Zijspanrijden in Limburg?

Janenjoep

MF veteraan
21 jun 2010
2.989
1.050
Sittard
Ik ben niet de eerste met de vraag, en waarschijnlijk ook niet de laatste:
verzorgingstehuis de Lemborgh in Sittard wil haar bewoners een dagje uit schenken, en vraagt daarvoor zijspanners. ik ben al eens meegeweest en de dankbaarheid van je passagier(e) is geweldig! Hier wonen 155 mensen met een geestelijke of lichamelijke beperking, en voor hen is een rit in een zijspan een belevenis die hun huidige leven weer wat kleur geeft, en ze zijn dan ook dankbare en enthousiaste passagiers.

Kortom, zorgcentrum de Lemborgh zoekt zijspanners die 15 mei 2011 wat tijd willen spenderen; de rit zal ongeveer 1,5 uur van je tijd in beslag nemen, en daarna is er natuurlijk koffie met vlaai.
Je kunt info krijgen en je opgeven middels een pd-tje aan mij. namens de bewoners: hartstikke bedankt!!
 
Gezien de landelijke zijspandag waar zo'n beetje iedereen heen gaat denk ik dat je niet veel reactie zal krijgen hier.. Wel een leuk initiatief natuulijk. Succes.
 
Helaas, dat weekend zit ik al vol. Probeer het ook eens op de grensland groep van dreiradler Daar kijken meer zuidelijke Nederlanders en wat Belgen en Duitsers, dat kan ook nog wel wat opleveren.
 
Een run dus. Zondag 15 mei vanuit Sittard. Denk dat je die dag moeilijk voor elkaar gaat krijgen veel zijspannen bij elkaar te krijgen. Maar ja, een kleine run is ook een run. Onze club organiseerde vroeger (25 tot 30 jaar geleden) ook een aantal jaren een run in Zuid Limburg. Vertrek en eindpunt lag in Meerssen. Met als tussenstop bv Steiner Bos, bij goed weer lekker buiten, bij slecht weer een dolfijnenshow show in het Dolfinarium, speciaal voor onze groep, Totaal rijders, begeleiders en "gasten" ruim 300 mensen. Met koffietafel enz. na afloop voor iedereen.

Met Franciscusoord in Houthem-Meerssen had ik een afspraak met de directeur. In de hal vroeg ie waarom het ging, en stuurde me meteen weg. Neen, dat kunnen die niet. Hij wilde absoluut niet met me praten. Leuk was dat de dag zelf een stuk of 10 van hen die daar verbleven met taxibusjes en rolstoelen "stiekem" kwamen en dus toch meegingen.

Sittard, daar deden we wel eens wat. We gingen dan met 3-4 zijspannen van onze eigen club erheen en reden dan kleine rondjes (1 km of zo ) met iedereen die maar wilde door de eigen, zeer grote parktuin om het instituut heen. Gewoon een paar uurtjes op zaterdagmiddag, zo van 2 tot 5, en om 5 was het daar dan etenstijd. Heb je lekker geen organisatie aan, geen EHBO, geen arts, geen politie, voldoende begeleiders, vrachtwagen voor de rolstoelen, VOLDOENDE !! invaliden- toiletten op de rustplaats. een goed en een slecht weer programma, team motorrijders om de wegen af te zetten, en die ook herhaalde malen moeten oefenen.
Laat je NIET uit het veld slaan door mij. Doe het, groot, klein, misschien zelfs alleen op het terrein. Zoiets kun je opbouwen, ook binnen de zijspanwereld, want er is nogal wat vraag naar run rijders. En hou ons op de hoogte hier ..... !!!!

Laat mij nog iets vertellen, om je te stimuleren. Hoewel jij dat niet echt nodig hebt. Ik werkte in de bibliotheek en ergens in de loop van het jaar komt een "pupil" naar me toe en begint mij op de borst te slaan. En best wel hard. Ik snapte er niks van. Bleek wat later hij was al 2 maal met ons meegeweest en was daar maar wat trots op. De herinneringsfoto's die wij maakten en zowel de zijspanrijder als de "gast" kreeg, hingen boven zijn bed. De foto' s dus geplakt op een plakkaat met ook ons embleem en wat tekst er op. De jongen herkende dus het embleem op mijn t shirt dat ik aanhad terug. Voor hem was het dus wel inderdaad een topdag in het jaar om met het zijspan weg te gaan. Dus, doen !!Het is gewoon leuk en dankbaar werk. En eventueel stapje terug en klein(er) beginnen.

De bedoelde zijspanrijders groep. bij dreiradler.org is GSA (het deel rond Aken tot 100 km) en heet Grenzland Sidecar Association. We zijn nu nog maar 11 man, waaronder ik, heeft in het verleden ook geprobeerd in Kerkrade een run te organiseren, maar er was te weinig animo van zijspanrijders. De groep is momenteel "rustende", weinig beweging. Je kunt beter de hele zijspanrijders groep aanspreken (en niet GSA alleen dus) zoals de groep die zich noemt "Stammtisch Moenchengladbach". Daar leest iedereen wel op dat forum.
Bedenk je van tevoren goed waar je voor kiest (run of alleen op het terrein). Wat wordt er verder geboden, kan men kamperen enz. En het beste is als je eens een vrijdagavond zelf naar MonchenGladbach rijdt. "Verkoopt" beter. Sprechen Sie Deutsch !?

Hou ons op de hoogte svp. Succes!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan