ZRX trefpunt deel 14, ouder maar niet langzamer!

Van Vulcan naar ZRX. Da's een beste sprong. ;)

Ik ben zelf begonnen op een Vulcan 800, en schrok me kapot van het vermogen van de DL1000 (paar onbedoelde wheelies). De ZRX 1200 is nog sneller (de 1100 op papier niet trouwens). :P

Moet wel zeggen dat de ZRX in mijn korte ervaring ermee wel soepel rijdt. Wel ff wennen aan rijden met opgetrokken knietjes. ;)

Maar 45K, waarom zou dat voor welke motorfiets dan ook een probleem zijn?

Haha, ja het is zeker een aardige sprong. Ik heb die Vulcan vorig jaar voor mijn vriendin gekocht, maar die rijd bijna alleen maar mee achterop. Het rijd lekker, maar ik vind het een beetje saai ding..

Zelf ben ik altijd fan geweest van de "muscle" bikes, maar is er tot nu toe nog niet van gekomen om er een aan te schaffen.
Het gaat mij niet om het vermogen, ik wil gewoon een lekker grote fiets(ben zelf 1.90) met een stoer /tijdloos uiterlijk die lekker soepel rijd en waarop je ook lekker kan touren.

Ik heb een aantal keer een Suzuki GSX-s 750 gehuurd, maar zon ding is gewoon te klein voor mij.

Fijn om te horen dat er weinig zwakke plekken zijn op een ZRX, behalve ikzelf dus waarschijnlijk..haha :P.

En over die km-stand, tsja.. als het blok bulletproof is, zou het inderdaad niet echt uit moeten maken :).

Goed, ik ga volgende week bij een rode ZRX kijken. Hopelijk voldoet het aan mijn verwachtingen. Jullie horen ervan!
 
Welkom!

Zwakke plekken is wellicht te sterk, maar het is een fiets van 20 jaar oud dus er zijn natuurlijk wel aandachtspunten. Meest gehoorde issue is een benzinekraan die niet goed afsluit, in combinatie met vlotternaalden niet niet goed afsluiten. Als er regelmatig mee gereden wordt is dat geen probleem, zie je vooral bij stilstand.

Startkettingspanner kan de koppelingskorf raken, even oliedop los en kijken naar deukjes, mochten die er zijn dan is de fix een paar tientjes.

als ze omvallen en ze blijven even lopen dan loopt een krukaslager in de soep vanwege oliegebrek. dus even de historie checken. Schuivertje is niet het einde van de wereld, maar als het minder dan 2000km geleden is zou ik het risico niet nemen.

Verder topfietsen, m'n vorige heb ik meer dan een ton mee gereden. :]
 
Daar ben ik dan weer met een update.
Zo ging die twee maanden geleden naar de lasser.
full

Na terugkomst ben ik de boel gaan afwerken en daarbij was ik niet tevreden met de gemaakte onderdelen en het laswerk.
De zaag er weer ingezet en weer opnieuw begonnen.
full

full

full

full

full

full

De tijd begint te dringen en ik ben bijna klaar met alle onderdelen.
Als de sodemieter dan alles naar de coater en gassen weer. :] }) :W
 
Strak werk Marcel.

Bij mij gaat de ZRX voorlopig in de wachtkamer. Wil best het blok los eruit halen en opnieuw opbouwen, maar nu even nog niet. Eerst meer ruimte creëren in de sleutel ruimte.

Ook mijn Buell zou wel eens flink wat aandacht nodig hebben. Daar hoor ik en lager piepen. Of van de spanner of van de aandrijfas. Voor de lager van de laatste mag t blok eruit.

Niet dat ik graag sloop, maar (b)lijk er wel steeds beter in te worden. Is dat resultaat van je fietsen omringen door gereedschap?

Hey. Dat handmatige bandenwissel apparaat van HBM.. is da wa?
 
Strak werk Marcel.

Bij mij gaat de ZRX voorlopig in de wachtkamer. Wil best het blok los eruit halen en opnieuw opbouwen, maar nu even nog niet. Eerst meer ruimte creëren in de sleutel ruimte.

Ook mijn Buell zou wel eens flink wat aandacht nodig hebben. Daar hoor ik en lager piepen. Of van de spanner of van de aandrijfas. Voor de lager van de laatste mag t blok eruit.

Niet dat ik graag sloop, maar (b)lijk er wel steeds beter in te worden. Is dat resultaat van je fietsen omringen door gereedschap?

Hey. Dat handmatige bandenwissel apparaat van HBM.. is da wa?

Hoe zo wil je de banden zelf gaan wisselen :N
 
Daar ben ik dan weer met een update.
Zo ging die twee maanden geleden naar de lasser.[afbeelding]
Na terugkomst ben ik de boel gaan afwerken en daarbij was ik niet tevreden met de gemaakte onderdelen en het laswerk.
De zaag er weer ingezet en weer opnieuw begonnen.[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De tijd begint te dringen en ik ben bijna klaar met alle onderdelen.
Als de sodemieter dan alles naar de coater en gassen weer. :] }) :W


Ik mag wel zeggen dat het een bijzonder en apart model zrx word.

Maar de reden waarom ik een zrx heb(zoals hij er uit ziet)dat is bij die van jouw wel verdwenen...maar ieder zijn ding en pleziertjes met verbouwen etc.

Grt
 
geloof dat het grootste problem met die dingen is dat ze niet stevig genoeg staan. als je hem kan vastzetten op de vloer of een stevige tafel werkt het beter
 
Net thuis van een weekje vakantie en maar gelijk de tuin in gedoken om de voorvork los te halen voor het monteren van de Hyperpro-veren.

Vorkbenen mogen een nachtje uitdruppen in de schuur, de 'olie' die eruit kwam was nog zwarter dan teer. Tijdje geleden dus dat dat gedaan is :+

Morgen het zooitje maar weer in elkaar zetten met de nieuwe veren en nieuwe olie en dan gereedschap bestellen voor de achterveren :} Durf het niet aan met lijmklemmen en spanbandjes :$
 
Net thuis van een weekje vakantie en maar gelijk de tuin in gedoken om de voorvork los te halen voor het monteren van de Hyperpro-veren.

Vorkbenen mogen een nachtje uitdruppen in de schuur, de 'olie' die eruit kwam was nog zwarter dan teer. Tijdje geleden dus dat dat gedaan is :+

Morgen het zooitje maar weer in elkaar zetten met de nieuwe veren en nieuwe olie en dan gereedschap bestellen voor de achterveren :} Durf het niet aan met lijmklemmen en spanbandjes :$

Als ik jou was de poten helemaal demonteren en reinigen je wilt niet weten wat voor dikke smurrie er onder in de poot aankoekt en gelijk de glijbussen controleren en nieuwe keerringen plaatsen lijkt mij een beter plan als je toch bezig bent zo veel extra werk is het niet, anders kun je alsnog binnen kort alles uit elkaar halen als je alleen maar verse olie erin giet.
Tis maar een hint :t

GREETZ
 
Laatst bewerkt:
Net thuis van een weekje vakantie en maar gelijk de tuin in gedoken om de voorvork los te halen voor het monteren van de Hyperpro-veren.

Vorkbenen mogen een nachtje uitdruppen in de schuur, de 'olie' die eruit kwam was nog zwarter dan teer. Tijdje geleden dus dat dat gedaan is :+

Morgen het zooitje maar weer in elkaar zetten met de nieuwe veren en nieuwe olie en dan gereedschap bestellen voor de achterveren :} Durf het niet aan met lijmklemmen en spanbandjes :$

Nou met een lijmklem gaat ook niet lukken hoor. Heb mijn schokbrekers onder de hydraulische pers gehad...
 
Nou met een lijmklem gaat ook niet lukken hoor. Heb mijn schokbrekers onder de hydraulische pers gehad...

Daar heb je hele mooie veren spanners voor, heel gemakkelijk en betaalbaar , een pers is nou ook weer een beetje veel van het goeie :Y :N

GREETZ
 
Laatst bewerkt:
Als ik jou was de poten helemaal demonteren en reinigen je wilt niet weten wat voor dikke smurrie er onder in de poot aankoekt en gelijk de glijbussen controleren en nieuwe keerringen plaatsen lijkt mij een beter plan als je toch bezig bent zo veel extra werk is het niet, anders kun je alsnog binnen kort alles uit elkaar halen als je alleen maar verse olie erin giet.
Tis maar een hint :t

GREETZ

Zat er net aan te denken maar heb de keerringen niet liggen en denk dat de onderste bout alleen los gaat met een luchtsleutel. Ik bewaar dat wel voor een volgende keer :Y

Nou met een lijmklem gaat ook niet lukken hoor. Heb mijn schokbrekers onder de hydraulische pers gehad...

Klopt, spanbanden ook niet (toch maar net even geprobeerd maar is niet te doen O-) )
 
Zat er net aan te denken maar heb de keerringen niet liggen en denk dat de onderste bout alleen los gaat met een luchtsleutel. Ik bewaar dat wel voor een volgende keer :YKlopt, spanbanden ook niet (toch maar net even geprobeerd maar is niet te doen O-) )

Onderste bout gaat los door op de inbus sleutel een ferme tik te geven met de hamer dus dat is geen uitvlucht , en aan de keerringen had je eigenlijk ook aan kunnen denken van tevoren , ik vind het dus eigenlijk maar half werk want die smurrie zit er gegarandeerd en dus is de demping in en uitgaand verre van ideaal dus vermoedelijk geven de andere veren en olie een minimale verbetering op het hele gebeuren -O- dat vind ik dan jammer voor € 300 uit te geven aan de set en op € 15 Euro van de keer ringen en wat werk te bezuinigen.

Maar dat is jou beslissing , maar ik zou het toch overwegen het is zeker de moeite dubbel en dwars waard :Y

GREETZ
 
klopt het dat er 475 cc olie per poot ingaat , uitgaande van originele vering , ik moet het ook vervangen , viscositeit zou ik ook graag weten
 
Het is mijn beslissing inderdaad ZRXje :Y Verre van ideaal zal denk wel meevallen met wat er nu uit is gekomen. Verbeteren zal het altijd. En de keeringen zijn niet lek waardoor vervangen nog niet nodig is. de buitenpoten zijn ook nog in erg nette staat waardoor de kans op lek gaan minimaal is. Maar dat is uiteraard nooit van tevoren te zeggen.

@ftpjb: zal morgen even kijken in het wphb voor je :Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan