zo moe van KNMV..

Status
Niet open voor verdere reacties.
12 sep 2012
1
0
rotterdam
Ik ben een beetje moe van de KNMV, nee eigenlijk erg moe..

Het begon allemaal zo:
Mijn vrouw en ik hebben beiden een BMW F650GS gekocht in jan. 2009. Verzekering? ja, KNMV, pechhulp buitenland, nieuwwaarde regeling, spreekbuis van motorrijders dus.

Afgelopen aug. prolongatie van verzekeringen, Hee, ineens bijna 10 euro premieverschil tussen beide verzekeringen. opgebeld: hoe kan dit? Meneer, zoeken we uit, bellen U terug. Een meneer belt me terug: "Uw vrouw heeft nieuwwaarderegeling en U niet". Maarre, ik heb nooit die nieuwwaarderegeling afgezegd??
Ha, even kijken in de Digitale Polismap. Ik log in, klik door op polisgegevens, en daar staan alle gegevens van de motor van mijn VROUW. kenteken, geboortedatum, eigen risico..
Inloggen op polis van mijn vrouw: doorklikkend naar de polis: hier staan alle gegevens van MIJN motor, en ik ben ineens ingelogd als mezelf.. maar wacht, ik kan een PDF downloaden van de polis: klik, PDF opent niet. rara, alles zit door elkaar.

Opgebeld: "Onze dig polismappen zitten door elkaar, en PDF opent niet, kunt U dat recht zetten?" Meisje: "Nou, bij mij niet, hoor, hier klopt alles". Nou, bij mij dus niet, zit nu naar een polis spaghetti te kijken, maar ik maak wel een paar screenshots, die hang ik aan een mail naar U toe". Antwoord mail: "ja U heeft gelijk, ik geef dit door, het wordt gecorrigeerd".

Na nog even diep nadenken valt bij mij het kwartje, de drie jaar voor de regeling zijn al verlopen, bij mij is het in feb. er af gehaald, bij mijn vrouw niet. Weer gebeld, uitgelegd, en "oh, ja, U heeft gelijk, sorry, zetten we recht"

Een paar dagen later gaan we blijmoedig op weg voor 3 weken Oostenrijk. Ik heb de 2 accu's uit voorzorg vernieuwd voor Yuasa's, de oude waren al een beetje moe, en BMW accu's staan erom bekend om zonder waarschuwing de geest te geven.

We rijden een paar dagen, en mijn motor start steeds moeizamer. Bij een benzinepomp is het afgelopen, alleen nog maar klikklik van het startrelais, accu helemaal dood. We zijn nog 100 km van de camping..

Ik trek mijn lidmaatschapskaart van de KNMV tevoorschijn, ik heb immers pechhulp!
Bel naar hulpcentrale, antwoord "U hebt allen recht op pechhulp in Nederland" Shit, what the f**k, dit klopt niet hoor, we hebben wel hulp in buitenland! "Nee meneer, volgens de gegevens die de KNMV ons heeft verstrekt, alleen in Nederland, goedendag", klik.
Vol ongeloof staar je dan naar je telefoontje. 5 uur 's middags, 33 celsius in je motorkleding, kapotte motor...
Helder moment: ik heb ook een kaart van BMW. Telefoontje , en na 45 minuten staat er een sleepwagen naast mijn motor. Compliment!
Bij motorzaak konstateren ze gelukkig dat generator en diodeplaat ok zijn, alleen accu is defekt, en ze hebben het goede model staan, even een nachtje doorladen, U kunt de motor morgen ophalen.
Terug naar camping op motor van mijn vrouw, volgende dag weer naar motorzaak, motor staat al klaar. Sleephulp wordt niet gerekend, alleen accu en half uur arbeidsloon. Aardige en kundige mensen, die Oostenrijkers. De twee weken daarna hebben beide motoren als zonnetjes gelopen.

Terug in Nederland. Mail KNMV: bericht in Uw dig. polismap. "Naar aanleiding van telefonisch onderhoud begrijpen wij dat Uw vrouw een andere dekking van haar motorverzekering wil, wij hebben WA, WA casco, WA.... " Neeeee, ezels, de nieuwwaarderegeling moet eraf!
Weer gebeld: eindelijk een persoon die het in 1 keer begreep. Zucht. "we maken het in orde, het teveelgestorte premie krijgt U terug".

Toch ook maar eens bellen naar de hulpcentrale waarom we geen hulp kregen. "ja, volgens de KNMV gegevens heeft U alleen hulp in nederland, wilt U ook hulp in buitenland dan moet U een Eurohulpbrief kopen" (E50!)

KNMV gebeld: "vertelt U me nu eens of ik recht heb op buitenland hulp, ik heb lidmaatschap en all-risks verzekering?" "vraag ik even na, kunt U even wachten?" Na een paar minuten: "Bedankt voor het wachten, Ja, hoor, met all-risks heeft U recht op buitenland hulp, slepen, vervangend vervoer etc." OOOKEEEEEE, waarom communiceert U dit dan niet aan de hulpcentrale, zodat die dat ook weet??? Met 50.000 leden kan ik toch niet de enige zijn die hier tegenop loopt??" "Meneer, we gaan hiermee aan de slag, het heeft onze aandacht" Daar heb ik nu wat aan..........

Krijg de GRIP in de bus, deze heeft toevallig een FAQ pagina en een van de vragen is: wanneer heb ik recht op pechhulp buitenland? Antwoord KNMV: als U een lidmaatschap en een motorverzekering heeft bij de KNMV, heeft U recht op pechhulp buitenland.
NEEEEE, KNMV, alleen als je een ALL RISKS verzekering afsluit. zet dat er dan ook bij!!

Overigens is de polismapspaghetti in de map van mijn vrouw nog steeds aanwezig, ik geef het op... ik vrees de dag dat ik juridische bijstand nodig heb, als dat op dezelfde manier gaat, is mijn zaak al verloren voor dat íe begonnen is....

Wacht, de ANWB heeft toch ook een goede motorverzekering? Effe site checken... mmmm, 110% van dagwaarde, kleding meeverzekerd, buitenlandhulp, alarmcentrales, KNMV is per maand opzegbaar, ANWB heeft opzegservice .......
 
pechdienst is overal ellendig, ook bij de anwb. Conclusie; neem een reisverzekering met pech hulp en vervangend vervoer. Scheelt je de 70/50 euro van de anwb/knmv, kost je een tientje bij de reisverzekering.
 
wat een verhaal! :') Ja snap best dat je daar mismoedig van word. ;)
Het is soms ook zoooooooooo moeilijk voor sommige mensen..... ;)
KNMV kan dus aan rijtje worden toegevoegd van KPN, Vodafone, Essent, en dergelijke, die snappen het vaak ook allemaal niet........ :')
 
Tja, in dit soort gevallen zeg ik altijd: schoenmaker, blijf bij je leest.
De KNMV is volgens mij (vooral) een belangenverdediger. Die moeten zich eigenlijk niet bemoeien met verzekeren of pechhulp, maar zich vooral drukmaken over de vangrail en de onzin van APK voor motoren.

De ANWB pretendeert een belangenverdediger te zijn, maar is mijns inziens een goede pechhulp en niets meer of minder. Zij zouden zich eigenlijk niet moeten uitlaten over rekening-rijden of politieke stellingname over 130 km/uur, maar voorar alarm-centrale in het buitenland spelen.

Wil je een reisverzekering? Sluit dan bij een verzekeringsmaatschappij een verzekering af... zou ik zeggen. Wil je vooral pechhulp, sluit dan een deal met een pech-hulp-leverancier (en laat eventueel de pechhulp door je verzekering betalen). Wel zo logisch....

(just my two cents)
 
Want die maken geen winst op merkogen :Y


Of zo :+
vouw me fiets dubbel in bulgarije en stond de volgende ochtend weer op schiphol. gewoon goed geregeld dat zootje. en op mij pakken ze de komende jaren nog geen winst. zal eerst mijn schulden moeten betalen aan ze voor ze weer wat verdienen.
 
Univé is ook redelijk goedkoop voor beginners heb ik gemerkt.. Ga daar waarschijnlijk mijn fiets straks ook verzekeren als ik mijn papiertje heb..
 
KNMV heb ik al jaren geleden links laten liggen. Pechhulp via ANWB en BMW, verzekering ook via BMW (Turien). Deze laatst is voor mij ook nog eens stukken voordeliger en standaard met 3 jaar nieuwwaarderegeling.
 
Als ik het goed begrijp,gaat heel dit verhaal,je druk maken(slecht voor je gezondheid ;) ) over 10 euro?
 
Dan word het straks toch echt maar Univé, in mijn regionale topic al wat mensen met goede ervaringen en jullie hier dus ook.. :)
 
Als ik het goed begrijp,gaat heel dit verhaal,je druk maken(slecht voor je gezondheid ;) ) over 10 euro?

Dat was de spreekwoordelijke druppel :P
Juist het in het buitenland staan en geen hulp krijgen lijkt mij de perfecte reden om jezelf kwaad over te maken en direct over te stappen naar een andere verzekeringsmaatschappij.
 
Als ik het goed begrijp,gaat heel dit verhaal,je druk maken(slecht voor je gezondheid ;) ) over 10 euro?

Volgens mij gaat het niet over die 10 euro maar de manier waarop je behandeld wordt en constante miscommunicatie + beloftes die niet nagekomen worden.

Heb zelf geen slechte ervaringen met KNMV maar kan de frustratie best begrijpen. Zelf wel eens zoiets meegemaakt met een woningbouwcorporatie en je wordt er knettergek van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan