Zuinigheid van de motor

Afgelopen weekend wezen toeren in de Ardennen. Rustig tempo, 1 op 22. Niet slecht voor een Pan 1300, maar het ging dan ook wel èèèrg rustig. Met normaal woon werk verkeer doet ie 1:18.
Overigens valt mij op dat ie in heuvelachtig terrein zuiniger loopt dan op vlak terrein. Het is net of de extra peut die je bergop verstookt meer dan goedgemaakt wordt bij bergaf rijden. Dat merk ik trouwens niet alleen bij mijn huidige Pan, maar dat was ook al zo bij al mijn fietsen die ik ooit gehad heb. (Yam XS500, XS750, XS1100, XVZ1200, Kawa Z750B)

groetjes,
Panridder
 
Tja, er is wat voor te zeggen.
Een Otto-motor werkt niet optimaal bij deellast, dus beter de halve afstand vol vermogen en de tweede helft geen vermogen als dat je de complete afstand half vermogen rijdt.. om het zo maar te zeggen?

:?
 
Laatst bewerkt:
gister getankt, 1:11 :X

edit:
met een kawasaki Z750 dus :P
wel extreem lopen blazen op die tank btw :9

vorige week btw 1:18 gereden in de eifel :Y
 
Laatst bewerkt:
Heb voor het eerst een goede test gedaan. was van utrecht richting lelystad, enkhuizen, en 2 dagen erop via amsterdam naar gouda en weer terug naar utrecht.

395km gereden, 19,95L getankt. nagenoeg 1:20. Ik moet zeggen dat er wel veel 100 weg was en dat toert erg relaxed in de 6de versnelling met 3.000 toeren.
Maar op de snelweg ook stukken tegen de 130-140 gezeten en afentoe lekker opgetrokken.

Valt me alles mee :)
 
Met mijn SV650s de laatste keer 14,35 liter getankt en 303 km gereden. Dit komt neer op een gemiddeld gebruik n 1:21,11
Ik rij elke dag zo'n 45 km woon/werk verkeer over de rijksweg tussen de files door.
 
Hallo,

Is misschien niet de plek om dit hier te posten, maar hoop dat iemand me kan helpen

Heb sinds paar dagen een zzr 600 uit 92.
Er zit geen benzinemeter op, maar twee lampjes fuel.
na bijna 200 km gaan beide lampjes branden.
Hoeveel km kun je dan nog rijden en is het normaal dat er direct 2 lampjes gaan branden of moet er eerst 1 gaan branden?
Zat nog wel genoeg benzine in.

wie o wie heeft een antwoordt?

Alvast bedankt,

Valentino
 
Ik verbruik gemiddeld woon-werk 1:18/1:19

Ik rij een Yamaha TDM 850

acherband008-1.jpg


Lekker he :9~
 
Met mijn SV650s de laatste keer 14,35 liter getankt en 303 km gereden. Dit komt neer op een gemiddeld gebruik n 1:21,11
Ik rij elke dag zo'n 45 km woon/werk verkeer over de rijksweg tussen de files door.

ik haal 1:18 bij regulier gebruik.. (en laatst in een groep de 1:20 gehaald.. ) schiet meestal bij 220 op reserve..

regulier is bij mij wel n vrij stevig tempo.. O-)
 
1:20...bij lekker doorrijden...best netjes vind ik voor m'n gsx-je!

hmm...blijkbaar de laatste tijd nog iets meer doorgetrokken...1:17...

maar ja, tis leuk, daar gaat het om!!!
 
Laatst bewerkt:
Heb voor het eerst een goede test gedaan. was van utrecht richting lelystad, enkhuizen, en 2 dagen erop via amsterdam naar gouda en weer terug naar utrecht.

395km gereden, 19,95L getankt. nagenoeg 1:20. Ik moet zeggen dat er wel veel 100 weg was en dat toert erg relaxed in de 6de versnelling met 3.000 toeren.
Maar op de snelweg ook stukken tegen de 130-140 gezeten en afentoe lekker opgetrokken.

Valt me alles mee :)
pff dat ging wel erg hard 130/140
 
dag mede forumers,

Een regenachtig zondag in het oosten van het land bracht mij op het idee om nou een aan jullie te vragen hoe zuinig loopt jou motor en wat vorn motor heb je? (plaatjes van jou fiets mogen erbij zitten!!!)

Ikke BMW R1100RS : gemiddeld 1 op 20
Moeders Virage 535 : gemiddeld 1 op 21
 
1 op 17
Honda Cbr 600f 1998

rijstijl was absoluut niet zuinig. veel optrekken en hoog in de toeren.
 
3 KM heen en 3 KM terug = woon-werk, de helft van de rit is op de chocke :o

en dan toch nog 1:20... ( Yamaha XT 600 uit 88 )

Grtzzz Simon. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan