Zijstandaard switch omgekeerde werking

Status
Niet open voor verdere reacties.

waynus

MF veteraan
21 okt 2013
2.491
1.688
(Hopelijk) een simpele vraag:
De zijstandaard + switch op een Ducati Monster 620IE werd vervangen.
De originele versie had de schakelaar op de voorzijde gemonteerd, de vervanger zit aan de achterzijde waardoor de switch dus de andere richting opdraait.
Logisch gevolg... Motor slaat af bij ingeklapte zijstandaard, is wel rijdbaar bij uitgeklapte zijstandaard.

Is dit aan te passen of is dat ingesteld in de ECU (open/close omdraaien) ?
 

Bijlagen

  • 53910236b.jpg
    53910236b.jpg
    51,7 KB · Weergaven: 25
Gewoon zorgen voor de juiste schakelaar, dat is verreweg de makkelijkste en waarschijnlijk de goedkoopste optie. Tenzij de schakelaar achterste voren zit. Dan zoals hierboven aangegeven op de juiste manier monteren.
 
(Hopelijk) een simpele vraag:
De zijstandaard + switch op een Ducati Monster 620IE werd vervangen.
De originele versie had de schakelaar op de voorzijde gemonteerd, de vervanger zit aan de achterzijde waardoor de switch dus de andere richting opdraait.
Logisch gevolg... Motor slaat af bij ingeklapte zijstandaard, is wel rijdbaar bij uitgeklapte zijstandaard.

Is dit aan te passen of is dat ingesteld in de ECU (open/close omdraaien) ?
Kan je dat messingkleurige dingetje er niet uithalen en 180 graden gedraaid weer monteren? Die Chinezen hebben het in elkaar gekregen, dat zou jou ook moeten lukken.
 
Gewoon zorgen voor de juiste schakelaar, dat is verreweg de makkelijkste en waarschijnlijk de goedkoopste optie. Tenzij de schakelaar achterste voren zit. Dan zoals hierboven aangegeven op de juiste manier monteren.
Gaat niet over de schakelaar.
Zijstandaard, bevestigingsplaat horen bij elkaar.
Van beide versies heb ik de passende schakelaar. Zal nog eens proberen om de 'oude' versie op de 'nieuwe' te monteren, kijken of dat verschil geeft.

EDIT: past helaas niet
 
Laatst bewerkt:
Kan je dat messingkleurige dingetje er niet uithalen en 180 graden gedraaid weer monteren? Die Chinezen hebben het in elkaar gekregen, dat zou jou ook moeten lukken.
Nee, helaas niet - slechts één montagerichting mogelijk.
Schakelaar zou niet meer overeen komen met bevestingingsplaat.
 
Ik kan inderdaad doorverbinden, maar dan is deze dus altijd in status 'ingeklapt'.
Dan kan ik alvast rijden, maar is de sensor niet meer werkzaam.

Na vergelijk van beide versies (Monster / SS) vermoed ik dat de werking omgedraaid is in de ECU van de SS versie.
Zit niets anders op dan een andere te zoeken vrees ik.
 
Gewoon weg laten .
Nooit begrepen waarom die er op zou moeten zitten de motoren hebben het 80 jaar zonder gedaan waarom dan nu wel ?
Dacht dat vroeger ook, tot je hem toch eens vergeet en vertrekt. gelukkig was de eerste links bocht er al na 200m en ik dus nog met relatief lage snelheid in de gracht ben beland.
die ene schakelaar heeft me toen een radiator, een rijdag naar de kloten en een dag repatriering en herstelling gekost. sinds zit hij er altijd op.
 
Dacht dat vroeger ook, tot je hem toch eens vergeet en vertrekt. gelukkig was de eerste links bocht er al na 200m en ik dus nog met relatief lage snelheid in de gracht ben beland.
die ene schakelaar heeft me toen een radiator, een rijdag naar de kloten en een dag repatriering en herstelling gekost. sinds zit hij er altijd op.
Daarom hebben ze er een schakelaar tussen gezet.
 
Dacht dat vroeger ook, tot je hem toch eens vergeet en vertrekt. gelukkig was de eerste links bocht er al na 200m en ik dus nog met relatief lage snelheid in de gracht ben beland.
die ene schakelaar heeft me toen een radiator, een rijdag naar de kloten en een dag repatriering en herstelling gekost. sinds zit hij er altijd op.
Hmmm ik rij motor van 1974 zelf in het leger was ik een motormuis maar de zijstandaard heb ik voor ik het me herinner nooit vergeten wel een keer de schijfremslot maar daar had ik geen schade van gelukkig
 
Ik bedoel meer met de bedrading dat het wel werkt? Kijk in het bedrading schema hoe dit geschakeld zit misschien kun je iets bedenken dat de werking weer omgedraaid wordt bv draden omdraaien/solderen of d.m.v. relaiscontact schakelen of andere elektronica diodes etc

up hangt tie vaak aan massa , down van massa af.
 
Laatst bewerkt:
Ik had gedacht dat de begin post voldoende duidelijk was, niet blijkbaar - waarvoor mijn excuses.

versie 1:
steun + montageplaat voor schakelaar voorzijde

versie 2:
steun + montageplaat voor schakelaar achterzijde

versie 1 dient te worden vervangen (steun geplooid)
steun / montageplaat van versie 1 en 2 kunnen niet worden gewisseld.
Beide versies gebruiken dezelfde versie van schakelaar. (zelfde richting circuit open / gesloten)
Omhoog geklapt = circuit gesloten. Bij Versie 2 is dat dus omhoog geklapt = circuit open

Ik heb alles opnieuw uitgemeten en theoretisch zou het werken met de massa draad en 1 van de schakeldraden om te wisselen.
Ik ga aan het solderen en test het uit.

Wordt vervolgd!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan