zuigers

Frankyboy

MF'er
19 okt 2003
233
0
Net onder Groningen
Ik heb een vraag aan jullie over een 2-takt zuiger.
Een bedrijf die mijn cyclinder heeft voor het opmeten van een nieuwe, zegt dat ik een nieuwe zuiger moet kopen maar dan moet er van de zuiger 4mm of 0,4mm van de diameter van de zuiger afgedraaid worden om in de cyclinder te passen,kan dit of kan dit niet.
Ik rij op een cr500.
 
Laatst bewerkt:
Hier klopt iets niet. :?
Bij het vervangen van een zuiger, moet meestal ( bij een gietijzeren bus) de cilinder uitgehoond worden.
De cilinder boring wordt dus groter.
Ik dacht dat bij Honda cr de overmaten met 0.25mm gingen.
De enigste verklaring die ik kan bedenken is. dat de cilinder door montage van een vreemde zuiger(met een veel grotere boring) heeft plaats gehad.
Het afdraaien van een zuiger is uit-den-bozen.
En dan helemaal met 4mm.
De zuigerwand wordt dan veel te zwak en de zuigerveeggroeven zullen weg zijn.
Ik denk dat je beter de boel door een ander bedrijf kunt laten controleren.
Succes
 
Hier klopt iets niet. :?
Bij het vervangen van een zuiger, moet meestal ( bij een gietijzeren bus) de cilinder uitgehoond worden.
De cilinder boring wordt dus groter.
Ik dacht dat bij Honda cr de overmaten met 0.25mm gingen.
De enigste verklaring die ik kan bedenken is. dat de cilinder door montage van een vreemde zuiger(met een veel grotere boring) heeft plaats gehad.
Het afdraaien van een zuiger is uit-den-bozen.
En dan helemaal met 4mm.
De zuigerwand wordt dan veel te zwak en de zuigerveeggroeven zullen weg zijn.
Ik denk dat je beter de boel door een ander bedrijf kunt laten controleren.
Succes

4mm zullen ze waarschijnlijk van het hemd bedoelen niet van de diameter lijkt me.
 
houden die mecanics wel in de smiezen dat de zuiger een bepaalt gewicht moet hebben in combinatie met de krukas,anders trilt ie alles stuk.
kan de cillinder misschien niet ook wat hoger gezet worden,en wat uit het koppie weggevreesd? bij een tweetakt gaat dat eenvoudiger dan bij 4tact
 
Als er 4mm v/d zuiger afgedraaid moet worden om in de cyl. te passen, dan wil ik wel eens weten wat er van die zuiger overblijft na 't afdraaien, volgens mij is de zuiger op sommige plekken nog geeneens 4 mm dik......
 
Als je een originele zuiger koopt vind ik het vreemd dat er aan de zuiger gedraaid moet worden. Waarom heb je de cilinder weggebracht? Moest hij worden gehoond? Soms als er geen zuiger meer te krijgen is voor een type motor wordt er gezocht naar een lijkend model, die dan bewerkt wordt. Voor een cr500 moet je toch gewoon een passende zuiger kunnen krijgen.
 
als de cilinder orgineel is, zonder uithonen gewoon de een orginele zuiger plaatsen en anders een overmaat zuiger voor dit motor type!
4 mm van de diameter is haast onmogelijk!, bedoelen ze niet 4 mm van de hoogte zodat er niets geraakt wordt(drijfstang in onderste stand)
 
Terug
Bovenaan Onderaan