Zwakke punten Yamaha Radian?

Oude Brikker

MF veteraan
7 jan 2003
8.086
18
Den Haag
Ik overweeg een Radian te kopen en daarom wil ik graag weten wat de eventuele zwakke punten van deze fiets zijn, zodat ik bij het "kijken, kijken, wel/niet kopen" weet waar ik op moet letten.
Alvast bedankt voor de info.
 
't is een chopper

Welnee, het is een vermomde jx 600.
Echte problemen zijn mij er niet van bekend, oerdegelijke blokjes.
Gewoon opletten op dingen die je bij elke motor van een jaar of 20 oud kunt verwachten.
Kijk wel of de uitlaten nog netjes en niet rot zijn, dat zijn van die specifieke dingen die je meteen een hoop geld kunnen kosten.
 
ik ken een aantal personen die een radian hebben,
het zijn superleuke fietsjes en al helemaal geen schoppers, ik zou ze meer als naked(fighter :X ) zien.
alleen zij klaagde ook over de tankinhoud,
1064776679.jpg


alleen de duo zitplaats is een beetje krapjes(helaas is dat nog maar de enigste plek waar ik op mag zitten.hopelijk schuif ik over een half jaartje een plaatsje naar voren)
 
Bert.....of Henk heeft er zoéén en is erg erg content mee.
Fototje van vakantie, 2 jaar geleden in de verenigde staten van de USA:

full


Misschien laat ie nog van zich horen hier, hij kent die machine's als geen ander!!! :Y
 
Wees voorbereid, want het is een vrouwen magneet. Als ik een stukje ga roderen kom ik vaak niet ver, zo'n succesnummer is die fiets bij de vrouwen.

Voor mij is het dus dubbel erg dat ik nu even geen rijbewijs heb. -O-
 
De tankinhoud schijnt idd niet echt ruim bemeten te zijn; ik lees dat vaker.
Met 9,5 liter en 1:17(?) zou je dus ong. elke 150km naar de pomp moeten.
Is geen ramp denk ik.
Is idd wat vaker dan ik nu met mijn cb400f moet doen; ik hou daar ca. 200km aan tussen de tankbeurten.


Verder gelezen dat de wiellagers niet niet geweldig zouden zijn en (erger) dat de nokkanassen slijtagegevoelig zijn.
Iemand hier ervaring mee?
 
Zijn leuke fietjes [heb er nog een te koop :Y ]blok is idd een xj600 zelfde opbouw als de xj900 die waren ook oersterk.
Mijn eerste fiets was een xj 600 beviel zo goed dat mijn tweede ook maar een xj600 moest worden,heb heel veel lol gehad met die dingen en nog belangrijker ze hebben me nooit in de steek gelaten.
Mijn advies kopen dat ding. :} :} :}
 
De tankinhoud schijnt idd niet echt ruim bemeten te zijn; ik lees dat vaker.
Met 9,5 liter en 1:17(?) zou je dus ong. elke 150km naar de pomp moeten.
Is geen ramp denk ik.
Is idd wat vaker dan ik nu met mijn cb400f moet doen; ik hou daar ca. 200km aan tussen de tankbeurten.


Verder gelezen dat de wiellagers niet niet geweldig zouden zijn en (erger) dat de nokkanassen slijtagegevoelig zijn.
Iemand hier ervaring mee?

Het verbruik kan beter dan 1:17, hangt natuurlijk ook van je rijstijl af. 1:20 moet lukken. Zelf ging ik altijd zo rond de 120 Mijl (op de dagteller tanken).
De wiellagers heb ik alleen voor moeten vervangen, zijn gewoon standaard SKF dingetjes.
 
ik heb gister VET gewheelied op een radian! kvond het ding geweldig!! vanmiddag staat er een filmpje in " Wheelieles van da Liks" daar staat die radian in :W
 
Zijn geweldig leuke fietsjes! Zou er echt wel een willen voor woon-werk verkeer.

Ik ga komende zomer rijden op die van een kameraad van me, schijnt nog beter te sturen etc.

Nadeel is idd de kleine tank inhoud... verder blokjes oerdegelijk hoor je ook vaak.
 
Wees voorbereid, want het is een vrouwen magneet. Als ik een stukje ga roderen kom ik vaak niet ver, zo'n succesnummer is die fiets bij de vrouwen.

Voor mij is het dus dubbel erg dat ik nu even geen rijbewijs heb. -O-

Ik geloof dat ik weer naar Nederland ga verhuizen. Henk of Bert, Here I come *O*

En in de tussentijd mag je wel bij mij achterop. Ik monteer speciaal voor jou de voetsteunen er weer op ;)
 
De tank is wat klein, en de voorvering is standaard wat te slap, dit kun je oplossen door een dikkere olie te gebruiken, het machientje rijdt verder echt goed en remt ook meer dan gemiddeld goed voor zo'n fiets.

Echt sportief bochtjes pakken moet je niet gaan doen, het frame lijkt van een soort gummi gemaakt...
 
Actieradius als gevolg van krappe tank valt wel mee. Als je de Radian gebruikt waarvoor die is gemaakt: naked een beetje toeren, commuten en de Radian is goed afgesteld, dan moet je niet verbaasd zijn als je de 1 op 25 haalt. Yes. Met de 12 liter tank kom je daar tegen de 300 km ver mee. Radian heeft eigenlijk geen zwakke kanten. Oerbetrouwbaar blok, goeie remmen. Mocht ie tegenvallen is ie duidelijk niet netjes behandeld. Frame heeft wel neiging te roesten. Wel meer voor de kleinere rijders: tot aan 1,75 meter ong. Koop er eentje met een goed origineel uitlaatsysteem. Draait de toch erg nauw luisterende 600 cc viercilinder het best mee. Goedkoop is duurkoop in dit geval, maar ik heb goeie low mileage Radians gezien voor 1 mille. En zet de Radian binnen. Gaat al het chroomwerk lang mee.
 
Zijn leuke fietjes [heb er nog een te koop :Y ]blok is idd een xj600 zelfde opbouw als de xj900 die waren ook oersterk.
Mijn eerste fiets was een xj 600 beviel zo goed dat mijn tweede ook maar een xj600 moest worden,heb heel veel lol gehad met die dingen en nog belangrijker ze hebben me nooit in de steek gelaten.
Mijn advies kopen dat ding. :} :} :}
Ik zou je Radian best willen zien, maar dat lijkt me niet interessant voor je.
Ik moet namelijk mijn CB650SC kwijt en die wil ik erop inruilen.
 
De tank is wat klein, en de voorvering is standaard wat te slap, dit kun je oplossen door een dikkere olie te gebruiken, het machientje rijdt verder echt goed en remt ook meer dan gemiddeld goed voor zo'n fiets.

Echt sportief bochtjes pakken moet je niet gaan doen, het frame lijkt van een soort gummi gemaakt...
Het gummi-frame zal voor mij wel geen problemen opleveren; ik heb (naast de Cb650sc)een CB 400F, die ook een slap frame heeft.
En zo sportief rij ik nu ook weer niet.. :P
 
Actieradius als gevolg van krappe tank valt wel mee. Als je de Radian gebruikt waarvoor die is gemaakt: naked een beetje toeren, commuten en de Radian is goed afgesteld, dan moet je niet verbaasd zijn als je de 1 op 25 haalt. Yes. Met de 12 liter tank kom je daar tegen de 300 km ver mee. Radian heeft eigenlijk geen zwakke kanten. Oerbetrouwbaar blok, goeie remmen. Mocht ie tegenvallen is ie duidelijk niet netjes behandeld. Frame heeft wel neiging te roesten. Wel meer voor de kleinere rijders: tot aan 1,75 meter ong. Koop er eentje met een goed origineel uitlaatsysteem. Draait de toch erg nauw luisterende 600 cc viercilinder het best mee. Goedkoop is duurkoop in dit geval, maar ik heb goeie low mileage Radians gezien voor 1 mille. En zet de Radian binnen. Gaat al het chroomwerk lang mee.
Klinkt allemaal OK.
Ik ben niet zo groot, ca. 1,75m, dus daarom lijkt het me qua "pasvorm" een prima fiets voor mij.
Verbruik van 1:25 kan wellicht haalbaar zijn, voor het uitproberen hoever ik nu met 1 tank kom wil ik het om te beginnen maar voorzichtig op 1:17 of zo houden.
Al doende verder uitzoeken wat de praktische grens is; met een lege tank staan heb ik ooit 1x met de auto gehad |(
 
Ik zou je Radian best willen zien, maar dat lijkt me niet interessant voor je.
Ik moet namelijk mijn CB650SC kwijt en die wil ik erop inruilen.

Nee wil er niet op inruilen,heb de schuur te vol :X
Maar nee echt zijn leuke fietsen rijden ook lekker,ut zijn net kleine v maxen :Y
 
Heb zelf ook een jaartje op een Radian rond getuft ...
Is voor een 4 cilinder erg wendbaar .
Maar inderdaad het frame is van dropstaal gemaakt , je voelt bij een (rails)overgang het wrikken of bij snelle doordraai bochten voel je de fiets torrederen als noga....

Als ie goed heet was ,, ging het schakelen minder ,,Als ik naar vrij wilde van uit hoge versnellingen moest ik een trukje uithalen iets de koppeling oplaten komen dat je voelt dat ie iets trekt en dan kon je wel terug naar 1 of de vrij.

Heb een vast gerotte remzuiger voor gehad ,,

Zat er wat opgevouwen op ,, eigenlijk te klein voor mensen groter dan 1.80M

Je kon er wel leuk sprintjes mee trekken , zat best vaart in voor een 600CC
vooral boven de 6.000 tmp
Stoppies maken ging ook best goed .

Alleen vanaf 100 km had je het idee dat je armen langer worden ..
 
Wees voorbereid, want het is een vrouwen magneet. Als ik een stukje ga roderen kom ik vaak niet ver, zo'n succesnummer is die fiets bij de vrouwen.

Voor mij is het dus dubbel erg dat ik nu even geen rijbewijs heb. -O-


Hmm, ik heb die vrouwen nog nooit achter mijn ma aan zien rennen toen ze uberstoer op haar radian rond reed. Zal er zelf eens op rond gaan rijden...

[me]daGanz zwaait alvast naar Fast Frances :+ :W :W [/me]
 
Hmm, ik heb die vrouwen nog nooit achter mijn ma aan zien rennen toen ze uberstoer op haar radian rond reed. Zal er zelf eens op rond gaan rijden...

[me]daGanz zwaait alvast naar Fast Frances :+ :W :W [/me]
Misschien zit ze er toch net niet zo stoer op als ik. Ik bedoel, kijk nog eens naar die foto hierboven en je hebt 't antwoord al. Dacht ik zo. :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan