Zonder olie gereden

colindemo

MF veteraan
27 feb 2008
1.078
0
Marken
Ik heb eergister zonder olie gereden ( mijn olie aftapplug zat er blijkbaar niet goed op en ik reed op de snelweg en hij happerde en kwam tot stilstand omdat ie eraf was geschoten en de olie eruit was gelopen, blijkbaar ).
Daarna heb ik er gewoon weer olie in gegooit en daarna langzaam weer op starten, hij vertoonde geen rare geluiden ofzo en ik heb op advies van iemand van motor-forum een test uitgevoerd door tot de 4/5 duizend toeren door te trekken en dan het gas los te laten en hem uit te laten rollen in zijn versnelling.
Toen heb ik geen rare geluiden gehoort en als hij stationair draait hoor ik ook niets vreemds.
Ik ben na het hele gebeuren gewoon zelf weer naar huis gereden ( dat was ongeveer een half uur ) en ik hoor of zie nog steeds niets vreemds.
Kan ik er nu gewoon weer op gaan rijden of is er iets dat ik nog moet testen? ik was namelijk van plan om vandaag er weer mee weg te gaan....
 
Oliespoortje gevonden en opgeruimd? En hoe heb je de carterpplug teruggevonden eigenlijk?

En waarom deed je rode olie lampje het niet?

Op zich hoeft het geen probleem te zijn, maar het blok heeft natuurlijk wel een tik gehad.
 
ik heb de aftapplug niet terug gevonden de anwb heeft er een soort van oliedrukmeter schroef in gedaan om mee thuis te komen en ik heb er vanmorgen weer een originele die ik gehaalt heb erin gedraait.
Olie verversen ga ik inderdaad ook nog doen maar de man van de anwb zei dat ik eerst een paar dagen moest rijden om te zorgen dat alle metaalschilfers eruit komen als ik de olie ververs.
En bizar als het is het olie lampje heeft niet gebrand zelfs niet toen hij dor leeg was aan de kant van de weg ( doet mij vermoeden dat hij kaduuk is :+ )
 
:+ Ik zou het dit keer láten doen _O-
GMTA! No offense, maar als ik de diverse topics van colindemo herinner is het heeeeel verstandig om nooit meer iets zelf te sleutelen.

Oliespoortje gevonden en opgeruimd?
Dit lijkt me ook belangrijk! Niet alleen is het een milieudelict, er zou maar net een andere motorrijder door ten val komen...

en het oliespoortje gaat door de schipholtunnel dus het " opruimen" is ongeveer zelfmoord, elk moment van de dag....
Bel de brandweer/wegbeheerder, en maak er melding van! Dat had je trouwens eergisteren al moeten doen...

Olie verversen ga ik inderdaad ook nog doen
Serieus, doe dit niet, maar laat het doen! We maken hier geen grapje...
 
Laatst bewerkt:
Je oliepomp heeft iig. een tik gehad. Het feit dat je motor haperde betekent dat hij warmgelopen was (dwz. tegen vastlopen aan). Dat betekent dat je ook schade aan je lagers hebt opgelopen.

Dat je olielampje niet brandde is echt een probleem. Want nu je opnieuw olie hebt bijgevuld weet je niet of je genoeg oliedruk hebt of niet. Je kan nu niet beoordelen of je oliepomp nog goed is.

Ik neem aan dat het met je GS500 is gebeurd en niet met je ZZR. Zo'n GS is niet zo'n opgevoerd blok, dus ik ga er van uit dat de schade wel mee zal vallen.

Volgende keer even Rijkswaterstaat bellen dat er ergens een oliespoor ligt. Misschien redt je iemands leven. Op de snelweg wil je niet op je bek gaan, met al dat achteropkomend verkeer...

Kaartenoverzicht | Rijkswaterstaat
 
Laatst bewerkt:
@colindo: eerste waar ik aan dacht of je melding hebt gemaakt van het oliespoor... dat dat potentiële zelfmoord is voor de brandweer kunnen zij beter inschatten dan jij. Wist je dat de wegbeheerder de boel af kunnen zetten?
 
@colindo: eerste waar ik aan dacht of je melding hebt gemaakt van het oliespoor... dat dat potentiële zelfmoord is voor de brandweer kunnen zij beter inschatten dan jij. Wist je dat de wegbeheerder de boel af kunnen zetten?
wel bellen zonder nr herkenning. Je wilt de kosten niet betalen van zo'n geintje
 
Terug
Bovenaan Onderaan