• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

zilveren R1 met 'gouden' voorvork?

FragDaddy

MF veteraan
Lid geworden
8 sep 2002
Waarderingsscore
1
Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een nieuwe motor. Mijn oog viel op een mooie zilveren R1. Maar volgens mij hebben die zilveren R1's altijd een zwarte voorvork, en alleen de rood-witte een 'gouden' vork?

kan iemand hier meer duidelijkheid over geven. en nee het is geen Ohlins vork (helaas) zou het een schade fiets zijn met een andere vork? of een rode R1 met ander bodywork? of heeft yamaha ze wel zo geleverd?

full

Klopt, in zowel 2002 als 2003 werd de zilveren versie met zwarte voorvork geleverd en de blauwe en rode met gouden voorvork. Dus, of de vorige eigenaar vond dit mooier, of hij is een keer goed onderuit gegaan.
De zilveren 2004 R1 heeft overigens wel een goudkleurige voorvork.

Klopt, in zowel 2002 als 2003 werd de zilveren versie met zwarte voorvork geleverd en de blauwe en rode met gouden voorvork. Dus, of de vorige eigenaar vond dit mooier, of hij is een keer goed onderuit gegaan.
De zilveren 2004 R1 heeft overigens wel een goudkleurige voorvork.

Had ik het toch goed. bedankt!

Hallo,

Ik ben eerste eigenaar van mijn rode 2002 R1 die volledig ongevalvrij is en die heeft toch ook een zwarte 'onderstuk' voorvork net als alle anderen R1-nen hier in België.

Is dus volgens mij de normaalste zaak, ik heb trouwens nog geen R1 gezien met een gouden of het moest een öhlins voorvork zijn.

Greetz
Chris

Je moet goed opletten. Er doen veel Duitse schadefietsen de ronde. Schijnt echt een grote hobby van een hoop mensen te zijn :r

yep, waarschijnlijk omdat een hoop mensen met 10 kilometer motorrijervaring nog steeds vinden dat een R1 best een leuke fiets is om mee te beginnen.

Je moet goed opletten. Er doen veel Duitse schadefietsen de ronde. Schijnt echt een grote hobby van een hoop mensen te zijn :r

Ik snap nog steeds niet wat het probleem is van een schade fiets als hij toch netjes is opgeknapt???? Dat moet iemand toch echt eens uitleggen.

Je wordt hier zowat gelyncht als je een schade motor opknapt....moet iedereen dan maar de onderdelen gaan verkopen ofzo???

Als een motor GOED is opgeknapt is hij weer net zo goed als eentje die geen schade heeft gehad....anders hoef je hem ook niet op te knappen.

Tuurlijk hoor je het er wel bij te zeggen, maar op zich maakt het geen flikker uit.

Ik snap nog steeds niet wat het probleem is van een schade fiets als hij toch netjes is opgeknapt???? Dat moet iemand toch echt eens uitleggen.

Je wordt hier zowat gelyncht als je een schade motor opknapt....moet iedereen dan maar de onderdelen gaan verkopen ofzo???

Als een motor GOED is opgeknapt is hij weer net zo goed als eentje die geen schade heeft gehad....anders hoef je hem ook niet op te knappen.

Tuurlijk hoor je het er wel bij te zeggen, maar op zich maakt het geen flikker uit.

zit tussen de oren, maar zeg zelf, als jij kan kiezen uit 2 dezelfde fietsen, maar de 1 heeft schade gehad, welke zou jij dan nemen? ...

zit tussen de oren, maar zeg zelf, als jij kan kiezen uit 2 dezelfde fietsen, maar de 1 heeft schade gehad, welke zou jij dan nemen? ...

Precies. als die motor nog veel goedkoper zou zijn, zou ik er nog eens over nadenken.. maar voor dezelfde prijs heb ik het liefst een fiets die nog nooit schade heeft gehad

yep, waarschijnlijk omdat een hoop mensen met 10 kilometer motorrijervaring nog steeds vinden dat een R1 best een leuke fiets is om mee te beginnen.

:^ om maar niet te praten over de zomerrijders die met 5000km/jaar op de teller vinden dat ze net zo als goed Rossi zijn.

[me]EdwinO die met angst en beven uitkijkt naar de eerste zonnestralen van maart '( .[/me]

update: ik ben vanmiddag even bij die motor wezen kijken. De motor heeft bijna 10.000 km op de teller staan en natuurlijk heb ik meteen die vreemde vork aan een inspectie onderworpen.. en jawel. de remklauwen werden al wat 'valer' (hadden dus al 10.000 km gemaakt) en de bevestigingsbouten waarmee de klauwen aan de vork zaten, en ook alle andere bouten en de vork zelf waren gloednieuw: de markeringen zaten er nog op en alles glom als nieuw.

die vork is er dus zeker pas ingezet en daaruit concludeer ik dat de motor van voren in elkaar gezeten heeft. de enige andere aanwijzing die ik kon vinden was een geschaafde remhendel. voor de rest was er niets aan de motor te zien. (al was het aardig donker in de showroom, stond de motor tussen 2 andere fietsen in en heb ik er verder niet zoveel tijd meer aan besteed.)

maargoed. zoals ik al zei: ik heb liever een motor die geen schade gehad heeft. Al is dat natuurlijk niet altijd makkelijk te zeggen. als er in dit geval een zwarte voorvork gebruikt was had ik veel minder snel gezien dat die bouten allemaal veel te nieuw waren.

disclaimer: ik zeg niet dat dit een slechte fiets is. ik heb er niet op gereden, ik heb hem verder niet goed bekeken of onderzocht. grote kans dat er absoluut niets mis mee is, maar ik durf gewoon het risico niet te nemen dat er wel wat mee is. :)

Als ik zelf een schadefiets zou opknappen, zou ik er geen problemen mee hebben omdat ik dan WEET dat ie weer zo goed (of beter) als nieuw is.

als een onbekende de motor heeft opgeknapt, wie garandeert mij dan dat alles 100% is?

Laatst bewerkt:

dank je! jou foto toont ook dat de remklauw en de bevestigingsbouten wat 'doffer' beginnen te worden.

wat voor uitlaat heb je trouwens op je R1 ?? :9~

tsss, rubberen remleidingen? :P

by the way, wat glimt dat ding zeg. Ik mag mijn soes ook wel weer eens schoon gaan maken

Op zaterdag 20 december 2003 23:25 schreef FragDaddy het volgende:
....maar ik durf gewoon het risico niet te nemen dat er wel wat mee is...

Waarom zou je ook... :?

Er staan zát R1's te koop, gewoon lekker verder kijken....

Daar zeg je wat, ALS hij GOED wordt opgeknapt. Ik heb weinig vertrouwen in de medemens. De meeste handelaren knappen zo'n dingetje op en hoppa de deur uit. En dat gebeurd vaak niet goed. Heb het met m'n Ducati meegemaakt. Zag er perfect uit etc etc, op gegeven moment de boel opgeblazen. Bleek verkeerde koppakking opgezeten te hebben en bij nader onderzoek heb ik aanwijzigingen gevonden dattie eens onderuit is gegaan. Inmiddels is desbtreffende Duc GOED opgeknapt, maar heb hem helaas van de hand moeten doen, omdat daarna m'n geld op was. Kortom, er wordt veel 'opgeknapt' zodattie het voorlopig doet. Ik ken nog meer verhalen met verborgen gebreken. Ik koop geen schadefiets meer. Natuurlijk weet ik het van een niet schadefiets ook niet 100% maar ik geef hem vanzelfsprekend wel meer kans.

dank je! jou foto toont ook dat de remklauw en de bevestigingsbouten wat 'doffer' beginnen te worden.

wat voor uitlaat heb je trouwens op je R1 ?? :9~

Nikko Racing Highmount :P

Wou er eerst weer een Yoshi of Akra onder gooien,maar dit is ook leuk speelgoed 8-)

Dat bedoel ik, maar dan nog.....wil niet zeggen dat de niet-schade motor beter is....dat weet je gewoonweg nooit!

Het is gewoon een psychologisch iets....meer is het niet!

(let op.....ik heb het dus over een GOEDE reparatie)

Probleem is dat je GOED niet kan beoordelen kort na de reparatie.

Zomer 2002 wordt ik in "mijn" koekblik in file hard langs achter aangereden.
Zware schade aan wagen maar de verzekeringen en expert kwamen overeen om te herstellen.
Vlak na herstelling zag het er allemaal in orde uit, zag.
Nu, 1.5j later, zie je binnenin de koffer een aansluitingnaad die minstens 5cm fout zit en de bestuurdersdeur sluit niet makkelijk meer, probeer dat nog maar eens op de verzekering verhaald te krijgen ...

Jochen

PS Slaapwel

Terug
Bovenaan Onderaan