zijspan ezs geremd of ongeremd???

Hij staat natuurlijk best wel hoog op de poten met de originele wielen en echt breed is het allemaal niet.

Je schrijft, dat je bent wezen kamperen. Had je veel bagage/gewicht bij je, vrouw achterop en hond in de bak? Originele demper achter? Zijkoffers en bagagerek op de motor volgepakt en misschien ook nog eens een tanktas? Leeg bagagerek op het zijspan?

Als je in Puth bij Schinnen woont, dan is dat niet zo ver van mij vandaan en wil ik wel eens voor je kijken, als je hier prijs op stelt, voor je naar EZS rijdt.

Roep maar.

Richard 8-)
 
Had vandaag nog met hem gebelt hij had het erg druk.

Slingertje, Ja ik woon boven op de berg, ik weet niet waar jij woont anders wil ik wel langskomen .Was ook even bij Mokam geweest een monteur die ook zijspan rijd en even een ritje heeft gemaakt hij zij ook dat de achterveer veel stijver moest, Ik had het span goed vol geduwd een klein tasje op de drager hondje erin en vrouwtje achterop had de koffers van de motor wel vol zitten maar heb alle zware spullen achter in het span gedaan en de lichte spullen in de koffers van de motor.
 
Laatst bewerkt:
Het hoeft ook niet op de weg daarheen........ O-)

Ik bedoel een van de komende dagen. Kan ook wel naar jou toe.

Richard 8-)
 
Laatst bewerkt:
Hum, eerst stond er alleen maar de eerste regel in de laatste bericht. Bijna gemist *D

Zullen we een afspraak over PM maken. Ik kan je geen PM sturen over MF. Dat moet ik denk ik nog aangezet worden.

Ik woon in Heel en als je daar na vandaag nog niet van gehoord hebt……… :(

Richard 8-)
 
Hum, eerst stond er alleen maar de eerste regel in de laatste bericht. Bijna gemist *D

Zullen we een afspraak over PM maken. Ik kan je geen PM sturen over MF. Dat moet ik denk ik nog aangezet worden.

Ik woon in Heel en als je daar na vandaag nog niet van gehoord hebt……… :(

Richard 8-)


Ik heb afgelopen donderdag nog bij de heren van heel geslapen. Ik was daar voor de begeleiding van de enecotour.
 
Zaterdag ben ik weer gaan rijden heb de zakken met zand eruit gehaald en vervangen door jerrykans met water totaal 30L, ben toen gaan rijden met vrouwtje achterop,zonder hond want het was wel erg warm voor haar.Vrouwtje vond de motor erg onstabiel achter voor viel wel mee,ben toen gestopt en heb de jerrykannen in de bak gezet waar normaal de hond zit nu ging het een stuk beter durfde zelfs 90/100 te rijden ,bochten ging ook een stuk beter, maar de lange lrechtse bochten vind ik nog steeds vreemd(eng) bang dat ik weer naar de verkeerde weg schiet, of dat de boel omkiept,kan dit trouwens!!?.
Maar heren het plezier begin weer langzaam terug tekomen.
Volgende week een nieuwe achterveer en mischien laat ik gelijk een autobandje achter erop zetten, zal hem straks eens mailen en vragen als hij er 1je voor me heeft.
 
Zaterdag ben ik weer gaan rijden heb de zakken met zand eruit gehaald en vervangen door jerrykans met water totaal 30L, ben toen gaan rijden met vrouwtje achterop,zonder hond want het was wel erg warm voor haar.Vrouwtje vond de motor erg onstabiel achter voor viel wel mee,ben toen gestopt en heb de jerrykannen in de bak gezet waar normaal de hond zit nu ging het een stuk beter durfde zelfs 90/100 te rijden ,bochten ging ook een stuk beter, maar de lange lrechtse bochten vind ik nog steeds vreemd(eng) bang dat ik weer naar de verkeerde weg schiet, of dat de boel omkiept,kan dit trouwens!!?.
Maar heren het plezier begin weer langzaam terug tekomen.
Volgende week een nieuwe achterveer en mischien laat ik gelijk een autobandje achter erop zetten, zal hem straks eens mailen en vragen als hij er 1je voor me heeft.

Een nieuwe en zwaardere achterveer zal wel flink schelen denk ik, was bij mij ook zo

Hoeveel druk heb je in je banden zitten?
 
Laatst bewerkt:
Heb er nu 3 Bar in op advies van mijn Bmw dealer die een proefritje gemaakt had,wist niet dat er zo veel in mocht.
 
misschien dat de spaakvelgen niet op het zijspanrijden voorzien zijn en dat het deze zijn die een beetje wiebelen :?


:N De spaken in gs wielen zijn eigenlijk lange bouten. Dat zou het probleem niet moeten zijn.
Zelf zou ik eerst eens een tijdje met gewicht in de bak en zonder passagier achterop rond gaan rijden om te kijken hoe het dan is. Vanaf daar kan je dan verder kijken.
 
Vanmiddig weer wezen rijden nu met hond en 30L water achter in, het ging alweer een stukje beter. Had vandaag het doek eraf gehaald hond vond het prachtig. Maar ik ga het deze week eens proberen zonder vrouwtje achterop, eens kijken hoe dat aanvoelt. Maar de bochten naar links gaan me steeds beteraf,naar rechts ben ik maar bang dat ik om klap zeker in een lange bocht waar je normaal solo gemakelijk met 80 door kan. Onder het rijden kwam ik nog een zijspanrijder tegen(goldwing) heb een tijdje achter hem gereden en wat me opviel was dat hij de rem gebruikte bij de bocht,zo heb ik het niet geleerd met lessen dacht ik. Ik heb zelf de rem van het span gekopeld aan de voorrem.
 
Vanmiddig weer wezen rijden nu met hond en 30L water achter in, het ging alweer een stukje beter. Had vandaag het doek eraf gehaald hond vond het prachtig. Maar ik ga het deze week eens proberen zonder vrouwtje achterop, eens kijken hoe dat aanvoelt. Maar de bochten naar links gaan me steeds beteraf,naar rechts ben ik maar bang dat ik om klap zeker in een lange bocht waar je normaal solo gemakelijk met 80 door kan. Onder het rijden kwam ik nog een zijspanrijder tegen(goldwing) heb een tijdje achter hem gereden en wat me opviel was dat hij de rem gebruikte bij de bocht,zo heb ik het niet geleerd met lessen dacht ik. Ik heb zelf de rem van het span gekopeld aan de voorrem.
zal nog beter gaan als vrouwtje niet op de motor zit , gewicht is beter verdeeld dan .
de rem gebruiken in rechter bocht is normaal , en in de bocht terug gas geven dan draaid de motor rond het span
 
En welke rem gebruik je dan als ik met de voorem rem dan remt het span ook.
 
in jouw geval dus achterrem gebruiken , dan wil de bak bij een bocht naar links doorrollen, en bij bocht naar rechts een dot gas bijgeven . maakt het sturen iets lichter
 
En in rechter bochten zoveel gas gaan geven dat bij het uitkomen van de bocht de bak net omhoog begint te komen.

Heb je maximum versnelling, staat leuk en zit je ook aan hogere snelheden
 
Terug
Bovenaan Onderaan