Zijn we dan toch eigenlijk kleinzielige moraalridders..

ooit een keer een auto gehad die in een dorpje wild aan het knipperen was en mij vervolgens inhaalde, hij stopte en ik ook.
Hij maakte me duidelijk dat ik zonder nummerbord reed. hehe.

Stuk van de route terug gereden maar helaas... direct bij de politie langs gegaan voor een papiertje. Ik schrok van de kosten die het met zich mee brengt voor een nieuw nummerbord. Krijg je eerst een wit kentekenplaat en vervolgens dan weer een gele met een 1tje er op.
Had zelf van een stuk MDF een witte plaat gemaakt. En daar vervolgens 1000 km probleem loos mee rond gereden. Een goede week later krijg ik een brief van de politie dat mijn kenteken plaat af te halen is op het bureau in Hardenberg.

Helaas had de vinder geen briefje achter gelaten, was er namelijk enorm blij mee, heeft me veel gedoe en centen bespaard.
 
Dergelijke personen hebben al een negatief beeld van een motorrijder.
Zodra ze er dan 1 zien is het, kijk daar heb je er weer zo 1...
Vanaf dat moment doe je dan alles al verkeerd in hun ogen...

Hmja, dit soort mensen kom je onderweg wel eens tegen. Soms wekken ze de indruk dat ze van de politie zijn of dat ze het gebeurde gaan melden. Zielig.
Ik had er een paar weken geleden ook zo één. Had onderweg opeens een auto achter me waarvan de bestuurder driftige gebaren naar me maakte. Ik had er geen flauw idee van wat ik fout zou hebben gedaan, dus heb dat verder genegeerd. Ik stapte een paar minuten later van de motor af, stopte die auto vlak bij me.
De bestuurder keek me aan, pakte een notitieboekje en begon iets op te schrijven, waarbij hij op een gegeven moment ook m'n kenteken leek te noteren. Ik kon een glimlach niet onderdrukken. Ik maakte een stap zijn richting op om te vragen wat voor probleem hij had maar toen ging ie er als een haas vandoor. Tja......

Aan de andere kant: alsof sommige motorrijders geen last hebben van een negatief beeld......

Heel eenvoudig: leven en laten leven en niet steeds op alle slakken zout leggen. We doen allemaal wel eens wat fout. Wordt het een stuk minder gefrustreerd in het verkeer.
 
Als ik een automobilist bijna zie kleven achter een motorrijder, dan gaat het een stap te ver!

Dat sommigen zo gedesillusioneerd worden door hun eigen kleine wereld, dat ze niet meer het besef hebben van de mogelijke gevolgen van hun acties.
Bepaalde mensen beginnen asocialer te worden en krijgen een je-mon-foutisme, blijkt.
 
Laatst bewerkt:
Ik reed jaren geleden op een kruising af en ik moest linksaf voorsorteren om de snelweg op te gaan, waar ook een busje stond. Volgas 't busje voorbijgeknald, 'm ervoor geprakt en direct woest gebaren dat de bestuurder me moest volgen, dat snapte hij wel. Toen we de oprit opdraaiden leek hij toch door te rijden dus heb ik 'm de vluchtstrook opgesneden. Toen ik m'n motor stilzette voor 't busje werd ik bijna door twee undercoveragenten in een auto overhoop gereden (die stonden aan de andere kant van 't stoplicht te wachten op rood en waren ons achterna gekomen) en waren ze op z'n zachtst gezegd "not amused" met m'n actie, net als de bestuurder van 't busje die later aangaf dat hij aan een overval dacht.

Toen ik ze de openstaande deur van 't busje liet zien en de losliggende lading pijpen ging het opeens allemaal een stuk vriendelijker _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik reed jaren geleden op een kruising af en ik moest linksaf voorsorteren om de snelweg op te gaan, waar ook een busje stond. Volgas 't busje voorbijgeknald, 'm ervoor geprakt en direct woest gebaren dat de bestuurder me moest volgen, dat snapte hij wel. Toen we de oprit opdraaiden leek hij toch door te rijden dus heb ik 'm de vluchtstrook opgesneden. Toen ik m'n motor stilzette voor 't busje werd ik bijna door twee undercoveragenten in een auto overhoop gereden (die stonden aan de andere kant van 't stoplicht te wachten op rood en waren ons achterna gekomen) en waren ze op z'n zachtst gezegd "not amused" met m'n actie, net als de bestuurder van 't busje die later aangaf dat hij aan een overval dacht.

Toen ik ze de openstaande deur van 't busje liet zien en de losliggende lading pijpen ging het opeens allemaal een stuk vriendelijker _O-

Niet dat een motor het beste 'stop' middel is, maar heldhaftig is het wel.
Grappig dat die agenten die dan achter jullie reden... het zelf nog niet gezien hadden.
 
Als ik een automobilist bijna zie kleven achter een motorrijder, dan gaat het een stap te ver!

Dat sommigen zo gedesillusioneerd worden door hun eigen kleine wereld, dat ze niet meer het besef hebben van de mogelijke gevolgen van hun acties.
Bepaalde mensen beginnen asocialer te worden en krijgen een je-mon-foutisme, blijkt.

Ik zag eergisteren een idioot op 2 wielen bumperkleven achter een bestelbusje op een 80 km weg. Is die motorcollega dan ook asociaal? of gewoon stom?

In zo,n geval floep ik er gauw langs als het kan en hoop dat de motorrijder niks overkomt... :/ ik hoef iig niet eerste rij te zitten als ie d,r op knalt..

En linksrijders ga ik gewoon snel rechts voorbij: zonder hoofdschudden maar goed spiegelend en de auto inkijkend om te spotten wanneer ie ,m weer naar rechts kwakt :)
 
Ben toch beneiuwd of er eerlijke motorrijders zijn hier die zichzelf er een beetje in herkennen, ik herken ze in ieder geval wel op de weg :)

Weet je, bredebeier, in mijn ogen ben jij de kleinzielige moraalridder hier, en op de weg.

Lekker op je bmw-tje neerkijkend op de echte motor rijders. Gotogot, wat verfoei ik jou en je soort.

En leer, in God's naam, fatsoenlijk Nederlands typen.


Jij bent een absolute schande voor heel motor rijdend Nederland met je moraliserend geneuzel.
 
Nounou...... je hoeft het niet hem eens te zijn, maar dit gaat dan weer veel te ver.
 
Niet dat een motor het beste 'stop' middel is, maar heldhaftig is het wel.
Grappig dat die agenten die dan achter jullie reden... het zelf nog niet gezien hadden.
Volgens mij stonden die aan de andere kant te wachten (tegemoetkomend dus) :)

Nounou...... je hoeft het niet hem eens te zijn, maar dit gaat dan weer veel te ver.
Welnee, heb je niet door dat BigP een reincarnatie van God zelf is, in de vorm van een meeuw. Hij ziet dat het niet goed is, komt ff langs voor een verbale schijtpartij en vliegt dan weer lekker verder om ergens anders te preken.

Gods
BigP's wegen zijn ondoorgrondelijk :j
 
Laatst bewerkt:
Ik zag eergisteren een idioot op 2 wielen bumperkleven achter een bestelbusje op een 80 km weg. Is die motorcollega dan ook asociaal? of gewoon stom?

In zo,n geval floep ik er gauw langs als het kan en hoop dat de motorrijder niks overkomt... :/ ik hoef iig niet eerste rij te zitten als ie d,r op knalt..

En linksrijders ga ik gewoon snel rechts voorbij: zonder hoofdschudden maar goed spiegelend en de auto inkijkend om te spotten wanneer ie ,m weer naar rechts kwakt :)


Mensen die Links blijven rijden, kunnen niet opzij omdat hun ego het rechter baanvak inneemt. Dit gedrag is asociaal. Die mensen voelen zich groter dan een ander.
'Als ik jou niet zie, besta jij niet'; primaten gedrag!
 
Laatst bewerkt:
Weet je, bredebeier, in mijn ogen ben jij de kleinzielige moraalridder hier, en op de weg.

Lekker op je bmw-tje neerkijkend op de echte motor rijders. Gotogot, wat verfoei ik jou en je soort.

En leer, in God's naam, fatsoenlijk Nederlands typen.


Jij bent een absolute schande voor heel motor rijdend Nederland met je moraliserend geneuzel.




Voordeel van een GSA he :)
 
Vrachtwagen A die met 81 km/h vrachtwagen B in gaat halen die 80 hm/h rijd. Nou daar zakt mn broek echt van af, net als onnodig links rijden en geen richting aangeven
 
Vrachtwagen A die met 81 km/h vrachtwagen B in gaat halen die 80 hm/h rijd. Nou daar zakt mn broek echt van af, net als onnodig links rijden en geen richting aangeven
Kwam laatst twee vrachtwagens op de A27 tegen. De één probeerde de ander in te halen met 0,001 km/u snelheidsverschil. Inhaalactie duurde 15 kilometer... :N

Voordeel was wel dat de 15 daaropvolgende kilometers de weg geheel vrij was en ik lekker door kon knallen :9
 
Kwam laatst twee vrachtwagens op de A27 tegen. De één probeerde de ander in te halen met 0,001 km/u snelheidsverschil. Inhaalactie duurde 15 kilometer... :N

Voordeel was wel dat de 15 daaropvolgende kilometers de weg geheel vrij was en ik lekker door kon knallen :9


Met maar 15 kilometer moet je delta v wel 0.4 zijn ..
Met 1 km/u verschil aan 80/u is het maar 5.5 km in 4.5 minuten.
:+
 
Italianen zijn echte bumperklevers, zeker als ze een buitenlands kenteken zien willen ze sneller zijn :)

Toch vind ik dat daar minder agressie in het verkeer is dan hier, ze lossen het voor mijn gevoel vaak zwat zwieriger/makkelijker op en anticiperen beter op 2-wielers

In nederland is echt een ikke,ikke,ikke en de rest kan stikke verkeers-cultuur aan het ontstaan...

Zal wel iets te maken hebben met het verschijnsel van teveel ratten in een hokje waardoor ze elkaar uiteindelijk opvreten :/

Ik moet toch heel dikwijls met mijn licht flikkeren om een tegenmoetkomende Audi Q7, die een rij auto's voor hem aan het inhalen is, duidelijk te maken dat ik niet veel goesting heb om in het gras langs de weg te rijden..
Hetzelfde als je een vrachtwagen/tractor/iets traag in het algemeen ziet afkomen.. gas los, zo rechts rijden als je kan en de minste auto die even komt piepen op mijn rijvak gelijk terugsturen :)
 
Laatst bewerkt:
Ik reed jaren geleden op een kruising af en ik moest linksaf voorsorteren om de snelweg op te gaan, waar ook een busje stond. Volgas 't busje voorbijgeknald, 'm ervoor geprakt en direct woest gebaren dat de bestuurder me moest volgen, dat snapte hij wel. Toen we de oprit opdraaiden leek hij toch door te rijden dus heb ik 'm de vluchtstrook opgesneden. Toen ik m'n motor stilzette voor 't busje werd ik bijna door twee undercoveragenten in een auto overhoop gereden (die stonden aan de andere kant van 't stoplicht te wachten op rood en waren ons achterna gekomen) en waren ze op z'n zachtst gezegd "not amused" met m'n actie, net als de bestuurder van 't busje die later aangaf dat hij aan een overval dacht.

Toen ik ze de openstaande deur van 't busje liet zien en de losliggende lading pijpen ging het opeens allemaal een stuk vriendelijker _O-
Heb ook ooit een keer een auto voor een soortgelijk iets moeten laten stoppen. Bouwvakkert met aanhangert, klep open, grind dat er uit stuiterde. Reed toen zelf ook in mijn auto (met steenslag en sterretjes in de voorruit) maar zelfs dat viel niet mee (lees: duurde 2 km vol capriolen). Laat staan op de motor :}
 
Vandaag eindelijk eens mogen schudden met mijn hoofd.
In de verte rijdt een traktor, met daarachter een 10-tal voertuigen.
Ik haal de laatste 5 (dichtst bij mij) voertuigen in, zonder probleem.
Ik laat ruimschoots op tijd de tegenliggers langsrijden en maak me opnieuw klaar om gezwind de laatste 5 voertuigen en de traktor in te halen. In mijn achterhoofd speelt al de gedachte 1 van die klojo's zal zijn pinker aansteken en vlak voor mij naar links komen.
Oef, deze keer was ik fout in mijn veronderstelling...


De automobilist wachtte gewoon tot ik net naast hem kwam om dan uiteraard zonder richtingsaanwijzers zijn voertuig naar links te brengen. Ik dus meegegaan naar links (er was nog een beetje plaats en flink gas bijgegeven...) Toen ik naast de traktor kwam had ik even tijd om met het hoofd te schudden. (ik bekijk morgen of mijn camera het voorval heeft opgenomen, de batterijen waren bijna leeg)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan