Zwaar ongeval MeanBlueMan

Dit wachten kost je met gemak een paar jaar van je leven met al die zenuwen.
We blijven duimen dat het goed gaat.
Liever iets langer en dan in een keer goed dan een snelle oplossing.
MGG: Sterkte met het eeuwig durende wachten. :j
 
Hoi MGG, wij leven met je mee hoor!
Eigen ervaring, in de ontwaakzaal maakt men je niet wakker, meestal wordt je gewekt door een televisie met zacht programma... Wanneer alles voldoende ontwaakt is en je hoofd normaal functioneert mag je een eerste telefonisch contact maken met je familie zodat deze gerustgesteld is doordat de patiënt zelf aan het toestel is. Bij mijn vorige ingreep (in de voormiddag) duurde dit wel tot bijna 18 uur eer ik helder genoeg was om een degelijk gesprek te kunnen voeren, narcose niet onderschatten...
Komt goed, UZA is zowat het beste in België wat je kan vinden, er zijn steeds oplossingen en de dokters gaan er geen uitdaging uit de weg...

Lees de ervaringen van MBM eens terug, is volgens mij maar 2 a 3 pagina s terug.

Ennuh wakker worden bij de tv ? Nog nooit meegemaakt..
Ik weet wel dat iedereen anders reageert op de narcose en ook verschillende nadelen ervan ervaart, heb het zelf meerdere keren gehad en nooit als onprettig of moeilijk ervaren oid.
Wil altijd meteen zo n waterijsje !
 
Toen ik wakker werd uit een narcose was ik opeens in paniek. Ik dacht namelijk dat ik nog thuis in bed had en dat ik me had verslapen voor mijn operatie waarvoor ik om 8.00 in het ziekenhuis moest zijn. Een vriendelijke stem vertelde mij dat ik rustig moest zijn. "Ja, maar ik heb me verslapen, ik ben te laat...". "Nee hoor, u bent al geopereerd..." En toen in een klap weer helemaal rustig.

Geen idee waarom ik dit schrijf, maar zo zijn er weer een paar minuten voorbij in afwachting van het nieuws over de operatie van @MeanBlueMan

Sterkte met afwachten @MeanGreenGirl !! Ik denk aan jullie (net als heel M-F).
 
Laatst bewerkt:
Heb al wel enkele geplande ingrepen achter de rug in UZA, telkens ontwaken met tv en zacht muziekje... Bij spoedoperaties is dit misschien wel anders, is misschien ook een andere OK.
Narcose is voor iedereen verschillend, wakker worden is inderdaad niet onprettig maar helder ben je zeker niet onmiddellijk en de verpleging die continue toezicht houdt geeft wel aan wanneer iets mag of kan... Onprettige ervaringen komen gewoonlijk pas na 2 a 3 dagen na de operatie bij het afbouwen van de verdoving en inwerken van medicatie, maar dit is niet bij iedereen en elke ingreep!
 
@MeanGreenGirl :
1642083235515.png
 
Volgens de verpleging ligt hij nog steeds op de OK. -O-
Geen zorgen. Hoewel dit voor ons misschien een zware ingreep lijkt is het voor hem waarschijnlijk een van de lichtere. Deze gaat dus ook zeker goedkomen!
Je moet je zeker niet vastpinnen op die twee uurtjes. Waarschijnlijk was het nog druk in het operatiekwartier waardoor hij wat later de operatiekamer is binnengegaan. Dan nog even fatsoenlijk ontwaken, kan ook al wat langer duren.
Dit is ook geen levensreddende operatie zoals voorheen en de ervaring heeft mij geleerd dat in dergelijke gevallen de berichtgeving dan nog wel eens wat trager gaat ook.
 
Ik snap serieus niet waarom ze een verwachting van 2 uren afgeven.. hierdoor creëren ze het idee dat als het langer duurt er iets niet goed gaat.

Terwijl dat dus helemaal niet zo hoeft te zijn !
Check dit topic regelmatig en hoop steeds op het goede nieuws !!
 
Ach wat is nou een uurtje wachten.
Anesthesist is meestal de best betaalde persoon op de ok, die onder andere kan finetunen hoe laat je wakker word door de samenstelling van de middelen. Als de patient een aparte recente middelengeschiedenis heeft word het moeilijker dat nauwkeurig te bepalen. Ik kan me voorstellen dat dat hier het geval is.
We wachten geduldig (niet echt👹) af.
 
Wat kan je blij zijn met een half uurtje.... en ik ben blij voor jullie... hoop dat dit uiteindelijk snel zal bijdragen tot een goed functionerend lijf voor Serge.
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan