Vandaag een proefrit gemaakt op een R6 uit 1999.
Wat zal ik er van zeggen. Het algemene oordeel was tegenvallend.
Ten eerste wilde hij niet starten door een lege (of kapotte) accu.
Ik reed er op weg en de eerste bocht die ik maakte voelde raar aan, toch maar doorrijden naar mijn broer een kilometertje of 20.
Wat me opviel was dat ik hem de bocht moest doordrukken.
Toch maar doorrijden, want mischien moest ik wel gewoon even wennen, dat deed het dus niet.
Mijn broer ook een stukje rijden en kwam tot de zelfde conclussie.
Niet vetrouwd voelend op de motor maar terug naar de dealer met het vorige verhaal. Hij toch nog maar eens de bandenspanning na kijken. Voorband bleek maar 1.5 bar in te zitten.
Daarna weer een stukje rijden, nu was het een stuk beter, maar nog niet het goede gevoel, je mag verwachten dat dit een stuk beter zou moeten sturen dan mijn 92er CBR600.
Bij 70 km per uur ging het stuur trillen, vindt ik ook niet normaal voor een twee jaar oude motor.
Wat me verder niet beviel waren:
-de spiegels die meer arm dan achterliggend verkeer laten zien,
-de digitale k.m. teller vindt ik ook niks, geef mij maar een wijzer.
-Het raampje zit voor de toerenteller
-Bij keren op de weg komen je handen tegen de tank aan.
-Laag in de toeren is hij beduidend langzamer dan de CBR.
-Orginele uitlaat.
Maar wat is dat ding hoog in de toeren Retesnel, ongelooflijk, dat is echt enorm en dat voor een 600cc. Als dit al zo snel gaat hoe snel gaat een R1 dan wel niet.
Conclussie is, deze R6 in deze staat hoef ik niet, maar ik zal zeker een beter functionerende R6 gaan proberen. Als dat sturen beter gaat, dan weegt dat hopenlijk wel op tegen de overige nadelen.
vraagje:
Ik heb gelezen dat een andere knalpot ook de dip laag in de toeren goed moet kunnen verhelpen, iemand van jullie ervaring?
Ik wil wel wat meer herrie, maar ik merk dat de R6 hoge toeren nodig heeft, dus niet al te veel herrie graag.