Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

Wel vanmorgen even tussendoor de schoorstang op zijn plaats gezet... en de bouten er doorheen.... de moeren zijn nog een beetje kwijt....

Toen de stuurdemper vast gezet... en een paar keer aan het stuur gezwengeld om tot de conclusie te komen dat ik vergeten was om de klem rond de vorkpoot echt aan te draaien...

Dus die is gaan verschuiven waardoor de demper de verse lak van de schoorstang iets beschadigt heeft🤣🤣🤣

Maar verder ben ik heus geen ongeorganiseerde chaot hoor.... dat valt allemaal reuze mee.... ik besteed overal alleen wat meer tijd aan....

Vanwege de imbussleutel die ik net vasthad en die zich nu in de 7e dimensie lijkt te bevinden
 
Deze keer heeft het me hooguit een kwartiertje extra gekost... minder als normaal op een klusje van 5 minuten...

Maar het loopt lekker vandaag met huishouden... en omdat ik de administratie moet doen heeft vrouwlief aangeboden om te stofzuigen???? Dat is al het 2e weekend dat ze zelf stofzuigd??? Dacht dat ik na 20 jaar huwelijk alles wel zo'n beetje gezien had.... weet ze me toch nog te verassen😍
 
De freeskolom?
Fotooke misschien
2 paginas terugbladeren ofzo... pagina 114 en verder... ouwe "zooi" gekocht in overleg met Leo, die voorzien van frequentie regelaar nieuwe snaren en her en der een likkie vet en een poetslap....
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ondanks wat familie perikelen waar ik hier verder niemand mee lastig zal vallen tegen het eind van de middag wat aan het span gedaan....

Het koste in eerste instantie wat moeite om op de juiste manier te meten op de wat ongelijke en ruwe vloer van de werkplaats.. Maar met wat mentale support van Leo zelf via heen en weer geapp (waarvoor dank) het toespoor weer ingesteld op 3cm en de boel vastgezet...

Schoorstang en stuurdemper vastgezet, tot de ontdekking gekomen dat de EZS plaat tussen de framebuizen waar de schoorstang aan vast zit nog los zat..... dat was ik ook nog effe vergeten ofzo...

alles weer op zijn plaats gefrommeld.....
Bekijk media item 1359079
Bekijk media item 1359080
en dan het hele spul een flinke zwiep naar buiten geduwd zodat het andersom weer naar binnen kan en ik verder kan met het span zelf...
Bekijk media item 1359081
en weer terug in je hok kreng...
Bekijk media item 1359077
Zo kan ik toch iets beter bij het zijspan en de voorkant van de motor om het kuipje erop te zetten... en ik moet het wiel nog even echt vastzetten.... de splinebus met centrale moer zit nu nog maar met twee bouten vast en dat is vast niet helemaal de bedoeling... en de spanbak moet iets naar buiten op het frame... een stelletje knutselaars heeft het zijspanwiel verder naar buiten gezet als het origineel.....

maar het blijft een ver***** mooi wieleke
Bekijk media item 1359083
 
Als je zulke lelijke dingen tegen haar zegt zal de oude dame vroeger of later wraak nemen.
volgens mij heeft ze dat allang gedaan.... ik kan me nog in ieder geval 2 man herrinneren die haar met geen goed fatsoen behoorlijk lopend kregen... ze bleef tegensputteren.....


anyways... de bevestigingen even opnieuw geverficeerd.... alleen vandeweek effe een pom dop draaien om in het nu weer open eindje van de pijp te meppen tegen binnenlopend vocht enzo....
Bekijk media item 1359085
Bekijk media item 1359086
ik vind het verder weer prima voor vandaag...
 
vanavond hele tijd zitten trekken en duwen, maar het lukt niet om de spanbak ver genoeg naar buiten te zetten om vrij te lopen van het nieuwe wiel... probleem blijkt de extreem slordige afwerking van de uitsparing die vorig jaar nog snel even gemaakt is in de wielboog voor de torsiestang... dat stond al een een beetje op de lijst om een keer netjes te doen maar je komt er natuurlijk best rottig bij zo achter het wiel en de ophanging.... (daarom is het ook zo lelijk... is gedaan met bak op het frame en alleen het wiel weggehaald)

nog meer duwen en trekken aan die bak... als ik 'm nou eens op zijn kant op het frame leg kan ik er mooi bij.. nog meer duwen en trekken.... auw... verd****** waar stoot ik nou iedere keer mijn harsens tegen.......

ohhhhhh.... jaaaa... das waar ook..... ik had takels aan het plafond..... speciaal om spanbakken aan op te hangen als je aan de bodem of aan het frame wilt werken:(

dus toen was het eigenlijk zo gedaan.... vandeweek effe die plek eruit snijden en opnieuw afwerken... als de onderkant niet zo'n rare uitstulping meer heeft denk ik dat ik al een heel eind in de goede richting zit...

want hier zit de bak ver genoeg naar buiten maar omdat ie nu op de torsiestang staat wordt ie ook omhoog en naar voren gedrukt en dat is nu net weer niet de bedoeling...
Bekijk media item 1359090
spul hangt voor nu in de takels
Bekijk media item 1359091
en dan kan ik hier verder prima bij...
Bekijk media item 1359092
 
Vanavond even snel de polyester misbaksel uit de uitsparing zitten zagen....
Bekijk media item 1359156
Bekijk media item 1359155en eigenlijk ben ik er dan al... als ik de originele uitsparing die ik had gemaakt gewoon iets strakker maak en beter afwerk kan de bak zonder problemen ver genoeg naar buiten dat de band niet meer aanloopt...

daarna is het alleen een kwestie van even nieuwe gaatjes in de bodem prikken voor de trillingsdempers en de boel weer aan het frame vastschroeven....
 
ps: als ik enige sporen van intelligentie vertoon de komende periode dan maak ik even de bevestiging van de splinebus in orde terwijl de bak in de takels hangt... dan heb ik er geen last van dat de band groter is als de wielboog en dat ik dit wiel daar niet in kan kantelen zoals het originele EZS autowiel
 
en het brein heeft gezegevierd.... of vijfd....

Vanavond bak weer opgehesen... wiel eraf gehaald.....

splitpen door de borgmoer van de lagers...
Bekijk media item 1359158
bouten op maat maken en vloeibare pakking ertussen....
Bekijk media item 1359160
en wiel weer op zijn plaats meppen....
Bekijk media item 1359159
Nu als een speer naar mijn mand.... ik wordt morgenochtend om 8 uur bij de klant in Apeldoorn verwacht om zijn drinkwater installatie te herkeuren na verbouwing en technische aanpassingen...
 
Toen ik met de ophanging en de naaf zat te stunten toen het hele draadspaakwiel ombouw verhaal begonnen is heb ik ook de stabilisator los moeten halen.... daar kwamen wat veel ringen uit... maar ik begreep niet waarom....

nu de bak er af is en je direct van achter tegen de stabilisator aankijkt zie ik ook waarom en waar die ringen gezeten hebben, want wat ik vanaf de zijkant dus niet heb gezien is dat de boel nu klem zat tegen de schokbreker en dat de bout bij maximale veer uitslag waarschijnlijk net de framebuis raakt....
Bekijk media item 1359161
dus even snel een paar ringen gedraaid....
Bekijk media item 1359162
en zo zit het een heel stuk beter...
Bekijk media item 1359164
en toen was de dag weer op... morgen weer om 8 uur in Apeldoorn zijn
 
Vandaag weer lekker verder rommelen....

eerst dit helemaal vlak...
Bekijk media item 1359169
dan de boel weer laten zakken en nog een keer goed passen....
Bekijk media item 1359167ik vind het mooi zat....

matje ertegenaan, uit laten harden, licht opschuren en bijspuiten
Bekijk media item 1359171
Bekijk media item 1359170
vastzetten gaat nog niet, ik ben een eigenwijze ouwe sukkel die nog steeds zijn oude 9 volts makita's gebruik... voldoen helemaal prima voor wat ik er verder mee doe, maar de accu's zijn standaard leeg als je ze een tijdje niet gebruikt heb.... ik weet dat er ook lithium accu's zijn voor deze machines.... maar dan moet ik ook de laders vervangen.... maar goed voor nu betekend dat even wachten tot ik mijn haakse boor weer kan gebruiken om de bak definitief vast te zetten... de gaten boven de voorste framebuis kwamen redelijk uit (zijn allemaal groter als de bouten die er met carroserieringen doorheen zitten) en de voorste trillingsdempers zitten alweer handvast....

voor de achterste moeten de gaten in de bodem van de bak toch echt opnieuw geboord worden... en door de mooi lage bouw van het geheel kan ik daar het handigste bij met de haakse boor... , dan kun je onderaf direct door de gaten van de demper in de bodem boren.... dus geen gekluns met uitmeten, verkeerd boren etc etc...
 
Deze week en dit weekend niet zo heel veel kunnen doen... alleen gisteren even bezig geweest, want toen ik vandeweek wat stond te frezen voor een vriend werd ik niet vrolijk van mijn kruistafel.....

vochtige schuur enzo....
Bekijk media item 1359217
dus dat heb ik gisteren helemaal schoongemaakt en daarna het hele spul in de olie gezet en nog wat spul vervangen door normaal metrisch
Bekijk media item 1359220
Vandaan nog klein stukje tijd gevonden voor de motor, heb de accubak moeten slopen om bij de bouten van de 4e trillingsdemper te kunnen om de boel te verplaatsen, alles was verlijmd (iets met vorig jaar geen geduld en 1 maart gelijk willen rijden.... )
Nu alles maar zo gemaakt dat je het makkelijk kan verwijderen....
Bekijk media item 1359219
Zit voor nu met parkers vast (dik polyester heeft zo zijn voordelen... ) en als dat los komt is er ruimte genoeg om er m4 of m5 boutjes doorheen te frommelen en dan iets van een draadbus te verlijmen in de bodem, want moertje eronder gaat een ramp zijn.. Te dicht boven de framebuizen en torsiestang e.d.
Hoek profiel is wel gewoon verlijmd, dan kun je gewoon bij alle bevestigingspunten... Rubber plaat ligt los, daar verwacht ik verder geen issues mee
Bekijk media item 1359218
Voor nu allemaal lekker laten drogen, vandeweek accu terug, dan dashboard controleren (er leken 2 lampjes kapot te zijn) en kuipje terug op zijn plek...
 
Gisteravond Hellraiser op bezoek gehad... weer wat oud ijzer opgeruimd... Hij is goedgekeurd door beide huismeesters... en mocht blijven.. koppie koffie, beetje kleppen over motorfietsen met rollator ernaast.. gezellig..

Vandaag de accu maar weer op zijn plaats gelepeld, er bleek inderdaad 1 lampje van het dashboard overleden aan het gemep... maar gelukkig kun je daar (vermits de stuurkuip eraf is) redelijk goed bij
Bekijk media item 1359238fittingkjes per controlelampje met een bajonetsluiting direct in de printplaat

alles doet het verder nog..
Bekijk media item 1359242
En de kuip hangt er ook alweer aan, nog niet alle boutjes kunnen vinden en volgens mij zit e.e.a nog niet helemaal recht, maar dat moet ik echt bij daglicht bekijken
Bekijk media item 1359241
Bekijk media item 1359239
morgen uitslapen en een dagje in Rotterdam blijven, de rest van de week weer half 6 op en naar Laren kachelen
 
Hellraiser wordt altijd goedgekeurd toch? 🤣

Mooi werk weer, en inmiddels ook mooi weer. En je loopt weer voor, de mijne staat al weken (sinds het BOT in oktober 😬) niets te doen in de schuur.
 
Aan de ene kant is het heerlijk om weer in de buitendienst te zitten, kantoor de afgelopen jaren gebleken niet helemaal mijn ding te zijn..... en al helemaal niet onder het nieuwe management.
Maar je hebt doordeweeks wel wat minder tijd voor de echt belangrijke zaken zoals motorfietsen e.d., gewoon omdat je door het verkeer met regelmaat best lange dagen maakt..

Maar gisteren toch ook weer een uurtje in de werkplaats gestaan en de nieuwe bevestigingsgaten afgewerkt en de oude dichtgemaakt....

zo is het toch weer netjes
Bekijk media item 1359245
Bekijk media item 1359244
en terwijl ik mijn koffie opslobber en dit typ heeft de oudste huisbaas besloten dat ik voorlopig even helemaal nergens heen ga....
Bekijk media item 1359246dat wordt dalijk weer eerst 5 minuten met de plakroller voor ik in de auto stap
 
Zo, deze week de laatste kleine dingetjes gedaan, zoals kuipje vastzetten en zorgen dat de accu vol is...

Vandaag is de oude dame opgehaald en zal haar verdere leven wijden aan een andere liefhebber van ouwe zooi... ik heb er geen zin meer in...
Bekijk media item 1359272
De T5 gaat ook terug naar de eigenaresse
Bekijk media item 1359271
en dan gaan een deel van de wanden er weer uit en gaat vrouwlief een overdekte zithoek inrichten rond een gasgestookte weber... dat wil ze al een hele tijd....

het was altijd mega gezellig hier en ik zal ook lekker mee blijven lezen en af en toe wat commentaar geven.. de V50 Monza op zolder staat verder niemand in de weg dus wie weet open ik daar over een tijdje een topic over in het klassieker deel..

voor nu allemaal een fijne pasen en tot ziens
 
Terug
Bovenaan Onderaan