ZRX trefpunt deel 14, ouder maar niet langzamer!

ik hoor dat we een extra deelnemer op zandvoort hebben dit jaar? :] Moet eens even wat data gaan boeken


Zandvoort,t circuit lijkt me fantastisch ,(mot ik t hok op t karretje zetten,gruwelijke hekel aan al die snelwegen daar),alles westerlijk van Utrecht ,
is nix voor mij :X
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zandvoort,t circuit lijkt me fantastisch ,(mot ik t hok op t karretje zetten,gruwelijke hekel aan al die snelwegen daar),alles westerlijk van Utrecht ,
is nix voor mij :X


Nou lekker dan Jan. -O-
Hier is het veel mooier, je weet gewoon niet wat je mist..... ;)
Maar denk dat je gelijk hebt. :W
 
Nou lekker dan Jan. -O-
Hier is het veel mooier, je weet gewoon niet wat je mist..... ;)
Maar denk dat je gelijk hebt. :W

Ik ken omgeving Hoogkarspel goed en omgeving Apeldoorn ook.
Jan heeft heel erg gelijk.
Ben zelf verhuisd vanuit de Betuwe naar NH maar mis de dijkjes, uitstapjes via pont Amerongen en naar familie omgeving Apeldoorn wel.
Vroeger was het makkelijker.
Nu eerst een pleuris eind via Amsterdam of Lelystad voordat je überhaupt kan beginnen aan een mooie route. Als mijn werk verhuis naar de Veluwe/Achterhoek zou ik heel blij zijn :]
 
Toch kun je in die omgeving best mooi rijden. Vanuit Hoorn bijvoorbeeld hier de dijk op zoals wij afgelopen zaterdag hebben gedaan. :t
 
Toch kun je in die omgeving best mooi rijden. Vanuit Hoorn bijvoorbeeld hier de dijk op zoals wij afgelopen zaterdag hebben gedaan. :t
Klopt. Best mooi hoor.
Kleine dorpjes als Twisk en Opperdoes.
Richting Lutjewinkel. Oude West-Friese dijk.
Maar. Eenmaal in de jaren 90 opgegroeid zijn aan de Rijn met zijn prachtige hoge dijken. Richting Arnhem :]

Nu is het toch overal te druk :/
 
Ik ken omgeving Hoogkarspel goed en omgeving Apeldoorn ook.
Jan heeft heel erg gelijk.
Ben zelf verhuisd vanuit de Betuwe naar NH maar mis de dijkjes, uitstapjes via pont Amerongen en naar familie omgeving Apeldoorn wel.
Vroeger was het makkelijker.
Nu eerst een pleuris eind via Amsterdam of Lelystad voordat je überhaupt kan beginnen aan een mooie route. Als mijn werk verhuis naar de Veluwe/Achterhoek zou ik heel blij zijn :]

:t

Dus de meet toch in Amerongen ??
t lijkt mij ook wel een leuk plekje ,mooi centraal, omgeving top!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag voor het eerst weg geweest op de ZRX, wat rijd dat heerlijk zeg!
Ik had jullie nog een foto beloofd ;D

r8xv79.jpg
 
De mijne is vandaag bij Lemstra geweest voor wat onderhoud aan de veertjes en de piepende voorrem. Die piepte zo hard dat 't was alsof er een grote vrachtwagen tot stilstand kwam. Ze hebben vanalles geprobeerd (ook kopervet) maar niets hielp dus hebben ze de blokken vervangen. Probleem weg. :t

Qua vering hebben ze de voorpoten voorzien van nieuwe olie en keringen. Omdat ik 'm vrij hard vond hebben ze achter de voorspanning verlaagd. Of ze voor ook iets hebben gedaan weet ik eigenlijk niet maar die voelt nu ook zachter (wellicht gewoon door de verse olie). De demping konden ze achter helaas niets mee omdat de achterveren niet op de afstelknoppen reageerde. Ze gaven aan dat die dan gereviseerd moeten worden, maar dat ik dan misschien beter meteen andere veren kan monteren.
Houweffer, sowieso eerst even kijken hoe ik de boel nu vind. Dat kon ik nu slecht testen vanwege de drukte onderweg naar huis. Hij is in ieder geval wel wat zachter en de bochtjes die ik zo snel even kon pakken voelde prima aan dus er hoeft niet accuut een nieuwe set veren op.

Hoe denken jullie daarover? Is zo'n demper een beetje goedkoop te (laten) reviseren? Een beetje serieuze set schokbrekers kost al rap 800 euro... :X
 
De mijne is vandaag bij Lemstra geweest voor wat onderhoud aan de veertjes en de piepende voorrem. Die piepte zo hard dat 't was alsof er een grote vrachtwagen tot stilstand kwam. Ze hebben vanalles geprobeerd (ook kopervet) maar niets hielp dus hebben ze de blokken vervangen. Probleem weg. :t

Qua vering hebben ze de voorpoten voorzien van nieuwe olie en keringen. Omdat ik 'm vrij hard vond hebben ze achter de voorspanning verlaagd. Of ze voor ook iets hebben gedaan weet ik eigenlijk niet maar die voelt nu ook zachter (wellicht gewoon door de verse olie). De demping konden ze achter helaas niets mee omdat de achterveren niet op de afstelknoppen reageerde. Ze gaven aan dat die dan gereviseerd moeten worden, maar dat ik dan misschien beter meteen andere veren kan monteren.
Houweffer, sowieso eerst even kijken hoe ik de boel nu vind. Dat kon ik nu slecht testen vanwege de drukte onderweg naar huis. Hij is in ieder geval wel wat zachter en de bochtjes die ik zo snel even kon pakken voelde prima aan dus er hoeft niet accuut een nieuwe set veren op.

Hoe denken jullie daarover? Is zo'n demper een beetje goedkoop te (laten) reviseren? Een beetje serieuze set schokbrekers kost al rap 800 euro... :X


Revisie kost een kleine €400




iets langer dan 2 meter :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De mijne is vandaag bij Lemstra geweest voor wat onderhoud aan de veertjes en de piepende voorrem. Die piepte zo hard dat 't was alsof er een grote vrachtwagen tot stilstand kwam. Ze hebben vanalles geprobeerd (ook kopervet) maar niets hielp dus hebben ze de blokken vervangen. Probleem weg. :t

Qua vering hebben ze de voorpoten voorzien van nieuwe olie en keringen. Omdat ik 'm vrij hard vond hebben ze achter de voorspanning verlaagd. Of ze voor ook iets hebben gedaan weet ik eigenlijk niet maar die voelt nu ook zachter (wellicht gewoon door de verse olie). De demping konden ze achter helaas niets mee omdat de achterveren niet op de afstelknoppen reageerde. Ze gaven aan dat die dan gereviseerd moeten worden, maar dat ik dan misschien beter meteen andere veren kan monteren.
Houweffer, sowieso eerst even kijken hoe ik de boel nu vind. Dat kon ik nu slecht testen vanwege de drukte onderweg naar huis. Hij is in ieder geval wel wat zachter en de bochtjes die ik zo snel even kon pakken voelde prima aan dus er hoeft niet accuut een nieuwe set veren op.

Hoe denken jullie daarover? Is zo'n demper een beetje goedkoop te (laten) reviseren? Een beetje serieuze set schokbrekers kost al rap 800 euro... :X


Betreffende de achterveren, reviseren kost inderdaad rond de 400/450,- en dan heb je volgens mij nog de gewone veren dus geen upgrade naar bijvoorbeeld Hyperpro. Het is niet gewenst, maar een nieuw set veren is dan meer aan te raden en een set met een zelfde soort aanpassingen is via YSS te krijgen voor rond de € 600,-. Maar dan is het alsnog veel geld :Y

En anders naar een setje 2e hands kijken, hier in het topic heeft een paar post hierboven zijn ZRX voorzien Bitubo's. Zijn originele schokkers kun je wellicht overnemen voor een schappelijke prijs. Of die ook 100% zijn is mij niet bekend, met een setje hele nieuwe kun je daar wel vanuit gaan. Vandaar dat ik voor een set YSS ben gegaan (die hopenlijk vandaag binnen gaan komen. Kon ze voor een prikkie krijgen ivm vriendendienst maar het duurt dan wel gelijk 16x zo lang :X )
 
2e hands koop je 9 van de 10 x de rommel van een ander ,
ze worden per slot van rekening niet voor de kat z n viool vervangen,
dan kun je imo beter je eigen laten reviseren of iid nieuw :Y
 
Oei, dat zijn toch pittige bedragen. En zelf doen zal dan waarschijnlijk ook een flinke klus zijn, zeker voor iemand met weinig sleutelervaring?

Ben wel met Jan eens dat bij 2e hands de kans best groot is dat ook die weer aan revisie toe zijn.

Nouja, eerst maar even kijken hoe de boel nu bevalt. Het spul doet z'n werk nog alleen het instellen werkt niet meer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan