Zwaar ongeval MeanBlueMan

Ik wist niet 123 wat een Didgereedoo was, na enig onderzoek blijk ik zo'n instrument wel te kennen.
Nog één uit den ouden ambacht, leuk spul.

 
IMG-20211023-WA0000.jpg
 
Ik heb goede ervaringen met dry needling , en vind het totaal niet pijnlijk. Direct resultaat:t
Inderdaad. Ik had hernia-achtige klachten. Na een aantal gewone behandelingen is de fysio overgestapt op dry needling. Pijn deed het niet, toen hij liet zien dat die naalden een cm of 3 mijn lichaam in gingen kon ik dat niet geloven. Wel voelde ik iets dat op een stroomstootje leek als hij één van de knopen in mijn bilspier aanprikte. En tegelijkertijd voelde ik mijn hele been ontspannen. Na 2 behandelingen was ik er vanaf.
 
Ik zou dus doorlopend dronken moeten zijn want ik vind het helemaal geweldig. Ben een paar keer naar de military tattoo geweest in Edinburgh en hopelijk volgend jaar weer. Ik had al geboekt maar het is dit jaar voor de tweede keer niet doorgegaan i.v.m. corona. Tja, zijspanrijders hebben nu eenmaal wat eigenaardige trekjes, al zullen ze niet allemaal van drums and pipes houden.
 
Zelfde hier hoor , alleen geen zijspan ( ooit .. misschien een keer, wel een ouwe rus dan )

Ben normaal nogal van de hardrock/metal , beukende gitaren en headbangend voorwaarts .
Maar die bagpipes/doedelzakken vind ik ook gaaf :)
Ik weet de band die aan al jouw voorkeuren voldoet,..ik had vroeger een zijspan en dan ken je die bands _O-
🔨
Saor Patrol
 
Zelfde hier hoor , alleen geen zijspan ( ooit .. misschien een keer, wel een ouwe rus dan )

Ben normaal nogal van de hardrock/metal , beukende gitaren en headbangend voorwaarts .
Maar die bagpipes/doedelzakken vind ik ook gaaf :)

We kunnen beter verkassen naar het muziektopic :+
Maar er is genoeg te vinden in het genre 'celtic metal'


En bij Nightwish wordt gespeeld op Uillean pipes. Schijnt nog moeilijker te zijn dan de meest gekende 'Schotse' bagpipes.
Maar dat instrument heeft weer niet zo veel met ademhaling van doen.


En digeridoo spelen kan ook best door de roodharige vriendin zelf worden gedaan :+
(hoewel ik daar waarschijnlijk een puristen-discussie mee over me afroep, want volgens de aborignals traditie/gebruiken mogen alleen mannen de digeridoo bespelen)

 
in tegenstelling tot het vermoeden dat didgeridoo spelen een zware belasting is voor je longen is het juist een perfecte manier om bewust met je ademhaling om te gaan , immers kun je na flink wat oefening gewoon doorademen zonder te stoppen met spelen ....Circulaire breathing .

Ik ken het als (ondersteunende) therapie voor patienten met slaap-apneu.
 
Ik ben opgegroeid in een tijd / omgeving waarin ik weinig mensen om hulp kon vragen, ik deed alles zelf.
Ook nu vind ik het moeilijk een ander iets te vragen, als ik ook maar heel even denk dat ik het zelf zou moeten kunnen, dan doe ik het zelf.
En het verleden heeft ook met revalideren laten zien dat ik daar best goede resultaten mee behaalde *D
Voorwaarde is wel dat de artsen alles dan goed voorbereid hebben en ik geloof dat ze dat wederom is gelukt.

Mijn eigenwijsheid is wel wat minder geworden, MGG heeft een goede invloed op mij, waarbij tot mij doordringen de grootste opgave is ;)
Mocht ik tegen beperkingen aanlopen gooi ik t hier in de groep, deskundigheid genoeg op allerlei vlakken dat het iig een fatsoenlijke doorverwijzing oplevert.
Waarbij dry needling is iets wat ik uit pure nieuwsgierigheid zou gaan uitproberen :+
(zo heb ik ook een tatoo.... was mee met iemand, was nieuwsgierig, heb overlegt en heb betaald voor een kleine tatoo die gezet is zonder ook maar 1 druppel inkt. Je ziet er niets van, maar ik weet nu wel hoe het voelt :+ )
Dry needling heb ik 2x in de week en enorm baat bij.
 
Ik zou dus doorlopend dronken moeten zijn want ik vind het helemaal geweldig. Ben een paar keer naar de military tattoo geweest in Edinburgh en hopelijk volgend jaar weer. Ik had al geboekt maar het is dit jaar voor de tweede keer niet doorgegaan i.v.m. corona. Tja, zijspanrijders hebben nu eenmaal wat eigenaardige trekjes, al zullen ze niet allemaal van drums and pipes houden.
Hier nog een zijspanner met doedelzak voorkeur.
Ik had er zelfs twee op m'n bruiloft staan bij de ingang.
 
Ik ken het als (ondersteunende) therapie voor patienten met slaap-apneu.
Dan doe ik helemaal geen oog meer dicht , s'nachts niet door gesnurk en apneu en overdag niet omdat hij dan didgeridoo gaat zitten spelen.Of moet hij dan s'nachts ipv slapen didgeridoo gaan spelen?Beide gevallen zijn slecht voor je huwelijk kan ik vertellen.

Ik ben wel gek op doedelzakmuziek. (Maar ook liever niet s'nachts)
 
Vandaag bloed laten prikken, men onderzoekt of ik de vloeistof ga verdragen die bij de CT scan word gebruikt. Ctscan is dan weer nodig voor m'n operatie aan m'n linkerarm.

M'n linkerarm.... ik heb me er bij neergelegd dat ik er niets mee kan en moet doen, zelfs het typen levert ene pijnlijke onderarm op '(

Mentaal is dat behoorlijk belastend, maar ik hou de moed erin en hoop dat alles ' in beweging' gaat komen voor ook in het UZA de IC's in de problemen gaan komen.....ik kijk r bepaald niet naar uit dat de boel uit de hand gaat lopen en ik nog maanden op m'n operatie zou moeten gaan wachten :X
 
Ik duim met je mee. Gelukkig zijn ze in BE iets ruimer ingericht qua IC's dus dat geeft wellicht iets van "lucht".
 
Vandaag bloed laten prikken, men onderzoekt of ik de vloeistof ga verdragen die bij de CT scan word gebruikt. Ctscan is dan weer nodig voor m'n operatie aan m'n linkerarm.

M'n linkerarm.... ik heb me er bij neergelegd dat ik er niets mee kan en moet doen, zelfs het typen levert ene pijnlijke onderarm op '(

Mentaal is dat behoorlijk belastend, maar ik hou de moed erin en hoop dat alles ' in beweging' gaat komen voor ook in het UZA de IC's in de problemen gaan komen.....ik kijk r bepaald niet naar uit dat de boel uit de hand gaat lopen en ik nog maanden op m'n operatie zou moeten gaan wachten :X

Gaat je lukken topper :t
Je bent al zo ver gekomen dus dit laatste komt ook goed
 
Vandaag bloed laten prikken, men onderzoekt of ik de vloeistof ga verdragen die bij de CT scan word gebruikt. Ctscan is dan weer nodig voor m'n operatie aan m'n linkerarm.

M'n linkerarm.... ik heb me er bij neergelegd dat ik er voorlopig niets mee kan en moet doen, zelfs het typen levert ene pijnlijke onderarm op '(

Mentaal is dat behoorlijk belastend, maar ik hou de moed erin en hoop dat alles ' in beweging' gaat komen voor ook in het UZA de IC's in de problemen gaan komen.....ik kijk r bepaald niet naar uit dat de boel uit de hand gaat lopen en ik nog maanden op m'n operatie zou moeten gaan wachten :X
kom op, dit gaat je ook lukken.
 
Hou inderdaad de moed erin, geef inderdaad nooit op, het komt wel goed met je, je bent al zover gekomen dat ook dit weer goed gaat komen.
Het kan wat langer duren, en ik weet dat het je dwars zit omdat het tegen zit nu. Maar hou je taai, en ga door en geef niet op.
Ik weet, met dat corona gedoe zullen er wat dingen vertragen, ik weet niet wat de heren demissionair kabinet gaan zeggen morgen, maar ook ik verwacht wat vertragingen, helaas.
En meer drukte op de gezondheidszorg.
Even goed, je bent nu al zo ver, dat ook deze hindernis in je volledig kunnen functioneren je gaat lukken hoor kerel. Dan duurt het wat langer, maar je komt er toch uiteindelijk.
 
Vandaag bloed laten prikken, men onderzoekt of ik de vloeistof ga verdragen die bij de CT scan word gebruikt. Ctscan is dan weer nodig voor m'n operatie aan m'n linkerarm.

M'n linkerarm.... ik heb me er bij neergelegd dat ik er niets mee kan en moet doen, zelfs het typen levert ene pijnlijke onderarm op '(

Mentaal is dat behoorlijk belastend, maar ik hou de moed erin en hoop dat alles ' in beweging' gaat komen voor ook in het UZA de IC's in de problemen gaan komen.....ik kijk r bepaald niet naar uit dat de boel uit de hand gaat lopen en ik nog maanden op m'n operatie zou moeten gaan wachten :X
Komt goed, dat weet ik zeker. Met jouw mindset en de hulp van @MeanGreenGirl gaat dat helemaal goed komen.

Kunnen we daarna de ride out organiseren. :+
 
Vandaag bloed laten prikken, men onderzoekt of ik de vloeistof ga verdragen die bij de CT scan word gebruikt. Ctscan is dan weer nodig voor m'n operatie aan m'n linkerarm.

M'n linkerarm.... ik heb me er bij neergelegd dat ik er niets mee kan en moet doen, zelfs het typen levert ene pijnlijke onderarm op '(

Mentaal is dat behoorlijk belastend, maar ik hou de moed erin en hoop dat alles ' in beweging' gaat komen voor ook in het UZA de IC's in de problemen gaan komen.....ik kijk r bepaald niet naar uit dat de boel uit de hand gaat lopen en ik nog maanden op m'n operatie zou moeten gaan wachten :X
Luister vriend (ik hoop dat ik je vriend mag noemen): het is niet makkelijk zo'n operatie, maar die mensen zijn buitengewoon kundig en ik weet bijna zeker dat het goed komt met die arm en bovendien ben jij een voorbeeld, ook voor die chirurgen en andere medici en dat geeft een extra stukje motivatie.

Moed houden amigo, we duimen voor je.
 
Mentaal is dat behoorlijk belastend, maar ik hou de moed erin en hoop dat alles ' in beweging' gaat komen voor ook in het UZA de IC's in de problemen gaan komen.....ik kijk r bepaald niet naar uit dat de boel uit de hand gaat lopen en ik nog maanden op m'n operatie zou moeten gaan wachten :X
Je bent medisch interessant, dat wil je helemaal niet worden als je later groot bent, maar nu het toch zo is hoop ik dat het in je voordeel werkt en je snel geopereerd wordt.
 
Best veel lieve woorden, die zo mijn kant op komen.
Niet verwacht ooit die zin op een forum te zetten.

Ik moet ook gewoon geduld hebben.
Dat is nu ook echt vreselijk moeilijk. Ik heb geen zicht op wat er wanneer gaat gebeuren en heb er ook nog eens op geen enkele manier invloed op.

Dat is niet wat ik gewend ben.... da's moeilijk.

Goed in de tussentijd ga ik uiteraard wel verder, ik kan steeds beter overweg met de mogelijkheden van m'n kooi en ook maar een erg fatsoenlijke hometrainer aangevraagd ( huur ). Samen met m'n loopband en m'n revalidadtie-bewegingsmevrouw en fysiotherapeut moeten we dan maar zo snel mogelijk iig weer fatsoenlijk leren lopen. Als ik het een niet kan, moet ik m'n energie daarin niet gaan verliezen, die kan ik dan beter besteden aan iets waar ik wat aan heb :) Hoop dat ik die mind-set vast kan houden :)
 
Je kan het MBM, kijk waar je tot nu toe bent gekomen. Het gaat nooit snel genoeg......

Duim voor je!

Ik weet dat het gemakkelijk typen is hiero, ik zit niet in je situatie. Maar als ik zie (en uiteraard we zien meestal de buitenkant) gaat het je erg goed af, daarom geloof ik er gewoon in.
Het kost alleen tijd.......
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan