Zijspan rijles / bijscholing

Hans6274

Die hard MF'er
26 sep 2021
337
206
Heuvelland
Ik ben aan mijn derde span bezig….
Het eerste was een Guzzi V50 met velorex, even kopen om te proeven hoe het is. Ja, dat lijkt me wel wat, Guzzi er weer uit en een DNEPR aan een Laverda uit ‘69 gebouwd (Ander draadje…)
De Laverda stuurde voor geen meter dus de bak er weer af en de deur uit.
Nu heb ik de R100 gekocht van Toon (weer een ander draadje) en deze stuurt en gaat goed!

Maar, ik ben geen expert met zijspan rijden en zou wel een lesje willen doen bij de een of de ander. Oké, je komt dan terecht bij Rob zomaar even 220 km verderop, bij Anke Krol, even 180 km verderop…. En Jan Schilder is nog wat verder weg.

Heeft iemand een tip voor een cursus, bijscholing of hoe je het ook noemt wat meer in de buurt van Zuid-Limburg?
 
220km van Lelijkstad? Zo groot is Nederland toch helemaal niet? Halflive opent maps................. Oh, jawel, Kerkrade 250km, Vlissingen 230, Zelfs Delfzijl, het end van de wereld, is dichterbij.
Als je uit het zuiden komt, is Ad van Gils dan een optie?
 
Dan toch maar een stukje rijden voor de cursus. Het zal zeker de moeite waard zijn. Succes. :]
 
Hallo ook ik woon iin zuid limburg, net een span gekocht, mijn eerste dus 0 ervaring, over 3 weken de cursus bij Anke Krol, de span wordt door het bedrijf waarik hem gekocht heb netjes thuis afgeleverd omdat een eerste lange rit niet echt aan te bevelen is ivm geen ervaring, kijk al uit naar mn ,zijspan en de cursus
Grt Roland.
 
  • Leuk
Waarderingen: RuuT
Hallo ook ik woon iin zuid limburg, net een span gekocht, mijn eerste dus 0 ervaring, over 3 weken de cursus bij Anke Krol, de span wordt door het bedrijf waarik hem gekocht heb netjes thuis afgeleverd omdat een eerste lange rit niet echt aan te bevelen is ivm geen ervaring, kijk al uit naar mn ,zijspan en de cursus
Grt Roland.
Oke, jij hebt de Pan 1300 gekocht…..
 
Hallo ook ik woon iin zuid limburg, net een span gekocht,

Proficiat! Mooie omgeving om te rijden! Ik zit ook in het zuiden. Ik ben nu net voorbij het moment dat ik dacht dat ik het wel kon, zijspanrijden. Twee schrikmomenten gehad, waarbij de bak ongewild omhoog kwam (in het eerste bochtje in Noorberk, vanaf Mheer en een tussen Beutenaken en Euverem, vlak voor het nieuwe vakantiepark). Gelukkig geen brokken gemaakt. Nu rijd ik weer als Captain Slow door de omgeving. Dit weekend maar weer ballast in de bak!
 
Proficiat! Mooie omgeving om te rijden! Ik zit ook in het zuiden. Ik ben nu net voorbij het moment dat ik dacht dat ik het wel kon, zijspanrijden. Twee schrikmomenten gehad, waarbij de bak ongewild omhoog kwam (in het eerste bochtje in Noorberk, vanaf Mheer en een tussen Beutenaken en Euverem, vlak voor het nieuwe vakantiepark). Gelukkig geen brokken gemaakt. Nu rijd ik weer als Captain Slow door de omgeving. Dit weekend maar weer ballast in de bak!
Ik dacht ook wel te kunnen rijden, koop ik een Rus, bij een goede bocht vliegt die bak omhoog, ik stamp achterrem in..... "doet niks" en ik schraap zo langs een geparkeerde auto, allemaal krassen er op (eigenlijk meer dacht ik dan dat ik had geraakt maar goed)

Ik aanbellen bij mensen,.... ja, sorry ging niet helemaal goed.... die man kijken naar zijn auto.... "ah joh, ding zat al helemaal vol krassen"
Die man was zo verbaasd dat ik het netjes kwam melden aan de voordeur, die vond dat zo ontzettend eerlijk dat hij zei ; "er zaten al krassen op, laat maar doen, het is wel goed, bedankt voor je eerlijkheid!"

:t
 
Terug
Bovenaan Onderaan