Ik ga morgen naar utrecht...dus ga deze zeker ff bekijken!in Utrecht staan er ook een paar leuke,
zoals deze.
vaak heeft de motor er wel van te lijden als ie een span voortsleept, de banden slijten ook "vierkant" af bij spanrijden. de meeste bevestigingen gaan met kogels waar een klauw omheen grijpt, dit kun je met een steeksleutel losdraaien. het is wel een minuut of tien tot een kwartiertje werk. bedenk wel dat de bouten vaak geborgd worden met een splitpen die je er dan iedere keer uit moet wurmen.bij mz kun je de bevestigingen met de hand losdraaien.
samengevat:als je (heel) weinig met een zijspan en bijna altijd solo rijd kun je volgens mij best een keer een span aankoppelen zonder problemen. als je heel veel met het span eraan rijd ga je het aan de soloprestaties merken.
daarnaast is het nog zo dat je pas goed met een span kunt rijden als de motor er op aangepast wordt(de russen en mz daargelaten),oa door andere voorvork en evt wielmaat
gewoon een leuk spannetje voor weinig erbijkopen
Ik ga morgen naar utrecht...dus ga deze zeker ff bekijken!
Tusele
Of een "schwenker" aka "flexit"
ehm, door zijspanrijden gaat je frame krom staan, wat op den duur solorijden onmogelijk maakt, ook de banden worden 4 kant en zijn na 3000km zijspanrijden af, vooral de achterband. daarnaast moet je de spaken van het achyterwiel in de gaten houden en de overbrenging reduceren..
misschien is het een optie om voor weinig een MZ zijspancombi te zoeken?
Dit rijdt totaal anders dan een normaal zijspan, heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb vorige Zomer op zo een Schwenker gereden.
Het is net Solorijden met 1,5m ernaast,de lol die jij met een star Span
hebd is er niet meer.
Dit rijdt totaal anders dan een normaal zijspan, heeft iemand daar ervaring mee?
Tegenover de EML stand staat Heeler. Kunnen ook prima gechikt zijn voor "snel" af- en aan koppelen. Ik geloof dat ik op hun site heb gelezen dat het in 20 minuten kan met een beetje ervaring.
Edit: nooit beginnen te typen zonder Bachus zijn zegje eerst te lezen Powersl@ve...
Bedankt allemaal voor de info..
Wat je al in een klein weekje kunt bijleren!
Heeler leek ons nog het beste voor ons geval..ik vind de bak alleen wel erg vierkantig...MAar de prijs is schappelijk. Zelfbouwpakket voor kleine EUR3.000 evt optie voor aanpassing stuur kost EUR 500. moet je'm nog wel laten spuiten.
WE moeten ook nog navragen wat de aanpassing kost om de voor- en achterkant van de bak open te klappen. Die hebben ze nl ook sinds kort in produktie..De heeler kan trouwens alleen op BMW motoren gemonteerd worden.
Mannetje was helemaal blij..Hij vind BMW GS serie erg mooi, maar transalp en V-strom ook. Goed excuus nu om toch voor een BMW te gaan..Hij liep de hele beurs te stralen!!
Hallo,
hier een vraag van een absoluut groentje op zowel motorrijden als zijspan gebied..
Heb in aug 2005 rijbewijs gehaald en ca 3 mnd woon/werk gereden. Helaas moeten stoppen met rijden omdat ik nu zwanger ben(en dus niet meer in m;n broek pas...)
Jaaahaa was bekende "bijwerking" van zwangerschap...en ik hoop in juni weer op m'n motor te zitten...
Maar goed...mijn vent heeft ondertussen ook z'n rijbewijs en heeft m'n motor ingepikt.... Hij blij, maar als ik straks weer woon-werk ga rijden heeft hij pech!!
Er staat dus een 2e motor op het verlanglijstje. We overwegen een zijspan te kopen om daar straks de kleine in te zetten (in begin natuurlijk met in van ons 2-en erbij). Maar mijn hubbie en ik willen ook graag beide woon/werk rijden en dan zonder zijspan..(anders helpt 't nog niet in de file!)
De vraag is nu..kan je een 3-wieler ook weer makkelijk ombouwen naar een 2-wieler en weer terug naar een 3-wieler? Hoe snel kan je zoiets ombouwen? En zijn de constructies wel geschikt om vaak aan/afgekoppeld te worden??
Groetjes Tusele
Bedankt voor de tips...
Had ik zelf inmiddels ook al uitgevogeld...maar je kan nooit teveel info hebben hè??!!
Tusele
Jij woont niet zo ver weg, ik wil wel helpen met leren!
He Bachus, opzouten, dat is mijn afdeling
SPAM klik eens op huisje rechts boven EINDE SPAM
He Bachus, opzouten, dat is mijn afdeling