakt dat zo'n kerel op een duc zichzelf (letterlijk) te pletter reed, en nog een heleboel momenten waarop je denkt :N :N

:)
 
Ik ben nu eenmaal sneller met de motor, geconcentreerder als die koekblikkers en als je ziet wat ze allemaal uithalen met hun duffe koppen... dan wordt je vanzelf belerend... :)

Als ik in het koekblik zit, zie ik echter weer een hoop motorrijders die de meest domme dingen doen... dus ik kom maar tot één conclusie, vrijwel niemand kan goed rijden, behalve ik... O-)

:+
 
ja en dus net zoveel over de andere 3 gasten waarmee ik samen reed.
Daarbij, een goede auto is sneller in de bochten dan welke motor dan ook. En een V70 D5 AWD kan hard de hoek om kan ik je verzekeren.
Maar goed, blijkbaar zou jij het wel kunnen.

D5 :? Doe mij maar T5 ;)
 
'k heb het al een paar keer voorbij zien komen maar idd, ik doe het ook, maar ben in de auto nog veel erger ...

Wat je je wel altijd moet realiseren dat de doorsnee weggebruiker ook iemand is uit onze doorsnee samenleving, met dezelfde doorsnee aan problemen, kopzorgen, kippigheid, gebrekkig inzicht en noem maar op. Dus tenzij je wilt gaan uitproberen hoe goed (of slecht) onze doorsnee samenleving rijdt, gewoon lekker defensief rijden en zo af en toe, als doorsnee burger met je vingertje wijzen en je hoofd schudden :+
 
Wat mij opvalt is dat er zoveel motorrijders al snel meewarig hun gehelmde hoof schudden of een boos vingertje schudden als een automobilist een fout maakt.

Het lijkt wel dat als een motorrijder een helm opzet het gros gelijk denkt beter te kunnen rijden dan alle automobilisten samen,terwijl 95% die motor rijdt ook gewoon een auto heeft..

Ik rij 35000 km met de motor en 35000 met de auto en zie vaak motorrijders belerend en hoofdschuddend reageren op mede weggebruikers

Wat zou dit schoolmeesters-gedrag nu eigenlijk veroorzaken? want ik zie ook zat motorrijders zich door het verkeer bewegen, op een manier waar ik kromme tenen van krijg.

Ben toch beneiuwd of er eerlijke motorrijders zijn hier die zichzelf er een beetje in herkennen, ik herken ze in ieder geval wel op de weg :)

Dit gedrag is adequaat en heeft te maken met de asymmetrie tussen de ellende die een automibilist kan veroorzaken bij een motorrijder en vice versa. Als jij kromme tenen al erg vindt, wees blij dat je nog tenen hebt!
 
Dit gedrag is adequaat en heeft te maken met de asymmetrie tussen de ellende die een automibilist kan veroorzaken bij een motorrijder en vice versa. Als jij kromme tenen al erg vindt, wees blij dat je nog tenen hebt!

Zo, kijk aan: Uit de reeks: "Moet ik het inpakken, of neemt u het zo mee ?".
 
Laatst bewerkt:
D5 :? Doe mij maar T5 ;)

m,n D5 met chipje en awd heeft bijna 500 nm .... moet je knap motorrijden rijden wil je bijblijven in de bergen ...

wel kleinzielig natuuurlijk; met een opgefokte diesel een beetje motoren proberen bij te benen :)
 
Is het even schudden eigenlijk niet een hele nette uitlaatklep? Even waggelen met het hoofdje, vergeven en vergeten en weer door.

Mooi toch?
 
m,n D5 met chipje en awd heeft bijna 500 nm .... moet je knap motorrijden rijden wil je bijblijven in de bergen ...

wel kleinzielig natuuurlijk; met een opgefokte diesel een beetje motoren proberen bij te benen :)

Ja ach, ben in de Pyreneeën een keer de berg af zoek gereden door een jochie op een Peugeot 103 (jaja, brommertje).. B| Had netjes een motorpak aan op zijn veredelde fiets en kwam met zo'n 100km/h naar beneden denderen met zn trommel remmetjes.

Toen heb ik wèl met mijn hoofd geschud :+
Voor de beeldvorming:
cyclo%20peugeot%20103%20V%20de%201977%20,%2050%20cc,dans%20son%20jus.JPG
_O-
 
Een gekietelde T5 is natuurlijk ook beangstigend maar aan de rook walm te zien was het duidelijk een diesel.
@ Luigibernau, sorry de ;) niet gezien.

Ik zat in de auto (kan het nu op de fiets), eigenlijk alleen op de heen weg naar mijn werk te vloeken en te tieren. Heerlijk is dat. Vertaalde overigens niet, naja zelden, naar associaal rij gedrag.
 
Maar zoals het verhaal van Peekster aangeeft, rijdt op een gegeven moment iedereen met ongeveer dezelfde snelheid. geef je dan gas om er langs te komen, moet je verderop toch echt weer van het gas af om die gemiddelde snelheid goed te houden, gevolg, dan zitten ze weer op je achterband....

Kijk wel uit met die gemiddelde snelheid.
Veel mensen denken dat die meting over de hele afstand plaats vindt, maar het wordt steeds opnieuw tussen twee palen gemeten.
Ik had ook altijd zoiets van: als ik het eerste gedeelte van het hele traject te hard heb gereden (rond de 100 op de teller meestal), laat ik 'm in het tweede deel wat verder terugzakken. Dat werkt dus niet.
Zegt trouwens wel iets over de afstelling: ondanks dat heb ik er nog nooit een verbaal gehad.

Met de auto zet ik daar meestal de cruisecontrol aan. Dan erger je je het minste.
 
Kijk wel uit met die gemiddelde snelheid.
Veel mensen denken dat die meting over de hele afstand plaats vindt, maar het wordt steeds opnieuw tussen twee palen gemeten.
Ik had ook altijd zoiets van: als ik het eerste gedeelte van het hele traject te hard heb gereden (rond de 100 op de teller meestal), laat ik 'm in het tweede deel wat verder terugzakken. Dat werkt dus niet.
Zegt trouwens wel iets over de afstelling: ondanks dat heb ik er nog nooit een verbaal gehad.

Met de auto zet ik daar meestal de cruisecontrol aan. Dan erger je je het minste.

Daar ben ik me van bewust, dus ik trap er niet in.
Op de A10 overigens staan er zat, bij elke op/afrit zo'n beetje...

Cruise contol in de auto staat bij mij ook heel vaak aan, heerlijk....
Alleen je merkt dan nog meer dan anders hoe onregelmatig andere automobilisten rijden qua snelheid.
Tunnels uit loop je ook heel snel op ze in vaak....
 
Ik schud mijn hoofd ook weleens. Dat doe ik als ik bijv. bijv. 2 km achter dezelfde auto gereden die niet naar rechts wilde o.i.d. Ik ga dan niet rechts inhalen, niet bumperkleven of seinen. Ik blijf er dan gewoon achter rijden en als ik er voorbij rijd schud ik mijn hoofd. Ik ben dan niet eens boos (dagen dat ik iets minder gehumeurd ben daar gelaten) maar hoop dat de ander zich beseft dat hij/zij, waarschijnlijk onbewust, andere mensen hindert. Het maakt me niet uit of het een automobilist / motorrijder / vrachtwagenchauffeur etc. is. Een middelvinger zal ik nooit gebruiken, mensen angst aanjagen ook niet.

Oh ja, als ik door een andere motorrijder tussen de rijstroken door word ingehaald omdat deze kennelijk 90 km/u nog stapvoets vind schud ik ook mijn hoofd, zonder doel, dan wel uit ergernis.

Is het belerend? Misschien wel, toch zie ik er het kwaad niet van in.

En ook ik maak (zat) fouten. Als ik daarmee iemand heb gehinderd dan steek ik mijn hand even op om me te verontschuldigen.

Overigens gebruiken automobilsitern meestal de claxon in de situatie waarin een motorrijder zijn hoofd schud.
 
Vandaag stak ik wild mijn hand op naar een automobilist die het nodig vond op 1-2m achter mij te rijden op een verder zo goed als verlaten weg. Raast me rakelings voorbij (ik reed 60 waar je 50 mocht), ik maak een niet zo heel beleeft gebaar, en hij gaat voor me zwalken. Wat afstand gehouden, helaas moesten we beide dezelfde kant op.

Op de snelweg even rap voor hem uitgereden, zit ie even later weer achter me :( . Hier koos ik maar eieren voor m'n geld en ben snel een baan opgeschoven. Tussen twee andere auto's in waar hij dus niet zou passen. Blijft ie naast me rijden, en zit er een jonge meid een foto van me te maken en wild/woest te gebaren dat ik opzij moest (???).

Voor de zekerheid (in het geval dat ze communicatie gestoord zijn en ze alleen wouden zeggen dat er iets was met mijn motor) nog ff gestopt op een tankstation maar niks mis mee.

Had helemaal niet voorgekropen, niet hard gereden, niet gefiltreerd, niks niet. Vraag me dus echt af waar die woede vandaan kwam.

Vind mezelf nu niet echt een kleinzielige moraalridder, maar soms mag je best respect hebben voor mensen die alleen met het hoofd schudden bij sommige capriolen :P

Ik maak zelf ook best fouten, en die worden ook opgevangen. Net zoals ik die van anderen opvang. Maar sommige acties... :N
 
Laatst bewerkt:
Dergelijke personen hebben al een negatief beeld van een motorrijder.
Zodra ze er dan 1 zien is het, kijk daar heb je er weer zo 1...
Vanaf dat moment doe je dan alles al verkeerd in hun ogen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan