ZRX1200R hulp gevraagd

goerion

Die hard MF'er
20 sep 2010
826
0
Goedemorgen, *O*

Ik ben sinds gisteren in het bezit van een hele nette zrx1200r, blauw uit 2003. Nog geheel standaard voor zover ik dit kon zien. Ik zou graag advies hebben en verwijzingen om de motor van zijn restricties af te krijgen. Er staan 36000km's op. Of is er een liefhebber die mij wil en kan helpen met het modden en tunen misschien?
Ook zou ik graag vernemen hoe je het beste de geerodeerde plekken op bijv de swingarm kan verhelpen. Ik hoop dat deze motor nog leeft op dit forum!
Groet, Goerion uit Zoetermeer. :]
 
Hartelijk dank.
Ik ben me bewust dat ik in al die jaren nog nooit een Kawa heb gehad. Dus ik ben mij ook vooral aan het orienteren op de wereld erachter. Dus dank voor de url.
Ik heb zelf deze gevonden:

http://www.manualedereparatie.info/en/download/Kawasaki-ZRX-1200-R-S-Service-Manual-2001-2006.html

Het blijkt dat ik alleen het owner manual erbij heb gekocht.

De ZRX boeit mij eigenlijk al vanaf zijn introductie; het is er alleen nooit van gekomen. Ik heb bewust een standaard uitvoering gezocht om te proberen e.e.a. naar eigen idee en smaak aan te pakken. Ik hoop veel plezier op dit forum te ervaren.
Groet, Goerion.
 
Gaat vast lukken goerion :) de zrx is uitermate goed aan je eigen smaak aan te passen.

grootste restrictie zijn de standaard uitlaatbochten, die zijn dubbelwandig en wegen evenveel als een middelgroot anker :) als je op zoek bent naar meer pk's dan is een fatsoenlijk uitlaatsysteem de grootste verbetering (in combinatie met een jetkit uiteraard)
 
Dank. Ga ik daar eens naar op zoek. Dat zou een mooie stap zijn.
 
zwarte kerker vind ik de mooiste uitlaat voor de zrx. Voor het meeste vermogen schijn je de akrapovic te moeten hebben, geloof dat er een duitse verkoper nog nieuwe bochtensets verkoopt voor weinig :)
 
In geval van enkel een demper, zit je dan ook vast aan het opnieuw afstellen of een kit?
 
alleen een demper waarschijnlijk niet nee. je krijgt er ook een extra vermogen mee, wel een paar kilo minder waarschijnlijk :)
 
Ik ben nogal van de bling *D , vind de Brocks echt super :9~
en die komt er ook nog onder ook :Y
staat onder mijn ZRX ook t mooist ,chroom 8-)
 
Ik heb wel eea uit de states laten overkomen voor mijn fz1. Zoals een pcv en yoshi. De postnl en douane hier misbruiken echt het feit dat je de bestelling wel af gaat nemen. Maar rekenen behoorlijke opcenten. Met de kerker en brocks zou je hier last van kunnen krijgen. De akra zag ikbin de uk en ge.
 
Gefeliciteerd met de aanschaf! *O* *O* ik zie de veranderingen graag tegemoet in het zrx topic :Y Ook veel informatie, over het lieve ding, is te vinden op het zrxoc
 
Ik heb wel eea uit de states laten overkomen voor mijn fz1. Zoals een pcv en yoshi. De postnl en douane hier misbruiken echt het feit dat je de bestelling wel af gaat nemen. Maar rekenen behoorlijke opcenten. Met de kerker en brocks zou je hier last van kunnen krijgen. De akra zag ikbin de uk en ge.

Ach dat valt wel mee , even vragen of ze de waarde wat lager willen zetten
en de yanks hebben een hekel aan taks dus dat doen ze meestal wel :Y
 
Ik ben in onderzoek nav alle tips hier... dank, dit neem ik mee.
 
Allereerst gefeliciteerd met je keuze.
Ik woon in buitenweg en heb wel wat gedaan en ook wel wat info voor je. Als je wilt kun je gerust eens langskomen dan hebben we vast voldoende gespreksstof en tips te bespreken.

Groetjes
Bart
Ik ben in onderzoek nav alle tips hier... dank, dit neem ik mee.
 
Dank Bart, daar maak ik graag een keer gebruik van, groeten, Goerion
 
De Muzzy zoals Bullfrog schrijft, is dat een geheel systeem of alleen de demper? En de factory pro kit, wat wijkt dit af van een dynojet of Ivans's? Uiteraard met een beter luchtfilter toch?
 
Terug
Bovenaan Onderaan