Zuidoost Azië op in Thailand aangeschafte motor

27 feb 2017
2
0
Hallo, nieuw hier op het forum.
April '18 willen mijn vriend en ik in 8 maanden alle landen van Zuidoost Azië verkennen met de motor. Ik achterop. Het plan is om in Bangkok een motor te kopen, wat ivm een Thais werkvergunning geen probleem is. Heeft iemand ervaring met een dergelijke constructie?

Ik vraag me op dit moment vooral af hoe het zit met:
Grensovergangen (op eigen in Thailand aangeschafte motor)
Verzekeringen
Veiligheid (wegen, onrustige gebieden, criminaliteit)
Bereikbaarheid (is alles bereikbaar per motor met waar nodig ferry)

Verder zijn leuke tips ook zeer welkom.
 
Hallo, mega leuk idee!
Zoeken jullie een "big bike"?

Mijn vriendin en ik hebben op een 100cc honda win Vietnam doorgereden en zijn de grens naar Cambodja over gestoken.
Wij legden tussen de 250 km en 50 km per dag af. Ligt enorm aan wat voor een weg je tegen komt. Dit is niet een gejaagde afstand, wij deden altijd rustig en wanneer we geen zin meer hadden, stopten we.
De grens bij Cambodja hebben wij zwaar overschat, grote verhalen op internet, maar de douane heeft niet eens naar de "motor" gekeken.
Wel verminderd de waarde van de motor enorm, wanneer je hem in het niet originele land wilt verkopen ivm kenteken etc.

Aan NOMADasaurus Adventure Travel Blog hebben wij heel veel gehad, zij hebben veel landen in Zuid oost azie bezocht met de motor en ook veel grenzen over gegaan.

Wat mij nog bijstaat is dat Myanmar echt niet te doen was als toerist met een motor die niet op jouw naam staat. Daar zijn we gewoon heen gevlogen en daar weer nieuw vervoer geregeld ;)

Heel veel plezier alvast!
 
Mss ook info te krijgen in Vietnam-topic?
Ik heb zelf nog plannen om heel Vietnam eens te doorkruisen met een simpele, daar aan te schaffen motorfietsje. Of is het dan eigenlijk een brommer?
Eerst nog Noordkaap-Rusland (2017-eigen motor) en China (met bus)in de planning.

Vwb criminaliteit moet je vooral niet afgaan op café-praatjes. Als ik daar naar had geluisterd dan had ik nog steeds thuis tussen de rodedenderons gezeten.

ETA in Baskenland, Vendetta op Corsica, crimineel Albanië, Maffia in Palermo en Napels, Palestijnse gebieden en grenszone Israel, de 'vreselijk criminele' binnensteden van Z.Afrika........... Still alive and kicking!
Meest beroerd was nog wel bezoek aan USA-New Orleans. In French Quarters is iemand uit ons reisgezelschap met een mes gestoken en beroofd.

O ja, natuurlijk is komende zomer rijden in Rusland ook weer een afrader..... Bla-bla-bla.......
 
Dank voor jullie info! 3 jaar geleden zijn we een maandje door Bali geredenop een Sym Evo 300cc en dat is ons goed bevallen. Vooral omdat ik een vrij slechte rug heb. Dus we gaan op zoek naar iets soortgelijks. Mijn vriend werkt een paar maanden per jaar in Thailand, dus we houden 'm na de reis.
 
Terug
Bovenaan Onderaan