Zou er eigenlijk wat van moeten zeggen!

ApRiLiA_SMOKE

Banned User
16 jan 2003
2.209
0
slettendam
Vandaag prachtig dagie dus naar Zandvoort(koekblik), zie ik toch nog bikers voorbij komen met het gas er behoorlijk op en bumper kleven zonder handschoenen aan.
Dan schud ik bedroefd m,n hoofd en zou ik ze het liefst persoonlijk aanspreken en zeggen hoe stom dat is :(
Laat het maar aan me voorbij gaan en tja ik ben geen politie dus heb ook het recht niet om hun te wijzen op de risico;s hiervan.
Snap niet dat dit soort lui zo rond rijden :r
Hebben jullie wel es een mede biker op bepaalde varen gewezen of laat je het maar zo en neem je de positie in van:" eigen schuld dikke bult als het mis gaat" |(
 
Ik heb zelf nog niet echt genoeg ervaring om een oudere biker te zeggen hoe die moet rijden, maar ik zie niemand graag gewond raken dus meestal maak ik een opmerking van: "ik heb altijd handschoenen aan" of zo een subtiele hint O-)
 
ik wil niet zeiken.. maar je hebt gelijk hoor, dat soort motorrijders neem ik niet zo serieus. ik ben de scheiterig voor hun reactie als ik er wat van zeg.
 
Ik heb gewoon afgelopen zaterdag iemand van de parkeerplaats van de motorzaak weg zien rijden met een kind achterop die geen helm op had!!!!!!!!!!!! Dat kan toch niet! Kun je nog zo zachtjes rijden, je gaat maar lopen!! Maar goed, ik kon er niet meer naar toe rennen en m dat vertellen, te laat.

Ik zie heel veel van dat soort mensen in mijn winkel en ik probeer altijd te vertellen hoe gevaarlijk het is zonder handschoenen te rijden etc. Maar ja, de meeste zijn stronteigenwijs.
 
Ik zag vandaag in Eindhoven een meiske met een jeans en een dun t-shirtje op haar blauwe R6 zitten :?

Nou ik d8 nog......als gij onderuit gaat he meiske dan hebt ge big problems |(

Is er trouwens in NL geen kledijverplichting ofzo????
(hier in Belgie ook NOG niet hoor,zijn er wel mee bezig geloof ik)
 
zucht....

Kennen jullie die reklame voor airco's. Dan zit je fris en monter achter het stuur. Heb je welk eens in je leder-hose gereden met 30 graden, zo tegen het bewusteloze aan. Ben je dan wel verstandig bezig?

Als iemand in zijn blote reet wil rijden laat ze dan! help ze gewoon als ze liggen te gillen en het vlees tot hun bot is weg gesleten..... bel gewoon 112


neem nou Zandvoort, ik woon 1km van het strand, denk je nou echt dat ik in mijn pak naar strand rij?????
 
Ik zag vandaag in Eindhoven een meiske met een jeans en een dun t-shirtje op haar blauwe R6 zitten :?

Nou ik d8 nog......als gij onderuit gaat he meiske dan hebt ge big problems |(

Is er trouwens in NL geen kledijverplichting ofzo????
(hier in Belgie ook NOG niet hoor,zijn er wel mee bezig geloof ik)
Gisteren heb ik nog iemand gezien op een gloednieuwe GSX-R 1000 met een onderhemdje, shortje en sportschoenen (en helm) |(
Dan geef je zoveel geld voor een motor en heb je niks meer over om je deftig te kleden. :z
 
Op maandag 21 april 2003 21:19 schreef ApRiLiA_SMOKE het volgende:Je bot slijt ook weg hoor maar dat wist je zeker al.1 Km is ook niet echt de moeite om te rijden lijkt mij |( , loop dan of pak de fiets.


:^

Op maandag 21 april 2003 21:14 schreef Gorilazz het volgende:
neem nou Zandvoort, ik woon 1km van het strand, denk je nou echt dat ik in mijn pak naar strand rij?????

Alsof de afstand er ook maar iets mee te maken heeft.

Maar mensen moeten het zelf weten hoor. Als je graag je vellen eraf hebt liggen prima, maar ik vind het alleen maar prijzenswaardg als je iemand op z'n stommiteit wijst. Blijkbaar heeft de andere persoon gewoon niet door dat als je valt alles aan je lijf kapot schuurt. |(
 
een jaar of 4 geleden reed ik eens mee met een groep van bij mij uit de buurt naar
de ardennen was er daar ene bij met een 748sp zonder een lederen broek, gewoon een jeans.
en jawwel wat gebeurde er hij reed laatste en scheurde heel onze groep voorbij om als eerste de haarspeld in te steken.
zijn voorwiel schoof weg en hij onder de vangrijl.
met als gevolg: zijn been helemaal geschaafd, zijn kopkuip aan flarden en zijn koppeling foestsjie.
terug naar het dal gesukkeld had hij sjans dat daar een apotheker woonde die zijn been wat oplapte.
hij is toen in 1ste vernelling terug naar huis getuft, een andere van onze groep had enkele duc sp stukken in zijn bmw koffers kunnen steken.
niemand durfde hem erop wijzen van "zie je wel!!!!!!"
 
Wat een onzin weer. De dubbele moraal komt weer bovendrijven. Dit kan weer niet en zo iemand zou je van de motor willen sleuren en iemand die met 200 zijn rijbewijs kwijt is, is zielig en heeft troost nodig. Een beetje dubbele moraal i.m.h.o. en die is de laatste dagen wel meer een discussie punt op MF. Laat iedereen maar lekker zijn eigen verantwoordelijkheden nakomen.

Verantwoordelijkheden t.o.v. anderen wegen bij mij dan wel stukken zwaarder als er toch iets over gezegd moet worden. Als iemand alleen zichzelf in gevaar brengt dan is dat zijn eigen probleem. Brengt iemand anderen in gevaar dan vind ik wel dat je diegene daarop kunt en misschien eigenlijk ook wel moet aanspreken.

Iemand die zonder goede kleding rijdt weet dat zelf ook wel. De enige die daar onder lijdt als het fout mocht gaan is degene zelf. Ik rij ook wel eens in een spijkerbroek op een kort eindje. Ik ben me bewust van de risico's.

Pasagiers zijn een ander verhaal. Die laat ik altijd mijn beste kleding en een goed passende helm aantrekken, anders gaan ze niet mee. Ik stel dan zelf het beste wat ik in huis heb tot hun beschikking en neem zelf genoegen met mijn wat oudere kleding. Ik moet er niet aan denken om na een ongeval de naasten van iemand onder ogen te komen in de wetenschap dat je jezelf wel goed beschermd had en je duo, hun naaste, niet. En niet alleen dat, ik zou er gewoon niet mee kunnen leven dat ik iemand op die manier onnodig in gevaar gebracht zou hebben en mezelf wel beschermd had.
 
Tjah , dat van dat kind stoor ik me wel aan , dat van die mensen zonder pak , kwetsen ze jou ofzo ? Ik rij bijna altij zonder pak , altijd wel helm op .
Ik persoonlijk vin als je zonder helm wilt rijden , zonder pak enz. , wat is daar mijn probleem mee ? Je kwetst geen andere mensen , dus what do i care , and what do you care ?



Edit : dat hier boven was nog niet gepost , ben het er volledig mee eens , beter in woorden gezet als dat van mij ( zoals altijd ;) ) :}
 
Tjah , dat van dat kind stoor ik me wel aan , dat van die mensen zonder pak , kwetsen ze jou ofzo ? Ik rij bijna altij zonder pak , altijd wel helm op .
Ik persoonlijk vin als je zonder helm wilt rijden , zonder pak enz. , wat is daar mijn probleem mee ? Je kwetst geen andere mensen , dus what do i care , and what do you care ?



Edit : dat hier boven was nog niet gepost , ben het er volledig mee eens , beter in woorden gezet als dat van mij ( zoals altijd ;) ) :}

vind ik ook als je alleen in pak kan rijden weet je van jezelf dat je niet "normaal" kan rijden... ;)

ik rij zelfs normaal met pak :+
 
Bwa dat zelf niet als je 200 + wilt gaan rijden zonder pak is dat jouw probleem niet ?
Wat heeft Mr. moraalridder daar mee te make als jij graag met je leven speelt , het is jouw leven of niet soms ?
 
Ik persoonlijk vin als je zonder helm wilt rijden , zonder pak enz. , wat is daar mijn probleem mee ? Je kwetst geen andere mensen , dus what do i care , and what do you care ?
I do care about others people safety 8-)
Het is zo zonde als je de rest van je leven door zou mooeten met de gedachte ,als ik goede beschermende kleding aanhad enzv had ik nu misschien niet met deze ellende gezeten.
Ik voel me betrokken met andere mensen hun veiligheid en so be it, denk dat het meer goed dan kwaad kan opleveren.
 
Ik ben al paar keer gecrasht ( nog maar 1 keer met een zware moto , rest met tv 50 ) , je moet mij niet vertellen wat crashen is en het is mijn keuze om geen pak te dragen , als je het mij zou komen zegge zou ik je raar aanzien , bedankt voor de inlichting zeggen en doorrijden ;)
 
Wat boeit mij het of een ander wel of geen pak aanheeft? Als men wil kunnen ze mijn advies krijgen (netjes in goeie beschermende kleding rijden, hoe warm het ook is) maar iedereen moet het LEKKER ZELF bepalen verder, iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen leven en welzijn. Zolang ze een ander er maar niet mee schaden. Ik zag afgelopen donderdag op de ring Amsterdam ook een ZX9R rijden met een bestuurder in trainingsbroek, sportschoenen en hemdje aan met een pothelmpje op z'n hoofd die ook behoorlijk sportief door de eerste de beste bocht (afrit) reed. Tja... kvind ut niet slim maar ik neem aan dat hij zelf de risico's wel kent. Ik wens hem veel succes maar heb geen medelijden als het misgaat.

Als ik 1 km of een paar honderd meter moet rijden om ff te tanken, dan trek ik ook niet mijn volledig leren pak aan hoor...

Leven en laten leven...
 
Waarom denken jullie dat autogordels verplicht zijn? Daar heb je ook alleen jezelf maar mee als je ze niet om hebt. De samenleving moet sommige types gewoon tegen zichzelf beschermen.
Daarom zou beschermende kleding volgens mij ook verplicht gesteld moeten worden.

Oh ja, en dat je alleen jezelf ermee zou hebben gaat ook niet op. Waarschijnlijk zouden onze ziekenfondspremies een stukkie lager zijn als iedereen zijn gordel omdeed en in het geval van motorijders beschermende kleding zou dragen.

:) Zo, das weer stof tot discussie zou ik zeggen.
 
Ja, daar heeft sonicZR nu wel gelijk.

Maar ik persoonlijk trek het me niet aan. Ik rijd ook meestal in spijkerbroek en motovest (en helm, handschoenen en bottinen ook natuurlijk) omdat in leren pak, 8u in een auditorium gaan zitten niet te doen is.

Als ik zo iemand zie rijden groet ik vriendelijk, en denk bij mij zelf, als hij valt, hij zal het wel weten. Het ergste vind ik altijd, leren broek, vest en helm, maar dan met mocassins en zonder handschoenen.

Wat me ook opvalt, de meeste die zonder deftige kleding met een sportmotor rijden, zijn vooral mooiweerrijders, die in de winter niet buitenkomen. En ze hebben vaak ook nog nooit eens gevallen. Ikzelf zou gewoon niet durven rijden zonder vest, handschoenen, stevige broek etc.

Maar zoals al gezegd, iedereen zijn eigen leven.
 
Waarom denken jullie dat autogordels verplicht zijn? Daar heb je ook alleen jezelf maar mee als je ze niet om hebt. De samenleving moet sommige types gewoon tegen zichzelf beschermen.
Daarom zou beschermende kleding volgens mij ook verplicht gesteld moeten worden.

Oh ja, en dat je alleen jezelf ermee zou hebben gaat ook niet op. Waarschijnlijk zouden onze ziekenfondspremies een stukkie lager zijn als iedereen zijn gordel omdeed en in het geval van motorijders beschermende kleding zou dragen.

:) Zo, das weer stof tot discussie zou ik zeggen.

Ik ben er eigenlijk niet zo voor om alles maar in regels te vatten. Ik zou liever zien dat mensen meer zelf hun verantwoordelijkheid namen en niet alles precies in regels gevat is. Iedereen weet diep van binnen eigenlijk zelf wel wat juist is. Al leeft niet iedereen daar naar en houden veel mensen zichzelf voor de gek.

Als je zo begint kun je wel alles verbieden. Roken, eten bij de mac, want dat is ook ongezond e kost de samenleving veel. Een beetje vrijheid helpt mensen juist bij het maken van de juiste keuzes. Al zal niet iedereen dat altijd ook doen. Dat blijft zo. Of je nu nieuwe regels maakt of niet, ze zullen altijd wel gebroken worden. Een beetje regels is wel goed, maar het moet niet TE worden.
 
Waarom denken jullie dat autogordels verplicht zijn? Daar heb je ook alleen jezelf maar mee als je ze niet om hebt. De samenleving moet sommige types gewoon tegen zichzelf beschermen.
Daarom zou beschermende kleding volgens mij ook verplicht gesteld moeten worden.

Oh ja, en dat je alleen jezelf ermee zou hebben gaat ook niet op. Waarschijnlijk zouden onze ziekenfondspremies een stukkie lager zijn als iedereen zijn gordel omdeed en in het geval van motorijders beschermende kleding zou dragen.

:) Zo, das weer stof tot discussie zou ik zeggen.
Ach...ik heb ook mensen levend zien(en vooral horen) verbranden omdat zij nog ik het voor elkaar kregen om op dat cruciale moment de gordel los te krijgen. En ik kan je garanderen dat ik daar zelf ook brandwonden aan opgelopen heb. Iemand anders heeft mij destijds weggetrokken bij die wagen.
En jij denkt dat IK ooit van mijn leven die moordende gordels nog draag :?

Maar goed...on topic weer...Ik draag wel een leren jas met daaronder 'slechts' een spijkebroek, en ik rijd ook nooit zonder handschoenen. Maar ik kan je wel vertellen dat als het flink warm is, ik die leren jas toch wel wil vervangen door een spijkerjack. Het nadeel van die beschermende kleding is namelijk dat het altijd wel bloedheet is in zo'n pak. Zeker als je daarbij ook nog eens die warmte van dat blok krijgt als je voor bijv. verkeerslichten staat.
Ik denk dat het ook hiermee per rijder verschilt hoe hij/zij zelf met zijn/haar eigen veiligheid wil omgaan.
 
Ja, natuurlijk zijn er altijd de voors en de tegens al zie ik die bij het dragen van beschermende kleding eigenlijk niet zo.

Ik rij zelf ook altijd in volledig pak en natuurlijk is dat wel een flink warm maar dat weegt wat mij betreft niet op tegen de nadelen van het vallen zonder beschermende kleding. Maarja, die afweging mag iedereen voor zichzelf maken netuurlijk, dit is slechts mijn mening.
 
Wat mij ook opvalt is dat er wel op racers zonder goede kledij nageken wordt en niet op choppers met blote armen en pothelmpie. En kom nou niet met "die gaan niet zo hard" (no offence). 50 is genoeg om de volgende 6 weken mank te lopen.
 
Wat mij ook opvalt is dat er wel op racers zonder goede kledij nageken wordt en niet op choppers met blote armen en pothelmpie. En kom nou niet met "die gaan niet zo hard" (no offence). 50 is genoeg om de volgende 6 weken mank te lopen.
Tsja, ik reed vanmiddag achter een shopper die bijna door een trut in koekblik (met kind op de bijrijdersstoel) ondersteboven werd gekegeld.. Blik wilde over het verdrijvingsvlak toch nog effe afrit 3 van de Utrechtsebaan in Den Haag nemen.. Zag zo snel niet of de shopperrijder geod gekleed was, maar hiertegen valt toch weinig te doen. Dus ook als shopperrijder is het wel zo veilig goed gekleed te gaan.

Heb koekblikster nog wel ff aangesproken op haar gedrag. Shopperrijder toeterde wel nijdig naar blik terwijl hij er achter stond voor het stoplicht, maar was te breed om even naast de auto te gaan staan. Dat heb ik dus maar voor hem gedaan. Fijn, zo'n smal ducje :) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan